Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A6 2.0 16v+LPG silnik ACE falujące obroty na zimnym

28 Paź 2009 11:30 21080 67
  • Poziom 13  
    Witam, mam problem z moim autkiem audi a6 2.0 16v na mechanicznym wtrysku kod silnika ACE. Problem jest taki że jak z rana odpalę to mi obroty falują na poziomie 400-550 jak się trochę samochód rozgrzeje to jest już ok na 900. Wcześniej miałem tak że od razu mi gasł ( po wymianie nastawnika ciśnienia na rozdzielaczu paliwa przestał gasnąć) i teraz tak jak z rana odpalę na zimnym i odłączę ten nowy nastawnik obroty lekko wzrastają do 600-700 ale dalej falują, jak odłączę silniczek krokowy nic się nie dzieje (silniczek krokowy nówka) i jak odłączę ten przewód elektryczny od przepływomierza też nic się nie dzieje dopiero jak wtykam go z powrotem przy połowie wtyknięcia obroty wzrastają i wracają do poprzedniego stanu (nie wiem czy tak powinno być). Gaz mam włoski II generacji, nie było żądnego strzału, klapa w przepływomierzu jest idealna nie zacina się, wymieniłem niedawno świece kopułkę i palec, filtr paliwa i powietrza na nowe i do tego przy zmianie biegu na niskich obrotach czasami szarpie lekko. Proszę o jakieś rady co mogę z tym zrobić.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 11  
    Witam, mam takie samo auto a6 2,0 140 km i podobny problem. zmieniłem czujnik temperatury i silniczek krokowy i obroty skaczą dalej. Kupiłem silniczek używany, może jest też niesprawny. Ktoś może wie jak go sprawdzić? 2 pinowy
    Audi A6 2.0 16v+LPG silnik ACE falujące obroty na zimnym
  • Poziom 13  
    Przyczyn może być pare.Na początek sprawdziłbym ustawienie klapy przepływomierza i wyregulował mieszanke.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Silniczek krokowy działa wtedy gdy jest zamknięta przepustnica i ecu dostaje sygnał od włącznika na przepustnicy że ma stabilizować obroty.
  • Poziom 11  
    jal wyregulować przepływomierz tak w skrócie
  • Poziom 13  
    W skrucie to na klapie masz naklejke z danymi regulacji.Pod klapą masz śrubke do regulacji wysokosci klapy lub zawleczke w zależności od wersji.Bierzesz suwmiarke i ustawiasz wysokość wychylenia jak pamiętam to chyba między 2.1-3.0mm.Sprawdż czy klapa się nie przycina i czy lekko chodzi góra-dół.Wymontuj i wymyj też przepustnice.
  • Poziom 11  
    jest jeszcze taki numer w moim aucie że ma duże obroty rano, złapie temperaturę i dalej wyje, a jak go wyłącze i zapale to obroty spadną ale zaraz zaczynają falować
  • Poziom 13  
    To już może być wina niekontaktowania styków na potencjometrze wychylenia klapy.Spróbuj na początek odłączyć wtyczke z dolnego czujnika przepustnicy.
  • Poziom 13  
    Cześć ja już walkę z falującymi obrotami zakończyłem sukcesem i okazało sie to że silnik krokowy po prostu się zapchał bo jak wiadomo gaz nie jest czystym paliwem, czasami wystarczy ten silniczek krokowy wyczyścić wd 40 i bedzie chodził ale czasami już mu nic nie pomoże jak obroty ci wchodzą tak wysoko to prawdopodobnie musisz poregulować przepustnicą, (też tak miałem) po regulacji problem znikł, ewentualnie zapytam inaczej, masz gaz ? i czy przypadkiem ci nie strzelił ?
  • Poziom 11  
    gaz jest nowy, a le przed gazem było tak samo, na ile wyregulowałeś przepustnicę? U mnie jest mechaniczny wtrysk a to podobno lipa. Odłączyłem wtyczkę na przepustnicy i nic się nie działo

    Audi A6 2.0 16v+LPG silnik ACE falujące obroty na zimnym
  • Poziom 13  
    patrzyłem jak luźno schodzi linka od gazu i tak regulowałem (inaczej mówiąc na oko) bo mi robił takie jajca że jak wcisnę sprzegło to obroty podchodziły do 2 tysiecy i spadały albo wogóle nie spadały, teraz jest ok, według mnie musisz troche zakrecić tą przepustnice i wtedy odpalić i spróbować, co do mechanicznego wtrysku to wszystkie 16-stki sa na tym wtrysku i wcale nie jest tak źle tylko brakuje fachowców którzy potrafią to ustawić tak samo jak z gaźnikiem teraz, a jak na gazie ci chodzi ?
  • Poziom 11  
    Ja proponowałbym sprawdzić jeszcze czujnik temperatury silnika. Jeśli jest uszkodzony będzie podawał złą informację do komputera, komputer "myśli" że silnik jest rozgrzany i zmniejsza dawkę paliwa.
  • Poziom 13  
    zales5 napisał:
    Ja proponowałbym sprawdzić jeszcze czujnik temperatury silnika. Jeśli jest uszkodzony będzie podawał złą informację do komputera, komputer "myśli" że silnik jest rozgrzany i zmniejsza dawkę paliwa.



    no nie wiem, mechanikiem nie jestem ale jak to jest na mechanicznym wtryskiem to chyba komputer tam nie steruje dawką ale pewny nie jestem, jeźelli na gazie tak samo falują to na pewno dawka nie ma nic do tego
  • Poziom 11  
    Kolego u mnie w passacie winowajcą był własnie ten czujnik i obroty falowały na gazie i na benzynie (ponieważ komputer od gazu korzysta z komputera samochodowego). Jeśli tu jest w pełni mechaniczny wtrysk to faktycznie komputer nic nie ma do tego.
  • Poziom 13  
    W tym silniku jakiś tam komputer jest ale nie ma on dostępu do dawki paliwa i wtrysków bo to jest mechaniczne, i falujące obroty przy tym silniku to norma, jak bym zaczął od odłączenia silniczka krokowego przy odpalonym silniku jak sie nic nie zmieni sprawdzic czy wogóle na wtyczce jest napięcie, dalej trzeba sprawdzić tą klapę przepływomierza czy sie nie zacina i nie jest pogięta (popodnosić ją troche do góry zobaczyc czy nie zachacza o nic), po odłączeniu przepustnicy obroty powinny wariować falować i wzrastać, jest jeszcze nastawnik ciśnienia znajduje na rozdzielaczu paliwa taki plastikowy po odpieciu wtyczki z niego obroty powinny sie podnieść, i na koniec szczelność ukłądu dolotowego, mechaniczny wtrysk jest bardzo wrażliwy na lewe powietrze. No ale zobaczymy czy regulacja przepustnicy coś da.
  • Poziom 11  
    Faktycznie w moich stronach nikt nie ma pojęcia o mechanicznym wtrysku. Czujnik temperatury nowy i nie pomogło. Na gazie chodzi jak na benzynie, żadnej róznicy. Jutro będę walczył z przepustnicą
  • Poziom 13  
    U mnie jest jeden mechanik magik ale u niego kolejki to po 2 miesiące są z reszta się nie dziwię i dlatego w większości sam musiałem czytać takie posty i metoda prób i błędów się udało, a ogólnie jak ci chodzi teraz fura jak jedzie ? buja się jakoś czy raczej muł taki ? bo jednak A6 to wielka buda a inst. gazowa trochę mocy zabiera
  • Poziom 11  
    Całkiem ładnie. Jechałem przez chwilę 205 na gazie, było głośno ale wynik niezły
  • Poziom 13  
    A jak z przyśpieszeniem ? bo ja mam jeszcze audi 80 kombi z silnikiem 1.9 tdi 90KM to lepiej sie zbiera niż te A6, a bawiłeś się już tą przepustnicą ?
  • Poziom 11  
    jeszcze nie, musze kupić uszczulkę między kolektor a przepustnicę? Byłem w sklepi to tylko serwis. Zbiera się ładnie, pali w cyklu mieszanym 12 litrów jak spokojnie jeżdżę a jak osro to 15. 50 koni więcej jak tdi
  • Poziom 13  
    Dudi216 napisał:
    jeszcze nie, musze kupić uszczulkę między kolektor a przepustnicę? Byłem w sklepi to tylko serwis. Zbiera się ładnie, pali w cyklu mieszanym 12 litrów jak spokojnie jeżdżę a jak osro to 15. 50 koni więcej jak tdi


    mi pali trochę więcej ale myślę że gdzieś mi gaz ucieka, a masz w sedanie czy w kombi ? bo ja mam kombi, a co do uszczelki to nie wiem ja u siebie nie odkręcałem przepustnicy tylko regulowałem ją takim pokrętłem które jest przykręcone na śrubę, po jej poluzowaniu można kręcić i regulować
  • Poziom 11  
    też wyregulowałem i narazie ładnie schodzi z obrotów, jutro trochę pośmigam i zobaczę, przepustnicy wyjąć nie mogę bo coś od gazu jest przyklejone na sztywno. mam kombi i gaz nowy , kosztował 1250 w listopadzie.
  • Poziom 13  
    i jak juz obroty nie wzrastają ? a faluja dalej ?
  • Poziom 11  
    nie rosną i nie falują, pokręciłem trochę tą śrubą na klucz 13 i imbus, ale muszę trochę pokombinować bo szarpie trochę przy zmianie biegów ,bo teraz za szybko spada z obrotów, ale jest ok bo to była wina tej regulacji na przepustnicy.kilka ustawień i będzie super. Dzięki za pomoc, żaden mechanik nie mógł dojść co jest nie tak i zwalali na krokowiec lub mechaniczny wtrysk

    Dodano po 8 [minuty]:

    A co do spalania to po wymianie czujnika temperatury spalanie mi znacznie spadło, bo wcześniej tak jakby ssania nie wyłączał, koszt 30 a przy spokojnej jeździe 12 gazu , myślę że mniej już się nie da przy takim silniku

    Dodano po 2 [minuty]:

    A i gazownik kazał mi często z benzyny korzystać bo się ten wtrysk zaciera podobno
  • Poziom 13  
    Dudi216 napisał:
    nie rosną i nie falują, pokręciłem trochę tą śrubą na klucz 13 i imbus, ale muszę trochę pokombinować bo szarpie trochę przy zmianie biegów ,bo teraz za szybko spada z obrotów, ale jest ok bo to była wina tej regulacji na przepustnicy.kilka ustawień i będzie super. Dzięki za pomoc, żaden mechanik nie mógł dojść co jest nie tak i zwalali na krokowiec lub mechaniczny wtrysk

    Dodano po 8 [minuty]:

    A co do spalania to po wymianie czujnika temperatury spalanie mi znacznie spadło, bo wcześniej tak jakby ssania nie wyłączał, koszt 30 a przy spokojnej jeździe 12 gazu , myślę że mniej już się nie da przy takim silniku

    Dodano po 2 [minuty]:

    A i gazownik kazał mi często z benzyny korzystać bo się ten wtrysk zaciera podobno


    To dobrze że mogłem jakoś poradzić :) u mnie też szarpie przy zmianie biegów ale na razie nie mam czasu się pobawić. Co do gazu to przy tym silniku należy dbać o przewody i świece i wymieniać je co jakiś czas najlepiej na oryginały bo może sie to potem źle skończyć.
  • Poziom 11  
    A co się może stać? Strzela ? Gazownik mi mówił że jak ma dobre ciśnienie to nie będzie strzelał
  • Poziom 13  
    Dudi216 napisał:
    A co się może stać? Strzela ? Gazownik mi mówił że jak ma dobre ciśnienie to nie będzie strzelał
    to nie zależy od ciśnienia tylko od sprawności układu WN i dobrej regulacji lpg(nie może być ubogo).

    Dodano po 6 [minuty]:

    Co do czujnika temperatury to własnie on jest odpowiedzialny za rozruch,ssanie i pracę silnika w czasie nagrzewania do określonej temperatury.Potem ecu bierze sobie sygnał z reszty czujników(sonda,stukowy itd.).Przewaznie jak padnie czujnik to są kłopoty z rozruchem i problem z pracą na zimnym silniku lub na odwrót,problem z zapaleniem na ciepłym i duże spalanie.
  • Poziom 13  
    No właśnie ja jak kupiłem auto to przewody były jeszcze oryginalne a świece miały już rdze to od razu pozmieniałem, a jak sprawdzić ten czujnik temperatury ? słyszałem że pokazuje na wyświetlaczu -45 stopni mi z 2-3 razy mignęła taka temp. ale na razie jest ok i na mrozie odpala od cyknięcia ale czasami jak się rozgrzeje to trzeba dłużej pokręcić.

    A co do strzału to jak strzeli to pewnie zleci guma z przepływomierza i pognie klapę w przepływomierzu a w tedy na benzynie może już nie jechać
  • Poziom 11  
    nie wiem jak go sprawdzić , zmieniłem bo od tego też fiksują obroty i ssanie się nie wyłącza, doregulowałem dzisiaj tą przepustnicę, pół obrotu dokręciłem imbusem i obroty są równe i nie szarpie przy zmianie biegów, taka drobnostka a tyle udręki, dobrze czasami z kimś mądrym popisać

    Dodano po 6 [minuty]:

    wyjmij wtyczkę z czujnika ,
    podlącz miernik i zobarcz jaki jest opór ,
    jesli nic nie wskazuje to zmień

    znalazłem to na innej stronie, czujnik znajduję się pod silniczkiem krokowym, kiepski dostęp trochę, ja wyjąłem silniczek i dopiero zmieniałem
  • Poziom 13  
    Wystarczy że zmieni mu się troche oporność i już będzie fiksować.Czujnik ma dwa niezależne obwody.Sprawdzając go trzeba podłączyć sie z miernikiem do jednego pinu i do masy a potem tak samo z drugim.Oporność na obydwu pinach powinna być taka sama.
  • Poziom 13  
    Marcin B^77 napisał:
    Wystarczy że zmieni mu się troche oporność i już będzie fiksować.Czujnik ma dwa niezależne obwody.Sprawdzając go trzeba podłączyć sie z miernikiem do jednego pinu i do masy a potem tak samo z drugim.Oporność na obydwu pinach powinna być taka sama.


    A ten czujnik może mieć wpływa na to że samochód mi sie nie chce nagrzewać, trzyma cały czas temp 50-60 stopni nawet w trasie, czasami w mieście dobije do 90 ale rzadko czy to wina pewnie termostatu ?