Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

HP Compaq 6720s - całkowity brak reakcji na próbę włączenia

marcin1987k 28 Paź 2009 18:07 2743 5
  • #1 28 Paź 2009 18:07
    marcin1987k
    Poziom 9  

Witam, na wstępie zaznaczam, że jestem totalnym laikiem więc proszę się nie irytować być może moimi głupimi pytaniami.

Sprawa dotyczy laptopa HP Compaq 6720s mojej dziewczyny, 2 dni temu podczas pracy rozładowała się jej bateria i naturalnie laptop się wyłączył... za 2 godziny po podłączeniu do sieci chciała go uruchomić - już bez skutku. Zero oznak życia, żada dioda nie świeci, żadnych dźwięków - po prostu nic. (dodam też że nie było jakiegoś błysku czy dymu w chwili uruchomienia)

Od razy na myśl przyszła mi płyta główna i w związku z radami z niektórych tematów na elekrodzie, że trzeba obejrzeć pł. główną i ewentualne zniszczenia (tj ślady spalenia itp.) - a więc zabrałem się za demontaż.

Podczas rozbierania podzespołów sprawdziłem dysk przy użyciu stacjonarki gdzie mam zewnętrzne wejście sata - dysk działa (dane odzyskane) oraz ramy podmieniając do swojego lapka (też chodzą).
    Płyta główna nie ma żadnych z oznak zniszczenia.

Teraz więc większość osób napisze - zrób pomiary miernikiem. Tylko jak? szukałem jednak trafiam tylko na podstawowe pomiary zasilacza w stacjonarkach. Jeśli ktoś ma jakiś link do solidnego dokształtu to proszę o podanie (chętnie się poduczę).
    Nie mniej jednak wygrzebałem jakiś miernik z garażu i oto co otrzymałem.

czyli napięcie na zasilaczu ok

ale po podłączeniu do płyty gł.
    i napiecie cały czas skacze w zakresie 0,10 - 0,40

Czy tak być powinno czy powinienem otrzymać tu także wartość ok. 18,5V??
    A jeśli nie to czy wskazuje to właśnie na uszkodzenie gniazda wejściowego ??

Gdy podłączam tylko + (a minus biorę z wtyczki) lub odwrotnie to pokazuje dobrze.
    (hmm to chyba normalne - w sumie nie wiem po co to sprawdzałem).