Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Co sądzicie o silnikach 2.4 JTD montowanych w Lanciach.

robixxxx 28 Paź 2009 19:20 10064 13
  • #1 28 Paź 2009 19:20
    robixxxx
    Poziom 9  

    Witam.
    Co sądzisie o silnikach 2.4 JTD montowane w Lanciach .Czy są bardzo awaryjne od strony mechanicznej i elektrycznej.
    Prosze o opinie.
    Pozdrawiam.

  • #2 28 Paź 2009 19:37
    Mihas66
    Poziom 22  

    jtd-common rail czyli technologia mało odporna na polskie paliwo... do tego lancia czyli prawie fiat tylko części "tańsze" wg mnie jak diesel to tylko 1.9tdi na zwykłej vp koncernu audi/vw te silniki są proste odporne na praktycznie wszystko łącznie z wyciskaniem 200km z 1.9...

  • #3 29 Paź 2009 14:35
    amm212
    Poziom 17  

    nie moge zgodzis sie z kolegą mialem przyjemnosc byc w fabryce tych silników we Włoszech a konkretnie na hamowni silnikowaj bo w tym temacie bylem szkolony i widzialem jakim próba byl poddawany. z opowiadan ludzi którzy sie tym tematem zajmowali silnik ten pracowal 2 lata non stop poddawany setkom pród zmieennych obciażeń temperatór był po prostu katowany po to zeby go pózniej rozebrac pomierzyc i dalej wio 24 na dobe wszyscy twierdzili jedno...' to najlepszy silnik fiata' dzis wiekszosc silników jest na coomon rail i raczej wsztscy ida w tym temacie a nie cofaja sie i jak w wielu innych komponenty dostarcza bosch. mysle ze to bardzi dobry wybór ten silnik 2.4 l jest tez montowany a alfie itd...

  • #4 29 Paź 2009 15:08
    robixxxx
    Poziom 9  

    amm212 napisał:
    nie moge zgodzis sie z kolegą mialem przyjemnosc byc w fabryce tych silników we Włoszech a konkretnie na hamowni silnikowaj bo w tym temacie bylem szkolony i widzialem jakim próba byl poddawany. z opowiadan ludzi którzy sie tym tematem zajmowali silnik ten pracowal 2 lata non stop poddawany setkom pród zmieennych obciażeń temperatór był po prostu katowany po to zeby go pózniej rozebrac pomierzyc i dalej wio 24 na dobe wszyscy twierdzili jedno...' to najlepszy silnik fiata' dzis wiekszosc silników jest na coomon rail i raczej wsztscy ida w tym temacie a nie cofaja sie i jak w wielu innych komponenty dostarcza bosch. mysle ze to bardzi dobry wybór ten silnik 2.4 l jest tez montowany a alfie itd...


    Dzieki kolego za opinie ja tez mysle ze te silniki sa super wytrzymale tylko chcialem uslyszec jeszcze wasze opinnie na ten temat.
    Wlasnie zamiezam kupic Lancie kappe z tym wlasnie silnikiem bo są bardzo wygodne do jazdy i swietnie sie sprawuja i z tego co wiem to części tez nie sa takie drogie ,do niektórych niemców są o wiele droższe.
    Włoskie to nie znaczy że ma odbiegać od jakości.
    Pozdrawiam

  • #5 31 Paź 2009 18:00
    Mihas66
    Poziom 22  

    amm212 wszystko pięknie i fajnie zgadzam się z tobą ale tam nie testowali lać w niego odbarwianego barszczu, odpalać przy mrozach -30 z przebiegiem 300tyś czy stosować chamskich zamienników części co u nas jest notoryczne... Mówisz że nikt normalny się nie cofa w technologi a zobacz co robią ludzie z tdi 1.9 niby komp wszystko steruje a tu kilku zapaleńców robi z tdi vw mtdi czyli tdi na mechanicznej pompie i co dziwo lepiej im to jeździ od sterownia na kompie... Podobnie wtrysk paliwa w benzynie owszem głupota jest zakładać gaźniki ale co ciekawe taki silnik na gaźnikach ma większą moc ale żadnych norm emisji spalin nie spełnia i jego spalanie jest ogromne, nowe technologie wtrysku w dieslach podobnie jak np dpf czy egr jest w większości po to aby spełniać normy emisji spalin i spalanie było troszkę mniejsze a nie po to aby silnik był od razu 2 razy lepszy...

  • #6 31 Paź 2009 18:02
    1078231
    Usunięty  
  • #7 02 Lis 2009 18:13
    Mariusz7727
    Poziom 9  

    Ja jeżdziłem alfą166 z tym silnikiem ipowiem że w porównaniu do tdi jest to silnik dużo bardziej dynamiczny a jego awaryjnośc jest taka sama jak innych silników wszystko zależy od użytkowania

  • #8 02 Lis 2009 19:35
    amm212
    Poziom 17  

    akurat szoki termiczne na hamowni to chleb powszedni i robi sie je ale zgadzam sie ze zaden producent nie dierze pod uwage naszego paliwa i wielu innych rzeczy jak bysmy tak rozpatrywali sprawe to trzeba by jezdzić tarpanem mo moze jakąś wszesnostalinowska radzieckakoinstrukcja

  • #10 03 Lis 2009 19:01
    Mihas66
    Poziom 22  

    Dlatego nie jtd bo to common rail kup 1.9 na pompie vp i śmiga z własnego doświadczenia ładnie i na opale...

  • #11 03 Lis 2009 21:47
    1078231
    Usunięty  
  • #12 13 Lis 2009 15:05
    MaxiCaas
    Poziom 9  

    To może i ja opowiem bo już 3 latka śmigam 156 2,4JTD. Auto z 2000 roku dotychczas sprawowało sie znakomicie, zero dziwnych problemów: z wiekszych wymian to zawieszenie - wahacze góra dół z przodu - wystarczyło że rok pojeździłem po Polsce i były do wymiany (w Austrii jeździły od nowości). Drugą wymianą było koło napędowe urządzeń dodatkowych (oryginalne sie rozwulkanizowało - znana przypadłość tych silników) - kupiłem nówke TRW i gra. Następnie urwał mi sie pasek wieloklinowy od napedu tychże urządzeń bo padła rolka napinacza. A że stało sie to w odl ok 200m od serwisu alfy w Krakowie na Ofiar Dąbia to od razu wymienili (tutaj szacun dla obłsugi bo to było w sobotę przed 14 ale znaleźli zamienniki i naprawili). Silnika na wolnych obrotach wogóle nie słychać w środku a jak przyciśniesz sandała to pięknie brzmi. W mieście spalanie u mnie ok10l ale ja robie kórtkie odcinki (3-5 km) i auto nie ma czasu sie nagrzać, poza tym głównie stanie w korkach czyli 1, 2 i hampel. Na trasie średnio (liczone dla 800 - 900 km) 6l przy jeździe 120 - 140 km/h do 7,5 przy 150 - 180 km/h.

    Ostatnio jednak auto zaczęło gasnąć i kij jeden wie co się dzieje... Pokazuje błąd uszkodzony sterownik silnika i tyle. Pompa paliwa nie miała zasilania, naprawili i dalej to samo. Gdyby nie ta usterka to złego słowa nie powiedziałbym na AR i ten silnik ale teraz to jak tylko go naprawią (albo i nie) to zapcham własnoręcznie do żyda.

  • #13 21 Lis 2009 21:20
    michas_s
    Poziom 2  

    Spokojnie możesz wchodzić w 2,4jtd nie wiem z jakiego zakresu szukasz autko ale są wersje 136 i 140 konne szukaj tej drugiej. Cichutki i ta kultura pracy w porównaniu z sieczkarniami z pod grupy vag niebo a ziemia. W mity typu że zatankujesz i nie ruszysz nie wież tak głoszą Ci co nie posiadają jtd (na pewno nie tankujemy u Stasia w stodole). Jeżeli chodzi o podzespoły to wszystko zależy od właściciela generalnie nic złego się nie dzieje czasem przepływka mówi papa ale nie jest to duży koszt, jak zaczyna dymić na czarno w większości przypadków łapie powietrze przez wąż w dolocie. Nawinięte 320 tys i poszła do znajomka dalej nią tłucze po polskich bezdrożach...

    reasumując bardzo udana konstrukcja to samo dotyczy 1,9 jtd fiata( tu firmówka 420 tys + systematyczny serwis i wszystko gra)

  • #14 30 Lis 2009 21:38
    kajko2
    Poziom 10  

    Nie jestem fachowcem ale silniki te nie sprawdzają się raczej w busach
    jak lukniecie na www.mobile.de to 90% wystawionych aut ma walnięty motor
    przewaga to pompo wtryskiwacze

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson