Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Subiekt GT , Kasiarz GT i błąd otwarcia portu COM

oleq_30 28 Oct 2009 19:25 15026 6
  • #1
    oleq_30
    Level 30  
    Witam
    Mam problem z Subiektem i kasiarzem w wersji GT , drukarka fiskalna Novitus Vento. Instalacja systemu jak i samego subiekta świeża około 2 miesięcy , antywirus Kaspersky.
    Problem polega na tym że losowo przy próbie wystawienia paragonu pojawia się komunikat o braku łączności z drukarką fiskalną , test wykonany za pomocą modułu z Kasiarza pokazuje że nie może otworzyć portu szeregowego COM1, z początku myślałem że spowodowane jest to wykorzystywaniem przejścówki USB - COM ale podpiołem się bezpośrednio do portu COM na płycie głównej i problem jest ten sam , pojawia się sporadycznie czasami cały dzień pracuje normalnie czasami w połowie dnia wywala ten błąd , czasami restart komputera i dopiero wtedy pokazuje błąd.
    Co ciekawe jak w tym momecie wyjdę z kasiarza i subiekta i próbuje programem serwisowym albo Small Bisnesem nawiązać komunikację z drukarką to problemu nie ma.
    Miałbym może któryś z kolegów jakieś sugestie ?


    Windows xp home edition
  • #2
    mmrado
    Level 12  
    Czasami jakiś program np do obsługi zasilacza ups powoduje taki problem - bo co chwilę próbuje sprawdzić stan zasilacza przez różne porty. Ewentualnie np program do obsługi telefonu komórkowego - lub jeszcze jedno - modem zainstalowany na porcie com nawet jeśli nie jest podpięty aktualnie do kompa.
  • #3
    oleq_30
    Level 30  
    dzieki za zainteresowanie , ups i żadnego oprogramowania do niego nie ma , oprogramowania do telefonu lub/o modemu tez nie ma .
  • #4
    oleq_30
    Level 30  
    Zauważyłem ciekawą zależność , wystarczy że po komunikacie o błędzie wyłączę (wyjdę całkowicie z Subiekta GT ) a transmisja wraca.
  • #5
    mmrado
    Level 12  
    Można także sprawdzić programem serwisowym od drukarki vento czy normalnie jest łączność - zdaje się że jest tam funkcja spradzenia daty lub godziny - to wystarczy do zainicjowania komunikacji.
    Jeśli nic nie pomoże to jeszcze można skorzystać z dodatkowego portu rs232 na karcie PCI/PCMCIA/USB/PCIex w zależności od komutera- warto sprawdzić przewód czy nie ma zwarcia na tx i rx piny 2 i 3 z masą (obudowa lub pin 5), lub może luźna wtyczka w drukarce/komputerze.
  • #6
    testerpl
    Level 10  
    też tak dziś miałem, nie wiem czy kasiarz nie blokuje przesyłania przy włączonym subiekcie żeby sobie w międzyczasie nic nie namieszać
  • #7
    oleq_30
    Level 30  
    mmrado wrote:
    Można także sprawdzić programem serwisowym od drukarki vento czy normalnie jest łączność - zdaje się że jest tam funkcja spradzenia daty lub godziny - to wystarczy do zainicjowania komunikacji.
    Jeśli nic nie pomoże to jeszcze można skorzystać z dodatkowego portu rs232 na karcie PCI/PCMCIA/USB/PCIex w zależności od komutera- warto sprawdzić przewód czy nie ma zwarcia na tx i rx piny 2 i 3 z masą (obudowa lub pin 5), lub może luźna wtyczka w drukarce/komputerze.


    Programem serwisowym to datę zmieniałem i od tego czasu zaczeło się chrzanić , zresztą komunikacja z programem była cały czas .
    Odnośnie przejściówki to kolega nie doczytał , była przejściówka jest fizyczny port COM.

    Dodano po 3 [minuty]:

    testerpl wrote:
    też tak dziś miałem, nie wiem czy kasiarz nie blokuje przesyłania przy włączonym subiekcie żeby sobie w międzyczasie nic nie namieszać


    U mnie to raczej sam Subiekt blokował bo jak się go wyłączyło to transmisja wracała

    Niestety pani zadzwoniła po innego serwisanta do internetu a ten chciał być mądrzejszy niż inni , po dwuch konwersacjach bazy i programu do nowszej wersji , przywrócił punkt przywracania systemu :( nie robiąc żadnej kopi bazy ani kolejnego punktu przywracania rozpirzył bazę a że to nie pomogło i zrobił format c: . Pani teraz klepie ręcznie od nowa stany magazynowe - ale komunikacja działa :)