Witam
Mam problem z Subiektem i kasiarzem w wersji GT , drukarka fiskalna Novitus Vento. Instalacja systemu jak i samego subiekta świeża około 2 miesięcy , antywirus Kaspersky.
Problem polega na tym że losowo przy próbie wystawienia paragonu pojawia się komunikat o braku łączności z drukarką fiskalną , test wykonany za pomocą modułu z Kasiarza pokazuje że nie może otworzyć portu szeregowego COM1, z początku myślałem że spowodowane jest to wykorzystywaniem przejścówki USB - COM ale podpiołem się bezpośrednio do portu COM na płycie głównej i problem jest ten sam , pojawia się sporadycznie czasami cały dzień pracuje normalnie czasami w połowie dnia wywala ten błąd , czasami restart komputera i dopiero wtedy pokazuje błąd.
Co ciekawe jak w tym momecie wyjdę z kasiarza i subiekta i próbuje programem serwisowym albo Small Bisnesem nawiązać komunikację z drukarką to problemu nie ma.
Miałbym może któryś z kolegów jakieś sugestie ?
Windows xp home edition
Mam problem z Subiektem i kasiarzem w wersji GT , drukarka fiskalna Novitus Vento. Instalacja systemu jak i samego subiekta świeża około 2 miesięcy , antywirus Kaspersky.
Problem polega na tym że losowo przy próbie wystawienia paragonu pojawia się komunikat o braku łączności z drukarką fiskalną , test wykonany za pomocą modułu z Kasiarza pokazuje że nie może otworzyć portu szeregowego COM1, z początku myślałem że spowodowane jest to wykorzystywaniem przejścówki USB - COM ale podpiołem się bezpośrednio do portu COM na płycie głównej i problem jest ten sam , pojawia się sporadycznie czasami cały dzień pracuje normalnie czasami w połowie dnia wywala ten błąd , czasami restart komputera i dopiero wtedy pokazuje błąd.
Co ciekawe jak w tym momecie wyjdę z kasiarza i subiekta i próbuje programem serwisowym albo Small Bisnesem nawiązać komunikację z drukarką to problemu nie ma.
Miałbym może któryś z kolegów jakieś sugestie ?
Windows xp home edition