Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Robot Fanuc w czym programować.

29 Paź 2009 11:28 3082 6
  • Poziom 9  
    Witam.

Jestem studentem Mechaniki i budowy maszyn.
    Jestem w (tak jakby) "posiadaniu" robota Fanuc, kupiony ze "starej" lini montarzowej.

http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www...mage_result&resnum=5&ct=image&ved=0CB0Q9QEwBA

Moje pytanie brzmi w czym (jakim programie) i jak sie programuje tego robota?
    On ma wgrane "jakieś" oprogramowanie, zostało kupione do niego, ale nie jest bardzo korzystne więc chciałbym sie nauczyć od podstaw, pisania programów.

Czy program Bascom będzie dobrym rozwiązaniem? Obsłuży tekiego robota? czy trzeba mieć jakieś inne specjalne programy pod te kontrolery?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 20  
    w bascomie tego nie oprogramujesz, roboty przemyslowe maja dedykowane kontrolery i software do nich i tylko w tym mozesz programowac takiego robota, szukaj informacji na forum www.cnc.info.pl
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 9  
    Odświeżam prośbę.

Na forum podanym przez kolege wyżej na pomoc raczej nie mam szans. Na tym forum widzie że programują ludzie więc ponowie zapytanie lecz rozszerzę o co mi właściwie chodzi z tym sterowaniem robota:

Moje pytanie brzmi w czym (jakim programie) i jak sie programuje tego robota?
    On ma wgrane "jakieś" oprogramowanie, zostało kupione do niego, ale nie jest bardzo korzystne więc chciałbym sie nauczyć od podstaw, pisania programów do niego.

Dodam jeszcze to, iż pierwszy ma współpracować z prasą krawędziową. Łapie element za pomocą ssawek (Zostały zamontowane w nim nie standardowo).