Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

nissan primera p11 1.8 16v szarpie podczas jazdy

tomek rybicki 29 Paź 2009 12:26 18309 10
  • #1 29 Paź 2009 12:26
    tomek rybicki
    Poziom 2  

    Mam problem, posiadam nissana primere p11 1.8 16 v po lifcie. Szarpie podczas jazdy, 2 do 2.5 tyś obrotów i niema mocy. Przyśpiesza powoli, wymieniłem świece ,filtry katalizator ,sprawdziłem zawory. Auto ma nowy gaz, na benzynie i na gazie jeździ tak samo, problem jest nadal ten sam, pomóżcie, pozdrawiam[/b]

    3 10
  • Fibaro
  • #2 29 Paź 2009 12:50
    piotrek1313
    Poziom 12  

    A przewody zaplonowe wymieniles?

    Dodano po 2 [minuty]:

    A tak w ogole to przed zagazowaniem bylo tak samo?

    1
  • Fibaro
  • #3 29 Paź 2009 16:26
    Artur h
    Poziom 19  

    Tam są cewki nie ma przewodów wysokiego napięcia.Najlepiej podpiąć się pod komputer .Wygląda z grubsza na uszkodzenie przepływomierza.Jest też metoda darmowa diagnostyki tego silnika.Można ,,wymrugać'' błędy zwierając wcześniej dwa piny we wtyczce diagnostycznej OBD2.Opis znajdziesz na forum nissana.

    1
  • #4 31 Paź 2009 13:49
    tomek rybicki
    Poziom 2  

    Dzięki za pomoc, pod komputer podpinałem ze 20 razy i cały czas wywala sondę 1 wczoraj sprawdziłem czujnik faz rozrządu, czujnik położenia wału, silnik krokowy i przepustnice, a dzisiaj czujnik temperatury cieczy i coś się poprawiło. Został jeszcze przepływomierz który mają mi podmienić w serwisie na próbę.

    Dodano po 4 [minuty]:

    nim założyłem nowy gaz już był jakiś problem, bo palił się czek, potem założyłem gaz było dobrze około roku, mimo to że palił się błąd nadal. Nagle zaczął przerywać i tak do dziś.

    1
  • Fibaro
  • #5 19 Lis 2009 21:25
    marianek21
    Poziom 2  

    Szukając na forum natknąłem się na ten post. Mam podobny problem tzn w moim p11 1.6 16v wersja 90KM (przed liftem) tez silnik strasznie się zamulił. Po wymianie filtrów (oleju, paliwa, powietrza), kopułki z palcem, przewodów WN, świec, jakby było lepiej ale to jeszcze nie "to". Zimny silnik co prawda jest z początku żwawszy ale po przejechaniu kilkuset metrów jakby brakowało mu benzyny. Znalazł może Pan jakieś rozwiązanie swojego problemu? Próbowałem tankować na innej stacji (myśląc, że wina "chrzczonego" paliwa) ale na razie jestem w kropce. Spróbowałem porady z "wymruganiem" błędów ale jedyne co mi mruga to kod 55, czyli jakby jest ok, a przecież nie jest. Oleju nie bierze, pali za każdym razem tylko wolno reaguje na pedał gazu.
    Kilka razy przedtem tankowałem "do pełna" Pb98 i przejeździłem kilka tysięcy km a ostatnio zatankowałem Pb95. Może to głupie pytanie, ale czy to mogło mieć jakiś dodatkowy wpływ na przypadłość mojej P11 (tzn szarpanie przy dodawaniu gazu i wolną reakcję na pedał gazu - może zmiana jakichś ustawień komputera)?

    1
  • #6 21 Lis 2009 17:02
    Artur h
    Poziom 19  

    Możliwe że coś złego dzieje się z systemem recyrkulacji spalin.Ja w swojej p11.144 1.6 99km zaślepiłem rure idącą z kolektora wydechowego do tego właśnie systemu.Jest to cienka rurka którą można zaślepić (np pięcioma groszami) . Jeżdze już tak z 2 lata nigdy nie miałem problemów z tym silnikiem.Opis dokładny jest na forum Nissana.

    4
  • #7 19 Gru 2009 10:57
    wojtos15
    Poziom 1  

    witam
    moim zdaniem przyczyna jest w przepływomierzu lub przepsutnicy przeczyść to, ja miałem tak samo i na przepływomierzu powietrza znajdowała sie mała drobinka czego wyczysciłem delikatnie to pędzelkiem takim małym i odrazu wszystko wróciło do normy a nawet jeszcze lepiej;p
    pozdrawiam

    0
  • #8 25 Lip 2016 11:51
    biskup000
    Poziom 5  

    witam
    Udało się komuś rozwiązać ten problem? Mam podobnie.
    Jadł sporo oleju, wiedziałem, że silnik się kończy, myślałem ze to jest jednym z powodów, dlatego silnik został wymieniony (i tak to planowałem).

    Niestety, problem z szarpaniem dalej występuje. Zaślepiłem EGRa, wymieniłem przepływomierz, kupiłem cewkę i wymieniałem po kolei cewki, myśląc, że to jest problemem, niestety, to nic z powyższego.

    Na gazie i na benzynie to samo.

    Został tez wymieniony czujnik napędu wału korbowego, bo komputer go pokazywał, ale tez nic.

    Jakiś pomysł jeszcze co to może być?

    1
  • #9 09 Sie 2017 06:54
    Michal0937
    Poziom 2  

    Stary post ale dokończyć by trzeba, w po wymianie wielu elementów elektronicznych i odwiedzinach u elektryków samochodowych w moim przypadku przyczyną objawów był kompresor klimatyzacji... Objawy nie miały nic wspólnego z układem paliwowym czy też sterowaniem silnika. Miłego dnia .

    0
  • #10 09 Sie 2017 15:28
    biskup000
    Poziom 5  

    Czyli miał problemy tylko podczas jazdy z włączoną klimatyzacją, jak rozumiem?

    0
  • #11 09 Sie 2017 18:58
    Michal0937
    Poziom 2  

    Dlatego też napisałem w moim przypadku, kompresor cięźko było ruszyć na sucho (sama rolka z elektromagnesem), z innej beczki kto zwraca uwagę czy klima jest załączona czy nie, chłodziło więc myślałem, że jest dobrze.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo