Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mazda 626 nie przeskakuje na gaz i sporo pali

cinekk2 29 Paź 2009 14:21 9308 38
  • #1 29 Paź 2009 14:21
    cinekk2
    Poziom 11  

    witam

    posiadam mazde 626 glx 1997r V generacji z silnikiem 2.0 16v 85kW. jest w niej holenderska instalacja gazowa i 3 dni temu zaczelo sie cos dziac. po przelaczeniu na gaz przerzuca po ok 10-15sek, ale po chwili znow przechodzi na paliwo... nieraz wogole nie przerzuci na gaz a nieraz bedzie raz na gazie potem na bezynie i znow na gazie itd. odlaczylem akumulator na 15min ale to nic nie dalo. kupilem ja miesiac temu i nie mam pojecia co sie moze dziac. a co do spalania to wyszlo mi ponad 15l/100km (po miescie), czy tyle bedzie palila czy da sie to jakos zniwelowac?
    i jeszcze jedno pytanko poza tematem:) jaki akumulator polecacie do tego silnika? bo raczeten co mam nadaje sie tylko do wymiany... mam teraz 60Ah czy taki jest odpowiedni?

    pozdroo
    cinekk2

    0 29
  • #2 31 Paź 2009 08:19
    pafcioc22
    Poziom 9  

    Mi się wydaje ze to wina sterownika od lpg. Co do baterii to jeszcze zalezy czy masz duzo elektroniki w aucie- najlepej pójsc do sklepu i sie zapytac na bank beda wiedziec.

    0
  • #3 02 Lis 2009 08:21
    cinekk2
    Poziom 11  

    qrcze wiecie co sie okazalo? jak bylem u "specow od holendrow" to powiedzieli ze tego gazu sie nie reguluje, czy to prawda? wymienili mi filtr gazu i jeden z nich zwiazal opaska jakis kabelek bo byl troche za dlugi... po tej wizycie wlasnie zaczal mi wariowac wiec stwierdzilem ze odplacze ten kabelek bo nic innego mi tam nie robili. heeh przerywanie juz nie wchodzi w gre;) wszystko sie ustatkowalo i juz sie nie przelacza samoczynnie na benzyne. czary:P powiedzcie mi tylko czy da sie jakos zniwelowac spalanie
    pozdroo

    0
  • #4 02 Lis 2009 13:31
    pafcioc22
    Poziom 9  

    Mi się wydaje że każda mozna regulować. A ile ci pali teraz ? Poiwnno się wachać w granicach 8-12 l gazu.

    0
  • #5 03 Lis 2009 06:17
    cinekk2
    Poziom 11  

    no wlasnie niedawno dopiero go kupilem i pierwsze spalanie na 100km wyszlo 15l po miescie

    0
  • #6 08 Lis 2009 17:09
    Apollopl
    Poziom 2  

    pafcioc22 napisał:
    Mi się wydaje że każda mozna regulować. A ile ci pali teraz ? Poiwnno się wachać w granicach 8-12 l gazu.


    Z holenderskimi instalacjami nie jest tak jak ze znanymi u nas typu STAG,KME czy innymi. Nie da się ich prosto "regulować" - podjedź do gazowników i niech zaczną od czyszczenia rozdzielacza gazu. Twoja mazda powinna spalić od 10 do 13 lpg w mieście - oczywiście z zależności od "ciężkości buta" :D

    0
  • #7 08 Lis 2009 17:40
    art567
    Poziom 15  

    jeżeli pracuje równo na wolnych obrotach i dobrze wkręca się na średnie to raczej nie jest to wina rozdzielacza ,bardziej przyjrzał bym się pracy sondy lambda na benzynie i gazie , no i sprawdzenie ciśnień na 1 i 2 stopniu ( tylko to ma wpływ w tej instalacji na zużycie , bo i owszem w tej instalacji nic się nie reguluje )

    0
  • #8 09 Lis 2009 13:03
    cinekk2
    Poziom 11  

    ok dzieki wielkie panowie za podpowiedzi, niedlugo podjade do gazownika i opisze co mi zdzialali i czy sie poprawilo;)

    0
  • #9 17 Lut 2010 20:17
    cinekk2
    Poziom 11  

    witam ponownie. bylem u gazownika, podobno mialem zle podlaczony rozdzielacz gazu, przemienil i dodatkowo wymienil jaks tam czesc. teraz przelacza sie na gaz ale powstal niby nowy problem: wogole nie trzyma obrotow na biegu jalowym. gosc powiedzial ze do wymiany sa jakies uszczelki na jakis "gwizdkach" przy wtryskach. podobno z czasem cos tam staje sie sztywne i nie jest szczelne, ma przedmuchy. cena za wymiane 1szt = 120zl, a sa cztery...;( czy jest to mozliwe ze takie cos jest przyczyna gasniecia na gazie?

    0
  • #10 17 Lut 2010 20:45
    gimak
    Poziom 38  

    A jak sie nazywa ta holenderska instalacja? Ile średnio benzyny na 100 km chlapie silnik? Dodać do tej wartości 20% i tyle powinno wychodzić średnio gazu przy dobrze ustawionej instalacji.

    0
  • Pomocny post
    #11 17 Lut 2010 21:05
    art567
    Poziom 15  

    cinekk2 ty lepiej zmień gazownika bo ten chyba nie wie co mówi i robi , prawdopodobnie teraz to ty masz coś z rozdzielaczem (o ile tam cos nie opatentowali to tylko brudne szczelinki ) jest jeszcze taka możliwośc ,że z reduktora przez podciśnienie idzie gaz i się po prostu przylewa na wolnych obrotach, sprawdz też przewody podciśnieniowe z reduktora do map sensora i kolektora ssącego cz nie są po pękane (a lubią byc) lub zrzucone

    1
  • #12 17 Lut 2010 21:30
    cinekk2
    Poziom 11  

    wiem ze rozdzielacz jest inaczej zamontowany niz byl, niestety nie pamietam jak byl wczesnij zamontowany:( art567 gdybym zamiescil zdjecia tego rozdzielacza to moglbys mi cos wiecej powiedziec tzn czy jest zamontowany dobrze czy zle? moge posprawdzac wszystkie przewody ale to wszystko co sam dam rade zrobic...

    0
  • #14 18 Lut 2010 12:17
    cinekk2
    Poziom 11  

    zalaczam zdjecie rozdzielacza:
    mazda 626 nie przeskakuje na gaz i sporo pali
    mam jeszcze pytanie odnosnie zaznaczonej na czerwono czesci, jest to kostka z dwoma kabelkami: jeden brazowy to masa a drugi żółty jest strasznie dlugi. nie wiem od czego to jest, ale jak zwiazalem ten dlugi przewod to samochod nie chcial przelaczac sie na gaz. potem go rozwiazalem i jakis czas bylo dobrze, ale dzis jak sprawdzalem wezyki to troche nim poruszalem i znow sie nie przelacza na gaz. nie wiem czy cos w nim nie laczy, wyglada na caly ale moze gdzies jest przepalony i raz laczy a raz nie. co to jest?

    0
  • #15 18 Lut 2010 12:33
    MAX52
    Poziom 21  

    Żółty przewód to +12V elektrozaworu gazu,zamontuj sobie między reduktorem a rozdzielaczem gazu filtr fazy lotnej w ogromnym stopniu uchroni rozdzielacz przed zabrudzeniami.

    0
  • #16 18 Lut 2010 12:39
    cinekk2
    Poziom 11  

    ok ale czy mozliwe jest zeby przez ten kabelek nie zalaczal sie gaz? u mnie chyb atak jest

    0
  • #17 18 Lut 2010 12:42
    MAX52
    Poziom 21  

    Jeżeli nie otworzy elektrozawór przed reduktorem to automatycznie reduktor nie da gazu bo go nie ma.

    0
  • #18 18 Lut 2010 12:50
    cinekk2
    Poziom 11  

    aha rozumiem, wlasnie przeczytalem w necie ze ten zawor mozna jakos wyczyscic, czy to prawda? jak sprawdzic czy jest on sprawny i jak go ewentualnie wyczyscic?

    0
  • #19 18 Lut 2010 13:04
    MAX52
    Poziom 21  

    Możesz wyjąć kostkę,w jej miejsce podpiąć obce przewody,masę oraz +12V z akumulatora i usłyszysz czy kliknie czyli czy działa.Odnośnie czyszczenia widząc lokalizację elektrozaworu musisz go wykręcić w całości z instalacji i rozebrać.Przy ponownym skręcaniu elektrozaworu przesmaruj gumowe oringi uszczelniające elektrozaworu aby się nie zmieliły przy skręcaniu.

    0
  • #20 18 Lut 2010 13:10
    cinekk2
    Poziom 11  

    ok dzieki za rade wieczorkiem tak zrobie i opisze efekty, mam jeszcze pytanie czy ten elektrozawor jest tylko jeden czy jest ich wiecej? jesli tak to gdzie ich szukac? i caly czas czekam na odp w sprawie odpowiedniego podlaczenia rozdzielacza ;)

    0
  • #21 18 Lut 2010 14:05
    MAX52
    Poziom 21  

    Drugi elektrozawór znajduje się na zbiorniku,jeżeli to holender to jest cewka na zbiorniku,możesz jedynie posłuchać czy klika lub odpinając przewody zasilające elektryczne cewki i podając obce masa i +12V.Odkręcając przewód gazowy od owego elektrozaworu zbiornika w momencie podania zasilania będzie sadził gaz z elektrozaworu,taką próbę można zrobić tylko na otwartej przestrzeni,gaz w pomieszczeniu to wybuch,wystarczy iskra.Podłączenie węży gumowych do rozdzielacza kolejność nie ma znaczenia gdyż daje on jednocześnie gaz na wszystkie cylindry a otwarcie zaworów ssących decyduje o zassaniu paliwa w odpowiedni cylinder.

    0
  • #22 18 Lut 2010 16:50
    cinekk2
    Poziom 11  

    czyli jesli chodzi o rozdzielacz to nie ma znaczenia jak jest podlaczony. a z tymi elektrozaworami to jutro posprawdzam i dam znac jak sie wszystko zakonczylo
    pozdroo

    Dodano po 1 [godziny]:

    jeszcze jedno pytanko: skoro nie ma roznicy w podlaczeniu rozdzielacza to moj gazownik sciemnia tak (powiedzial mi ze rozdzielacz gazu byl zle podlaczony)?

    0
  • Pomocny post
    #23 18 Lut 2010 17:16
    MAX52
    Poziom 21  

    Rozdzielacz koltec ma 6 wyjść na węże do kolektora ssącego i każde jest aktywne.Wewnątrz to tuleja z 6 przecięciami typu V,w środku pracuje trzpień silnika krokowego który odsłania szczeliny więcej lub mniej czyli daje więcej lub mniej gazu w zależności od danych z komputera.Dla 4 cylindrów wykorzystuje się 4 wyjścia obojętnie które.

    1
  • #24 18 Lut 2010 17:28
    cinekk2
    Poziom 11  

    ok dzieki za informacje bede walczyl dalej z gazem i gazownikiem ;)
    niedlugo sie odezwe i powiem jak i co
    pozdroo

    0
  • #25 18 Lut 2010 19:08
    art567
    Poziom 15  

    mazda 626 nie przeskakuje na gaz i sporo pali w miejscu gdzie ci zaznaczyłem jest zdjęty przewód podciśnienia dlatego brak wolnych obrotów ,poszukaj tego przewodu -pewnie wisi gdzieś w okolicy reduktora,odnośnie rozdzielacza kolega MAX52 wszystko wyjaśnił , a odnośnie tego przewodu elektrycznego sprawdz przejście być może jest gdzieś przełamany

    1
  • #26 18 Lut 2010 21:06
    cinekk2
    Poziom 11  

    wiesz co sam zdjalem ten przewod i gdy robilem zdjecie to go jeszcze nie zalozylem, ale miales racje: ten wlasnie przewod idzie do rozgaleziacza, z ktorego wychodza 2 inne: w gore do jakiejs czarnej plastikowej skrzyneczki, a w dol do silnika- ten wlasnie donly byl galancie pekniety przy silniku. wymienilem go, ale niestety nie moge sprawdzic czy wszystko gra bo j/w pisalem znow wcale nie chce przerzucic na gaz. zrobie to co mam zrobic i opisze co z tego wyszlo

    Dodano po 1 [godziny] 14 [minuty]:

    jeszcze jedno pytanie: jesli jezdze na benzynie to czy reduktor/parownik rowniez powinien sie nagrzewac gdy rosnie temp silnika?

    0
  • #27 19 Lut 2010 09:41
    MAX52
    Poziom 21  

    Reduktor ma się nagrzewać tak samo jak blok silnika i osiągać taka samą temperaturę.

    0
  • #28 19 Lut 2010 14:46
    cinekk2
    Poziom 11  

    ok wlasnie po raz 3 w tym tyg odebralem madzie od gazownika. powiedzial ze wymienil mi cale wnetrze rozdzielacza. gdy powiedzialem mu ze wymienilem ten pekniety przewod, zaczal ustawiac obroty na gazie za pomoca srubki w centrum reduktora. teraz przelacza mi sie na gaz, reduktor odpowiednio sie nagrzewa ale obroty na gazie sa nizsze niz na benzynie i nie do konca stabilne. 2 pytania:
    1- czy moge sam sprobowac jeszcze poprawic obroty za pomoca tej srubki?
    2- jak przelaczam na gaz to zanim sie przelaczy minie ok 10 sek (to normalne) ale w tym wlasnie czasie obroty strasznie spadaja; na czym przez te 10 sek pracuje silnik? czy da sie cos z tym zrobic?

    Dodano po 7 [minuty]:

    i jeszcze jedno: na gazie duzo bardziej mi trzesie silnikiem niz na benzynie; czy moze to byc wina lipnego gazu? czy moze to ustanie po pewnym czasie jak autem troche dluzej na gazie pojezdze?

    0
  • #29 19 Lut 2010 17:29
    art567
    Poziom 15  

    co miał na myśli mówiąc ,że wymienił całe wnętrze ? ,kręcąc śrubką na środku reduktora zmienia się ciśnienie reduktora od przodu reduktora na 2 stopniu , a śrubką z drugiej strony ustawia się ciśnienie na 1 stopniu ,z ustawianiem obrotów to nie ma nic wspólnego nie proponował bym ci nią kręcic ,aby ustawic ciśnienia na obu stopniach potrzebny jest manometr , co do drugiego pytania pierwsze pyknięcie to jest tylko otwarcie elektrozaworu gazu -silnik pracuje jeszcze na benzynie ,drugie pyknięcie dopiero załącza gaz,więc jeżeli po pierwszym pyknięciu obroty spadają to świadczy o padającym reduktorze (zaczyna iśc gaz przez podciśnienie i się podlewa ) , to że trzęsie silnikiem świadczy o nie dokładnym wyczyszczeniu szczelinek rozdzielacza ,lub właśnie podlewającym reduktorze

    0
  • #30 19 Lut 2010 20:29
    cinekk2
    Poziom 11  

    dzieki wielkie za odp, wiem ze juz do tego gazownika nie pojade... a czy mozna jakos wyczyscic reduktor lub zmienic w nim uszczelki lub cokolwiek innego zeby byla poprawa?

    Dodano po 49 [minuty]:

    dobra juz wszystko wiem. dzieki wielkie za pomoc panowie

    0