Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna I (problem z climatronikiem)

29 Paź 2009 17:21 16509 34
  • Poziom 10  
    Witam. Mój problem polega z climatronikiem a dokładnie brak jest nawiewu a na wyświtlaczu pojawia się napis SERVICE.
    Kiedy przekręcam kluczyk niby wszystko jest ok na wyświetlaczu dana temeratura, siła nawiewu, działają wszystkie przyciski ale po chwili SERVICE i znika z wyświetlacza siła nawiewu i przestają działać niektóre przyciski.

    Poczytałem trochę na necie i tutaj na forum i z tego wychodzi, że jest walnięty wentylator nawieu. Tylko jedno mnie zastanawia, że gdyby był walnięty to by wogóle nie chodził a on raz chodzi a raz nie.
    Wyciągnąłem go z auta, rozebrałem, nie widzę aby jakieś uzwojenia były przepalone.
    Ale są tam cztery tranzystory i tak myślę, że może któryś z nich się spalił i przez to te dziwne zachowanie wentylatora.

    Wtyczki i kable posprawdzane, nie połamane i ponadpalane.


    I jeszcze jedno pytanie odnośnie ogrzewania tylniej szyby a dokładnie chodzi mi o przekaźnik. Gdzie on się dokładnie znajduje?
    Wiem, że w skrzynce bezpieczników ale pod skrzynką czy nad?
    Prosiłbym o dokładne wskazanie tego przekaźnika.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 10  
    1) Filtr kabinowy w jakim stanie masz?
    2) Pod - trza zanurkować głową w nogi kierowcy i odsłonić plastik i tam jest ten przekaźnik niestety nie pamiętam który to ale jest tam jeszcze bezpiecznik taki duży - MAXI i on też odpowiada za ogrzewanie tylnej szyby - rozumie że obie kostki sprawdzone i styki nie wypalone? (bagażnik i koło bezpieczników?)
  • Poziom 10  
    Filtry wszystkie powymieniane.

    Tak tylko tam jest kilka tych przekaźników i nie wiem który to jest. Jeżeli chodzi o bezpiecznik to jest ten 40A, sprawdzony. Kostki wszystkie posprawdzane. Dokładnie to chodzi o to, że prąd nie dochodzi do kostki w bagażniku. Kabel ogólnie sprawdzony i jest dobry, czyli winny przekaźnik bo nawet nic nie pstryka czyli ewidentnie on jest sprawcą.
    Tylko który to?
  • Użytkownik obserwowany
    Skrajny z tej stony z której jest gęściej bezpieczników.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 10  
    Podłączyłem dzisiaj inny wentylator i też nie działa po chwili pojawia się SERVICE. JUż sam nie wiem co może być.

    A odnośnie tego przekaźnika od szyby to, który to?

    Renault Laguna I (problem z climatronikiem)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Motronic napisał:
    To zobacz czy nie jest popuszczone kabeloczko masujące silnik, jest one na prawym progu trzeba zdjąc nakłądkę.


    a dokładniej gdzie?
    mam zdjąć obudowę prawego boku-progu czyli koło drzwi pasażera?
  • Użytkownik obserwowany
    Tak i odchylić wykładzine są 2 oczka.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 31  
    Co do nie działającego wentylatora nawiewu to sprawdź na wtyczce wentylatora bodajże 4 grube przewody . 2 czarne(-) i 2 czerwone(+). Wsadż między nie żarówkę (mocną ) i sprawdź czy jest prąd. Uwaga czynność musisz wykonać przez kilka pierwszych sekund po właczeniu zapłonu bo później przekaźnik się wyłącza jak nie ma informacji z obrotów silnika dmuchawy. Zeby powtórzyć pomiary trzeba wyłączyć stacyjkę na kilkanaście sekund ( czas na "powerlatch" klimatronika). Jeśli brak napięcia to szukaj przekażnika umieszczonego obok wentylatora. Jaśli na nim też nie ma napięcia to szukaj na złączu skrzynki przekaźników i bezpieczników( te od dołu skrzynki) czy nic nie jest wypalone i czy bezpieczniki 40A sprawne. Jeśli wszystko OK i napięcie na wtyczce dmuchawy jest to masz walnięty wentylator albo końcówkę sterującaą w klimatroniku.
    Jeśli chodzi o ogrzewanie szyby to tak jak koledzy wcześniej opisali trzeba sprawdzić wtyczki przy skrzynce przekażników ( znowu te dolne :D ) , bezpiecznik 40A ( z dołu) oraz złącze pod wykładziną lewego tylnego błotnika w bagażniku, lub też przełamane przewody w przelotce klapy bagażnika. Jeśli nie wiesz który przekażnika odpowiada za szybę to sprawdz na którym złaczu przekaźników pojawia się sterowanie po właczeniu przycisku ogrzewania. A i jeśli sie nie mylę to w lagunie I ogrzewanie szyby nie dostanie zezwolenia na właczenie przekaźnika jesli silnik pojazdu nie pracuje.
    Uffffffffffffff!!!!!!!!!!!! :D
  • Poziom 10  
    genek1000 napisał:
    Co do nie działającego wentylatora nawiewu to sprawdź na wtyczce wentylatora bodajże 4 grube przewody . 2 czarne(-) i 2 czerwone(+). Wsadż między nie żarówkę (mocną ) i sprawdź czy jest prąd. Uwaga czynność musisz wykonać przez kilka pierwszych sekund po właczeniu zapłonu bo później przekaźnik się wyłącza jak nie ma informacji z obrotów silnika dmuchawy. Zeby powtórzyć pomiary trzeba wyłączyć stacyjkę na kilkanaście sekund ( czas na "powerlatch" klimatronika). Jeśli brak napięcia to szukaj przekażnika umieszczonego obok wentylatora. Jaśli na nim też nie ma napięcia to szukaj na złączu skrzynki przekaźników i bezpieczników( te od dołu skrzynki) czy nic nie jest wypalone i czy bezpieczniki 40A sprawne. Jeśli wszystko OK i napięcie na wtyczce dmuchawy jest to masz walnięty wentylator albo końcówkę sterującaą w klimatroniku.
    Jeśli chodzi o ogrzewanie szyby to tak jak koledzy wcześniej opisali trzeba sprawdzić wtyczki przy skrzynce przekażników ( znowu te dolne :D ) , bezpiecznik 40A ( z dołu) oraz złącze pod wykładziną lewego tylnego błotnika w bagażniku, lub też przełamane przewody w przelotce klapy bagażnika. Jeśli nie wiesz który przekażnika odpowiada za szybę to sprawdz na którym złaczu przekaźników pojawia się sterowanie po właczeniu przycisku ogrzewania. A i jeśli sie nie mylę to w lagunie I ogrzewanie szyby nie dostanie zezwolenia na właczenie przekaźnika jesli silnik pojazdu nie pracuje.
    Uffffffffffffff!!!!!!!!!!!! :D


    Dzięki za tak wyczerpującą odpowiedź :)
    Tak jak piszesz są cztery grube kable dwa czarne i dwa czerwone, napięcie jest do czasu wyłączenia przekaźnika to była pierwsza rzecz jaką sprawdziłem. Następnie sprawdziłem bezpieczniki-wszystkie dobre. Nie wiem o którym piszesz przekaźniku, jeżeli o tym za schowkiem to go wymieniłem tak na wszelki wypadek pomimo tego iż słyszałem że cyka. Wentylator sam już nie wiem ale wychodzi na to, że jest dobry, raz się załączał a raz nie, teraz już nie. Podłączyłem inny wentylator i tamten też nie chodził.
    Z tego wychodzi, że został uszkodzony panel climatronika.


    Co do ogrzewania tylniej szyby tak jak wcześniej pisałem, musiałeś nie doczytać, nie dochodzi napięcie do kostki w bagażniku (później dopiero idzie prąd do szyby). Sam kabel wychodzący ze skrzynki bezpieczników a dokładniej od wtyczki tam umieszczonej, która lubi się nadpalać co również było w moim przypadku do kostki, która jest w bagażniku jest dobry-sprawdzony. I tutaj winny jest zapewne przekaźnik bo nie słyszę aby po włączeniu cyknął. I nie wiem który to jest.
  • Poziom 10  
    romoo napisał:
    Lusterka grzeją?


    lusterka też nie grzeją
  • Użytkownik obserwowany
    A biały kabelek wychodzący z bezpieczników i jego styki sa czyste i nieponadpalane?
  • Poziom 10  
    romoo napisał:
    A biały kabelek wychodzący z bezpieczników i jego styki sa czyste i nieponadpalane?


    tak jak już wcześniej pisałem, wtyczka była wypalona ale to zrobiłem i dalej lipa :(
  • Użytkownik obserwowany
    Pstrykaj przyciskiem od szyby i wyciągaj po kolei przekaźniki , jak przestanie pstrykać to trafisz.
  • Poziom 10  
    romoo napisał:
    Pstrykaj przyciskiem od szyby i wyciągaj po kolei przekaźniki , jak przestanie pstrykać to trafisz.


    kiedy on wogóle nie pstryka i dlatego pytam który by to był

    normalnie utrapienie w aucie idzie zamarznąć, brak nawieu, brak ogrzewania i jeszcze ogrzewanie tylniej szyby nie działa.
  • Użytkownik obserwowany
    Oznaczony M.
    Na zdjęciu 1.
  • Poziom 10  
    romoo napisał:
    Oznaczony M.
    Na zdjęciu 1.


    czyli z tych czterech przekaźników na zdjęciu za ogrzewanie tylniej szyby odpowiada 1?

    Kurcze wymieniałem go i dalej nic, już sam nie wiem.
  • Użytkownik obserwowany
    Pewno sterowanie nie przychodzi z Panelu.
    Zmostkuj styki przekaźnika i zobacz czy grzeje szyba zostaw tak i jezdzij z właczoną szybą dopuki sie nie uporasz z panelem.
  • Poziom 13  
    Witam mogę się podłączyć. Mam problem z nawiewem a raczej z jego brakiem. Do dnia dzisiejszego był, a teraz niema. Po uruchomieniu silnika przez chwilę wyświetlają się normalne wskazania na klimatronicku a potem napis serv. i juz koniec. Bezpieczniki pod kierownicą są ok. i te troszkę wyżej pod klapką 40A też wszystkie ok. Złącze na wentylatorze nienadpalone i to za poduszką pasażera też ok. Jest tam jeszcze przekaźnik który też słychać, że żyje. Co dalej silnika nie sprawdzę bo nie wiem jak zbyt dużo wejść do niego a nie chcę spalić go (behr). Jakieś pomysły sugestie

    Dodano po 3 [minuty]:

    Więc tak elektryk wymierzył silnik wiatraka i jest ok tranzystorki IRFP044 też są ok. Jeszcze jedno nie dochodzi prąd do kostki silnika wentylatora kostka jest ok niewypalona
  • Poziom 13  
    romoo czy wiesz którędy idzie wiązka kabli od silnika do bezpieczników i gdzie dalej idzie?
  • Poziom 10  
    lukaszgolembka1981 napisał:
    Witam mogę się podłączyć. Mam problem z nawiewem a raczej z jego brakiem. Do dnia dzisiejszego był, a teraz niema. Po uruchomieniu silnika przez chwilę wyświetlają się normalne wskazania na klimatronicku a potem napis serv. i juz koniec. Bezpieczniki pod kierownicą są ok. i te troszkę wyżej pod klapką 40A też wszystkie ok. Złącze na wentylatorze nienadpalone i to za poduszką pasażera też ok. Jest tam jeszcze przekaźnik który też słychać, że żyje. Co dalej silnika nie sprawdzę bo nie wiem jak zbyt dużo wejść do niego a nie chcę spalić go (behr). Jakieś pomysły sugestie

    Dodano po 3 [minuty]:

    Więc tak elektryk wymierzył silnik wiatraka i jest ok tranzystorki IRFP044 też są ok. Jeszcze jedno nie dochodzi prąd do kostki silnika wentylatora kostka jest ok niewypalona



    Jeżeli wszystkie bezpieczniki i przekaźniki są ok i tak jak piszesz wentylator też ok to nie pozostaje ci nic innego jak wyjęcie skrzynki bezpieczników tą właśnie spod kierownicy. Nad skrzynką znajdują się różnego koloru wtyczki (niezobaczysz tego nie wyjmując jej) ostatnia wtyczka jest koloru czarnego i ona jest odpowiedzialna a raczej kable z niej wychodzące za pracę wentylatora. Sprawdź czy nie jest nadpalona. Na 99% tutaj jest twój problem. Uprzedzając twoje kolejne pytanie, nie ma możliwości przy składaniu pomylić wtyczek, wszystko jest oznaczone kolorami.
  • Poziom 13  
    Dzięki mackos właśnie tak zamierzałem zrobić no i to potwierdziłeś więc idę to rozebrać i przy okazji zobaczę jeszcze masę na progu pasażera. Dam znać co wskurałem. Swoją drogą to te silniki bezszczotkowe to chyba nie najlepsze rozwiązanie nie można podpiąć na krotko i sprawdzić.
  • Użytkownik obserwowany
    Ale jak nie dostają zasilania to choćby były z platyny to nie ruszą a sprawdzić zasilanie jest beznadziejnie prosto.
    Pozatym mam ten silnik i sterownik klimatronic jako narzędzia - wpinam i już wiem co nie gra.
  • Poziom 13  
    Więc sprawdziłem kabel oczko na progu pasażera i jest ok nie za oksydowane. Wyjąłem tez całe bezpieczniki z przekaźnikami te z pod kierownicy kostki nie mają śladu nadpalenia i jakichkolwiek uszkodzeń. Sprawdziłem zasilanie na kablu od wentylatora i jest 12,20V, ale jak podepnę żarówkę 12V5W to nie zaświeca się (+ z kostki i - z kostki to samo po podpięciu + z kostki a - z karoserii (tak sprawdziłem 2 grube + na kostce wentylatora ). Przekaźnik ten za poduszką pasażera żyje i przewodzi prąd. Jak podepnę silnik do kostki i uruchomię z panelu wentylator to mierząc na kostce zasilanie to spada z 12V na jakieś 3V czemu?.
    Co robić dalej bo nie mam pomysłu ani znajomego co posiadałby taką lagunę z climatronikiem.
  • Użytkownik obserwowany
    To co w końcu odpada plus czy masa.

    Pośpieszyłem sie z tym osądem że napięcie łatwo zmierzyć :(