Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat 126p , problem z przepływem paliwa

29 Paź 2009 17:25 5245 12
  • Poziom 1  
    Witam forumowicze . Mam wielką prośbę o pomoc. Posiadam pogromce dróg malczana 126p ;p pojeździłem 4 dni i zalałem paliwo 98 i zaczal sie odrazu dusić .. chwile pojezdzilem i gasł co chwile a później zgasł na "amen" . Rozrusznik kręci jednak jest jakiś problem bo nie może złapać na obroty ... myślę że może być filtr paliwa zapchany albo poprostu świece do wymiany bo zalane jednak proszę was o jakieś wskazówki . Nie wiem do czego mam się zabrać. Dodam jeszcze że gdy próbuje go odpalić to śmierdzi paliwem.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 14  
    Jak śmierdzi paliwo i świece zalane, to pewnie coś w układzie zapłonowym. Wykręć świece, włóż na przewód, przyłóż gwintem do masy i trzymając z dala ręce, poproś drugą osobę o przekręcenie rozrusznikiem. Sprawdź czy jest w ogóle iskra.
    Nadeszły wilgotne dni, przydało by się zmienić przewody WN i kopułkę z paluchem..
  • Poziom 13  
    Witam jak zalewa świece a nie odpala to albo to coś z gaźnikiem np. pływak dysze albo coś z iskra jej brak może platyny
  • Poziom 35  
    Kolego przed zimą wskazane jest zmienić filtr paliwa, ale przypomnij sobie też, gdzie tankowałeś i jaką wśród kierowców ma opinię ta stacja paliw.. Może kombinują coś z paliwem. O "elektrykę" w tym aucie musisz dbać, w szczególności o czystość cewki zapłonowej (można ją ochronić przed wodą i wilgocią) oraz założyć dobrej jakości przewody wysokiego napięcia. Ponadto dbaj o właściwą regulację gaźnika, co sugerowali Ci inni.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Przecież maluch to auto skomplikowane jak budowa cepa (bo dzida jest już bardziej złożona)...
    Nie pali, to sprawdzasz:
    - skra na świecach, same świece, przewody w.n,
    - paliwo w gaźniku, drożność dysz,
    - aparat zapłonowy - ustawienie i stan przerywacza, kondensator,
    - drożność układu paliwowego.
    Jeśli to nie poważniejsza usterka (np wydmuchana uszczelka pod głowicą), to sprawa do rozwiązania w kwadrans.
  • Poziom 12  
    Ja stawiałbym na kiepskie paliwo ,ale sprawdź układ zapłonowy. Tu kolejność dobrze " Błażej " podpowiada.
  • Poziom 12  
    Jak będziesz sprawdzał filtr to zajrzyj też do rury ssącej czy nie jest zatkana (miałem taki przypadek że oderwało się plastykowe denko z filtra i zatkało wlot do gaźnika).:cry:
  • Poziom 9  
    Witaj! Zdarza się czasem że pływak przecieka/ otarcia o ścianki komory pływaka/ i tonie - dając przy tym za dużo paliwa do komry spalania - efekt zalane świeczki! Regulacja i sprawdzenie przerwy na pływaku opisane jest dobrze w książce "sam naprawiam.." To była moja biblia przez 5 lat..;D
  • Poziom 9  
    wymień pływak, może będzie trzeba wyregulować skład mieszanki
  • Poziom 20  
    Może nie 98 kupiłeś tylko ON.
  • Poziom 22  
    adBlue napisał:
    To była moja biblia przez 5 lat..;D

    Moja sprzed 15 lat :D

    A tak serio:W maluszkach nadzwyczaj często szwankował aparat zapłonowy,padał kondensator,zrywało przewód łączący aparat z cewką.
    Bardzo często zapychało dyszę gażnika,troszkę wytrzymalszy był pływak w gażniku,ale jednak czasem dawał "popalić".
    Rozbierz aparat zapłonowy,wymień styki i kondensator.Koszty niewielkie a i pracy mało.
    Zdemontuj i przedmuchaj gażnik.
    Dość często pdała cewka WN.Ale o tym następnym razem.
    :D
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A ja Wam mówię, że Autor ma pęknięty przewód paliwowy, albo między zbiornikiem a pompą ale bardziej prawdopodobne, przy samym króćcu gaźnika od strony pompy.
  • Poziom 9  
    Witam. Przy takim czołgu jak malczan może winę mieć wiele rzeczy. A mianowicie:
    -jeśli ma mokre świece należy sprawdzić iskrę czy w ogóle jest, jeśli nie ma to w kolejności sprawdzić przerwę na platynach, powinno być od 0,47 do 0,53 mm jeśli to jest ok a iskry nie ma to wymienić świece przerwa na elektrodach świecy powinna mieć od 0,6 do 0,7 mm gdy jeszcze brak iskry to wymienić przewody od świec gdy to nie pomoże to kondensator lub cewka. Oczywiście należy sprawdzić czy wszystkie przewody przy cewce i przerywaczu są dobrze połączone w sensie czy są na swoim miejscu i czy nie są luźne.
    Lecz gdy jest iskra sprawdź ustawienie zapłonu kąt wyprzedzenia 10stopni przed górnym martwym punktem tłoka.
    -kolejną przyczyna może być gaźnik więc przemyć przedmuchać wszystkie dysze i kanały a najważniejsze to czy kanał przelewowy ten mały otworek którym odpływa nadmiar paliwa nie zapchał się, przy moim machlu to normalka i dla tego może śmierdzieć paliwem, po tem regulacja gaźnika. Jeśli zauważysz w gaźniku wodę to znak że paliwo co kupiłeś to był jakiś bubel.
    -i jeszcze filtr powietrza jeśli jest zabrudzony to zaciąga więcej paliwa i temu się zalewa, aby sprawdzić czy nie ma winy to go wyjmij ale nie należy zbyt długo jeździć bez filtra bo w końcu po coś on jest.
    Ale się rozpisałem mam nadzieję że pomogłem choć troszkę.