Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CLIO III 1.2 podstawiające się zawory

29 Paź 2009 19:53 20654 34
  • Poziom 9  
    Witam,

    Mam Clio III 1,2 16V W zeszłym roku założyłem do samochodu instalacje gazową BRC - od tego czasu zaczęły się problemy. Na samym początku po przejechaniu jakiś 10 000 km od założenia instalacji samochód tracił moc i jadąc na luzie gasł silnik. po wielu wizytach u różnych mechaników trafiłem na odpowiedniego. Samochód nie palił na wszystkie cylindry. Mechanik wyregulował zawory i miało być ok. Ostrzegł mnie że jeśli będe jeździł na gazie to czeka mnie kolejna regulacja zaworów za 10 - 15 tys. Tak też się stało. minął rok a mnie czeka 3 regulacja zaworów.
    Zachowanie samochodu jest bardzo dziwne ponieważ po przejechaniu paru tysięcy kilometrów samochód powoli słabnie pojawia się kontrolka silnika i zaczyna palić na 3 cylindry.
    W tej chwili nie wiem czego się chwycić gaziarze uważają, że to nie ich problem, a mój mechanik uważa że to normalne i tak się dzieje w każdym francuzie z gazem. Zbiera się nagar na zaworach i podstawiają się zawory
    Moim zdaniem się myli. Proszę was o pomoc i propozycje od czego zacząć.
    Zaznaczę że luzy na zaworach zostały zwiększone.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Popieram wypowiedz kolegi.Od zasilania lpg nie robi się nagar.Popytaj na forach jak zachowuje się się ten silnik przy zasilaniu lpg i jak często trzeba regulować zawory.Z moich informacji wynika że ten rodzaj silnika montowany jest do Daci Sandero z fabryczną intalacją gazową.Mozna też zrobić trochę większe luzy zaworowe (0,05mm) i zobaczyć co będzie się działo.Sprawdz też ciśnienie sprężania na wszystkich cylindrach.
  • Poziom 29  
    Ja ci powiem tak.Gaz jest dobry ale do kuchenki a nie do takiego auta jak twoje.W silniku o tak małej pojemności i 16 zaworach to normalka.Ciesz się że masz tam regulacje bo gdyby były płytki to koniec.Wywal to świństwo!
  • Poziom 22  
    bandi21 napisał:
    Ja ci powiem tak.Gaz jest dobry ale do kuchenki a nie do takiego auta jak twoje.W silniku o tak małej pojemności i 16 zaworach to normalka.Ciesz się że masz tam regulacje bo gdyby były płytki to koniec.Wywal to świństwo!
    Tak, a benzyna do lutlampy a ropa dla czołgów. Co ma pojemność i liczba zaworów do gazu? Jeżeli instalacja jest wykonana profesjonalnie to silnik działa normalnie.
  • Poziom 18  
    Cytat:
    Co ma pojemność i liczba zaworów do gazu? Jeżeli instalacja jest wykonana profesjonalnie to silnik działa normalnie.


    myślę podobnie... Raczej poszedłbym w kierunku sprawdzenia składu mieszanki czy przypadkiem nie jest za uboga na gazie i czy przypadkiem nie to jest problemem. W ostateczności można się pobawić w dołożenie lubryfikacji w celu dosmarowania gniazd zaworowych. A może pochwalisz nam się jeszcze jakie masz spalanie benzyny i gazu???
  • Poziom 15  
    bandi21 napisał:
    .Ciesz się że masz tam regulacje bo gdyby były płytki to koniec.Wywal to świństwo!
    A płytki to nie regulacja?
  • Poziom 9  
    Powiesz nam, jaką masz tam instalację czy to tajemnica?

    Instalcja Reduktor BRC typ Genius, zbiornik 40/360, Sequent 24,

    Jeśli chodzi o mieszanke to serwis gazu mówi że jest wszystko dobrze, kontorlka silnika świeci się tylko w przypadku gdy się podstawiają zawory. Przy ostatniej regulacji zostały powiększone luzy zaworowe, natomiast nic to nie dało po przejechanie 12 000 znowu to samo.

    Dodano po 1 [minuty]:

    slodky napisał:
    Cytat:
    Co ma pojemność i liczba zaworów do gazu? Jeżeli instalacja jest wykonana profesjonalnie to silnik działa normalnie.


    myślę podobnie... Raczej poszedłbym w kierunku sprawdzenia składu mieszanki czy przypadkiem nie jest za uboga na gazie i czy przypadkiem nie to jest problemem. W ostateczności można się pobawić w dołożenie lubryfikacji w celu dosmarowania gniazd zaworowych. A może pochwalisz nam się jeszcze jakie masz spalanie benzyny i gazu???


    Spalanie benzyny i gazu jest bardzo podobne średnio na poziomie 7 l /100 km,

    Czy dosmarowanie gniazd może coś pomóc?
  • Poziom 22  
    Cytat:
    Spalanie benzyny i gazu jest bardzo podobne średnio na poziomie 7 l /100 km,
    A nie powinno być, jak w takim razie silnik toleruje ubogą mieszankę na gazie i nie "błyska" błędem? To raczej sugeruje podpalanie zaworów.
    Zużycie gazu powinno być o 15-20 % większe od benzyny. Ustawienia instalacji do korekty.
  • Poziom 29  
    W samochodzie o tak małej pojemności i 16V mają zawory cienkie jak gwoździe,może spece od gazu nie wiecie że gaz ma wyższą temp. spalania a do tego dłuższy czas spalania co powoduje że zawór robi się miękki i wpada w gniazdo kasując luz.Ja swego czasu wymieniałem kilka głowic w toyocie yaris 1.0 z powodu jazdy na gazie.Wystarczy 80 tys i po yarisie.MELON 197 powiedz jak dokonasz regulacji w samochodzie z płytkami co 10 tyś.Chciałbym poznać twój sposób.Nadal podtrzymuję swoje zdanie i apeluję WYWAL GAZ Z TEGO AUTA.
  • Poziom 38  
    Jako ignorant sprawdziłbym najpierw dlaczego powstaje nagar. Nagar przy benzynie jest jeszcze do strawienia, ale przy gazie nie. Dlaczego tak twierdzę. Miałem poldka po 80 tys. obrośniętego nagarem. Po założeniu gazu po 20 tys. nagary znikły, kompresja na cylindrach wzrosła ponad 1 atm. Nagaru z gazu nie ma, więc jeżeli powstaje to musi być jakaś przyczyna, że olej dostaje się nad tłoki.
    Co do szkodliwości gazu. Gaz źle ustawiony jest tak samo szkodliwy dla silnika jak źle ustawiona benzyna. O przyczynach złego ustawienia gazu nie będę się wypowiadał, żeby kogoś nie urazić, często związane jest to z wężem w kieszeni właściciela.
  • Poziom 15  
    bandi21 napisał:
    .MELON 197 powiedz jak dokonasz regulacji w samochodzie z płytkami co 10 tyś.Chciałbym poznać twój sposób.
    Po prostu poprzez wymianę płytek na wymaganej grubości aby uzyskać wymagany luz.W seicento,pandzie,punto,pracując w fiacie robiłem tego dużo( co 40.000km.bez gazu i co 20.000km.z gazem)i korekty regulacji(po 20.000km)były w tych silnikach(1.1 i 1.2)naprawdę nie duże.
  • Poziom 29  
    Czy ktoś widział ten nagar w tym silniku? Cycki opadają do kolan jak się to czyta.
  • Poziom 18  
    bandi21 napisał:
    W samochodzie o tak małej pojemności i 16V mają zawory cienkie jak gwoździe,może spece od gazu nie wiecie że gaz ma wyższą temp. spalania a do tego dłuższy czas spalania co powoduje że zawór robi się miękki i wpada w gniazdo kasując luz.Ja swego czasu wymieniałem kilka głowic w toyocie yaris 1.0 z powodu jazdy na gazie.Wystarczy 80 tys i po yarisie.MELON 197 powiedz jak dokonasz regulacji w samochodzie z płytkami co 10 tyś.Chciałbym poznać twój sposób.Nadal podtrzymuję swoje zdanie i apeluję WYWAL GAZ Z TEGO AUTA.



    "spece od gazu wiedzą...." natomiast są jeszcze gazowi analfabeci i z takimi właśnie
    "spece" walczą by później jacyś super profesjonalni mechanicy z Bożej łaski nie musieli przeklinać LPG. Są samochody które gaz tolerują i są takie w których dochodzi do uszkodzeń głowicy. Japończyki w większości przypadków po roku 2005 nie nadają się do gazowania a np. Yariska wogóle. Nigdy natomiast nie spotkałem tego problemy w Renault,
  • Poziom 9  
    "spece od gazu wiedzą...." natomiast są jeszcze gazowi analfabeci i z takimi właśnie
    "spece" walczą by później jacyś super profesjonalni mechanicy z Bożej łaski nie musieli przeklinać LPG. Są samochody które gaz tolerują i są takie w których dochodzi do uszkodzeń głowicy. Japończyki w większości przypadków po roku 2005 nie nadają się do gazowania a np. Yariska wogóle. Nigdy natomiast nie spotkałem tego problemy w Renault,[/quote]

    Masz racje bo wiele samochodów jeździ na gazie i jest wszystko ok, natomiast równie dużo ma problemy z gazem W silnikach o małych pojemnościach są cienkie zawory i poprzez "używanie" luzy mogą zostać zniwelowane i tak się dzieje w tym przypadku. Pytanie dlaczego? czy jest to wina złej instalacji? czy może nie profesjonalnej obsługi ze strony serwisu. Co może pomóc

    Dodano po 3 [minuty]:

    gimak napisał:
    Jako ignorant sprawdziłbym najpierw dlaczego powstaje nagar. Nagar przy benzynie jest jeszcze do strawienia, ale przy gazie nie. Dlaczego tak twierdzę. Miałem poldka po 80 tys. obrośniętego nagarem. Po założeniu gazu po 20 tys. nagary znikły, kompresja na cylindrach wzrosła ponad 1 atm. Nagaru z gazu nie ma, więc jeżeli powstaje to musi być jakaś przyczyna, że olej dostaje się nad tłoki.
    Co do szkodliwości gazu. Gaz źle ustawiony jest tak samo szkodliwy dla silnika jak źle ustawiona benzyna. O przyczynach złego ustawienia gazu nie będę się wypowiadał, żeby kogoś nie urazić, często związane jest to z wężem w kieszeni właściciela.


    Natomiast co do tej wypowiedzi to powiem tak:
    Ja sam zaworów nie regulowałem - wiele informacji dostaje od serwisu.
    Co do "węża w kieszeni" to instalacja jak i samochód jest serwisowany w autoryzowanych salonach i nikt tu niczego nie oszczędza ale martwi mnie to że nikt nie umie usunąć usterki. Bo regulować zawory co miesiąc po przejechaniu 12 000 km to nie jest fajnie - w koncu głowica siądzie a tego chciałbym uniknąc
  • Poziom 38  
    I znowu jako ignorant. Wracam do tego co kolega na początku napisał. Jeżeli to nagar jest przyczyną dolegliwości to przede wszystkim trzeba znaleźć przyczynę dlaczego powstaje. Jak wyżej zaznaczyłem przy eksploatacji na gazie nagar nie powstaje. A tak na marginesie mam megankę 1.4-16V - 99r. przebieg ogólny 145 tys. w tym 85 tys. na gazie serwisowaną w ASO i w układzie napędowym poza rutynową wymianą rozrządu nie było kompletnie nic robione.
    A co do serwisów i innych magików do co mówią - to trzeba pamiętać o tym co było kiedyś w reklamie, że nie zawsze trzeba brać na poważnie to co mówi facet przebrany za księdza.
  • Poziom 29  
    Ja wiem z doświadczenia 20 lat pracy że płytkami podwymiarowymi wyregulować można tylko raz góra dwa razy a potem nie ma już płytek i piłowanie na magnesówce.Twój sposób wystarczy na rok jazdy a co potem?Ile kosztuje taka regulacja i ile trwa?A wracając do renault to tego problemu nikt nie rozwiąże bo autor pisze że wszystko z gazem jest ok a problem jest dalej.
  • Poziom 15  
    bandi21 napisał:
    Ja wiem z doświadczenia 20 lat pracy że płytkami podwymiarowymi wyregulować można tylko raz góra dwa razy a potem nie ma już płytek i piłowanie na magnesówce.Twój sposób wystarczy na rok jazdy a co potem?Ile kosztuje taka regulacja i ile trwa?A wracając do renault to tego problemu nikt nie rozwiąże bo autor pisze że wszystko z gazem jest ok a problem jest dalej.
    Nie wrzucaj wszystkiego do jednego worka.Ojciec ma fiata tipo 1.4 z 93r.gaz od 98r przejechane na gazie 160.000km.Jedna regulacja zaworów(płytkami)50.000km.temu i samochód ma się świetnie.
  • Poziom 18  
    Panowie z mojego punktu widzenia coś tutaj śmierdzi mi to małe zużycie gazu. Znam instalacje BRC i z doświadczenia wiem że zawsze niestety jest zwiększone zużycie LPG w stosunku do benzyny. Kolega pisze że jest porównywalne i wynosi 7l/100km. Obstawiam zubożoną mieszankę gazową lub naprawdę dziwną wadę konstrukcyjną głowicy. Wiem doskonale że 16zaworowe silniki o małych pojemnościach mają cienkie zawory ale jest wiele marek w których to wogóle nie przeszkadza. W związku z tym mam jeszcze do autora postu pytanie czy wszystkie zawory Ci podstawia czy na wybranych cylindrach?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 29  
    MELON197 wszystkie auta o których piszesz mają 8 zaworów.Widzę że jesteś miłośnikiem Fiata a są na świecie rzeczy o których może jeszcze ci się nie śniło więc to ty wrzucasz wszystko do jednego worka.Seicento,panda ,punto, tipo wszystko osiem wentli więc nie porównuj g..na do twarogu bo to nie to samo.
  • Poziom 15  
    Kolego bandi21 więc płytki to regulacja czy nie,o to chodziło a nie o liczbę zaworów czy markę.Moje sny to moja sprawa a miłośnikiem jestem ale koni.
  • Moderator Samochody
    Koledzy dajcie sobie spokój z czepianiem się o słówka - jasne jest, że chodziło o to, że w przypadku regulacji na płytkach, konieczność tak częstej (przynajmniej raz do roku) regulacji byłaby bardzo uciążliwa i kosztowna.
  • Poziom 29  
    Płytki to regulacja ALE MAŁO UCIĄŻLIWA JEŚLI GAZU BRAK.Ilość zaworów i pojemność silnika w gazie ma kolosalne znaczenie.Samochody które wymieniłeś w swoich postach gaz tolerują bo zaworów mają osiem w odróżnieniu do renówki 1,2 16v.Jej zaleta to sposób regulacji zaworów i na tym koniec.Jeśli poczułeś się urażony to przepraszam.
  • Poziom 15  
    Nie czuje się urażony.Wyjaśniliśmy nie porozumienie i o to chodzi w dyskusji.Pozdrawiam.
  • Poziom 18  
    wielką zaletą jest robienie mechaniki i gazu w miarę możliwości w tym samym warsztacie ponieważ wtedy nie trzeba wysłuchiwać kretyńskich opinii sceptycznie nastawionych i niezadowolonych z niczego macherów...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wiem że to drastyczne itd ale ale ja w tych dziadostwach ustawiam zawory na 0,30 i 0,40mm. Po wielu próbach doszedłem że taki luz jest najoptymalniejszy. Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wiem że to znaczne przekroczenie wartości ale co zrobić gdy ustawiasz zawory na 0,10 0,20 a silnik trzęsie się jak gówno w trawie na nowych swiecach nowych przewodach prawidłowej kompresji na benzynie jak i na gazie. Na wartości 0,30 0,40 chodzi jak pszczółka.
  • Poziom 9  
    Przemo9826 napisał:
    Wiem że to znaczne przekroczenie wartości ale co zrobić gdy ustawiasz zawory na 0,10 0,20 a silnik trzęsie się jak gówno w trawie na nowych swiecach nowych przewodach prawidłowej kompresji na benzynie jak i na gazie. Na wartości 0,30 0,40 chodzi jak pszczółka.


    jakie powinny być luzy zaworowe w Clio 1.2 16V gdy jest instalacja LPG? 0,30 0,40 to nie za dużo?

    Dodano po 5 [minuty]:

    owik napisał:
    Dobra, kończymy te wywody. Bandi21 ma rację a autor myli nagar i jak to pisze "podstawianie" się zaworów z tym, że ma problem z luzem. Spowodowany jazdą na LPG. W tym francuzie tak będzie i nie ma na to rozwiązania. Chyba, że tak drastyczne jak proponuje w/w kolega, wywalić LPG. Jest drastyczne ale jedyne i skuteczne.


    A ja się z Toba nie zgodze - wyregulowałem zawory ponownie. natomiast myślę ze dalej to nic nie da. Moim zdaniem powowdem podstawiania się zaworów może być źle dobrana mieszanka gazu. gdy jest zbyt uboga dostając się pod tłok nie wybucha natomiast gdy dostanie kolejną dawkę to jest jej zbyt dużo i to może być powód wypalania się zaworów itp. możę również być powodem to że firma która wykonała mało profesjonalnie instalacje gazowa dała delikatnie ciała. przez kolektro może dostawać się powietrze (wtryski wkręcane w kolektor były luźne) i to może powodować że samochód wariuje.