Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra F '92 - znikł bieg jałowy...

29 Paź 2009 22:31 1910 10
  • Poziom 11  
    Witam wszystkich forumowiczów...
    Mam problem z mym astrolotem i bardzo będę wdzięczny za pomoc w zdiagnozowaniu usterki...
    Otóż auto ma Astra F '92kombi C20NE +LPG jak do tej pory jeździła... przyzwoicie ale ostatnio silnik nie utrzymuje biegu jałowego, szczególnie gdy jest zimny...
    Objawy:
    - na zimnym silniku - po przekręceniu załapie i od razu gaśnie, jak się go przygazuje to mam wrażenie jak by nie kręcił na 2 cylindry czy też się zalewał, pracuje nierównomiernie
    - na ciepłym silniku - nie wchodzi tak jak kiedyś na obroty, jałowy, hm czasem jest, jednakże przy schodzeniu z obrotów silnik potrafi zgasnąć.
    CHECK się nie świeci. Dodam że na LPG silnik pracuje poprawnie.
    A i czasem spod deski po ok 10 s. słychać takie 3 piknięcia, choć nie zawsze.
    Miał może ktoś podobną sytuację? Bardzo będę wdzięczny za pomoc.
    Jak zdiagnozować problem? Błędów silnika jeszcze nie sprawdzałem - mam trochę inne wyprowadzenie przewodów w złączu diagnostycznym a nie chcę za dużo namieszać.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    Na zimnym silniku jezeli nie pali wyciąg kostke z czujnika temperatury (czyba jest niebieski kolor czujnika) jak odpali lepiej to znaczy wymienić czujnik,jezeli nie pali albo gasnie a jest na wielopunktowym wtrysku to trzeba wyczyscic przepustnice i zrobic adaptacje przepustnicy powinno pomóc

    pozdrawaim
    GRZES
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    Ja bym sprawdził na początek ciśnienie i wydajnośc pompy paliwa...
  • Poziom 11  
    Krick1987 napisał:
    Ja bym sprawdził na początek ciśnienie i wydajnośc pompy paliwa...


    A może gdzieś się powietrze dostaje? jak jest ciepły to jest lepiej ale to nie to samo co kiedyś...
    a jak się objawia uszkodzenie któregoś z wtryskiwacza?
    Można to w jakiś sposób zdiagnozować?
    Pozdrawiam.

    Ps. Spokojnych i bezpiecznych świąt W. Ś.
  • Poziom 24  
    Silnik zimny potrzebuje większej ilości paliwa poprostu, dlatego na zimnym jest gorzej... A zapomniałem zmień najpierw filtr paliwa:P
  • Poziom 11  
    Witam ponownie.
    Do powyższych usterek dodać mogę iż silnik podczas pracy ba benzynie potrafi "beknąć" tj, nie strzelić w wydech lecz hm... mam wrażenie że za dużo mu się nazbierało w cylindrze...
    A i dodatkowo gdy jest zimny lub letni to po gwałtownym dodaniu gazu silnik tak jakby się zalewał, palił na 2 cylindry... i zamiast wchodzić na obroty to z nich spada nawet do 500 obr/min
    Ma może ktoś jeszcze jakieś pomysły?
    Pozdrawiam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    sterowanie dawka paliwa masz pokopane.ewentualnie sonda lambda lub nastawnik biegu jałowego zwany tez silniczkiem krokowym
  • Poziom 24  
    A jak ma wysterować dawką skoro wtryski moga lać bo pompa siada???
  • Poziom 11  
    Witam ponownie...
    Odnośnie przedmiotowej usterki. Cóż samochód naprawił się sam.
    Ale trza było trochę na benzynie się pomęczyć. Czyli u podstaw problemu tkwiły 2 ewentualne przyczyny:
    1) zapieczone końcówki wtryskiwaczy - możliwe ze po dłuższej jeździe na benzynie się "odetkały"
    2) lipna benzyna...
    reasumując - chwilowo problem zanikł...
    Dziękuję wszystkim za pomoc.
    Pozdrawiam.