Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra F '92 - znikł bieg jałowy...

pleban111 29 Paź 2009 22:31 1769 10
  • #1 29 Paź 2009 22:31
    pleban111
    Poziom 11  

    Witam wszystkich forumowiczów...
    Mam problem z mym astrolotem i bardzo będę wdzięczny za pomoc w zdiagnozowaniu usterki...
    Otóż auto ma Astra F '92kombi C20NE +LPG jak do tej pory jeździła... przyzwoicie ale ostatnio silnik nie utrzymuje biegu jałowego, szczególnie gdy jest zimny...
    Objawy:
    - na zimnym silniku - po przekręceniu załapie i od razu gaśnie, jak się go przygazuje to mam wrażenie jak by nie kręcił na 2 cylindry czy też się zalewał, pracuje nierównomiernie
    - na ciepłym silniku - nie wchodzi tak jak kiedyś na obroty, jałowy, hm czasem jest, jednakże przy schodzeniu z obrotów silnik potrafi zgasnąć.
    CHECK się nie świeci. Dodam że na LPG silnik pracuje poprawnie.
    A i czasem spod deski po ok 10 s. słychać takie 3 piknięcia, choć nie zawsze.
    Miał może ktoś podobną sytuację? Bardzo będę wdzięczny za pomoc.
    Jak zdiagnozować problem? Błędów silnika jeszcze nie sprawdzałem - mam trochę inne wyprowadzenie przewodów w złączu diagnostycznym a nie chcę za dużo namieszać.
    Pozdrawiam.

    0 10
  • #2 31 Paź 2009 00:08
    grzegorz5722
    Poziom 11  

    Na zimnym silniku jezeli nie pali wyciąg kostke z czujnika temperatury (czyba jest niebieski kolor czujnika) jak odpali lepiej to znaczy wymienić czujnik,jezeli nie pali albo gasnie a jest na wielopunktowym wtrysku to trzeba wyczyscic przepustnice i zrobic adaptacje przepustnicy powinno pomóc

    pozdrawaim
    GRZES

    0
  • #3 31 Paź 2009 00:12
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 31 Paź 2009 00:35
    Krick1987
    Poziom 24  

    Ja bym sprawdził na początek ciśnienie i wydajnośc pompy paliwa...

    0
  • #5 31 Paź 2009 10:26
    pleban111
    Poziom 11  

    Krick1987 napisał:
    Ja bym sprawdził na początek ciśnienie i wydajnośc pompy paliwa...


    A może gdzieś się powietrze dostaje? jak jest ciepły to jest lepiej ale to nie to samo co kiedyś...
    a jak się objawia uszkodzenie któregoś z wtryskiwacza?
    Można to w jakiś sposób zdiagnozować?
    Pozdrawiam.

    Ps. Spokojnych i bezpiecznych świąt W. Ś.

    0
  • #6 31 Paź 2009 11:07
    Krick1987
    Poziom 24  

    Silnik zimny potrzebuje większej ilości paliwa poprostu, dlatego na zimnym jest gorzej... A zapomniałem zmień najpierw filtr paliwa:P

    0
  • #7 31 Paź 2009 14:37
    pleban111
    Poziom 11  

    Witam ponownie.
    Do powyższych usterek dodać mogę iż silnik podczas pracy ba benzynie potrafi "beknąć" tj, nie strzelić w wydech lecz hm... mam wrażenie że za dużo mu się nazbierało w cylindrze...
    A i dodatkowo gdy jest zimny lub letni to po gwałtownym dodaniu gazu silnik tak jakby się zalewał, palił na 2 cylindry... i zamiast wchodzić na obroty to z nich spada nawet do 500 obr/min
    Ma może ktoś jeszcze jakieś pomysły?
    Pozdrawiam.

    0
  • #8 31 Paź 2009 14:38
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 31 Paź 2009 16:00
    zecikk
    Poziom 10  

    sterowanie dawka paliwa masz pokopane.ewentualnie sonda lambda lub nastawnik biegu jałowego zwany tez silniczkiem krokowym

    0
  • #10 31 Paź 2009 16:08
    Krick1987
    Poziom 24  

    A jak ma wysterować dawką skoro wtryski moga lać bo pompa siada???

    0
  • #11 08 Lis 2009 22:02
    pleban111
    Poziom 11  

    Witam ponownie...
    Odnośnie przedmiotowej usterki. Cóż samochód naprawił się sam.
    Ale trza było trochę na benzynie się pomęczyć. Czyli u podstaw problemu tkwiły 2 ewentualne przyczyny:
    1) zapieczone końcówki wtryskiwaczy - możliwe ze po dłuższej jeździe na benzynie się "odetkały"
    2) lipna benzyna...
    reasumując - chwilowo problem zanikł...
    Dziękuję wszystkim za pomoc.
    Pozdrawiam.

    0