Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Escort 1,4 cabrio-w czasie postoju pobiera prąd

marcinekg07 31 Oct 2009 23:51 8416 69
  • #31
    marcinekg07
    Level 9  
    A jak i gdzie podłaczyć ten wyłacznik?? Mam w fordzie pod kierownica jakis mały przełącznik i jak go przełacze to nie zapale auta. I wtedy jak raz przekrece kluczyk to kontrolki normalnie sie zapalaja a jak chce zapalic to zadnej reakcji. To samo sie dzieje jak juz aku ma słabe napięcie. Może poprzedni włąściciel to sobie podłaczył.

    Dodano po 28 [minuty]:

    To jakie mam kroki teraz podjąć żeby sprawdzić co mi pobiera prąd??
  • #32
    User removed account
    User removed account  
  • #33
    marcinekg07
    Level 9  
    Jeżeli uważasz że to bzdury to może masz jakis pomysła jak usunąć ten problem.
  • #34
    User removed account
    User removed account  
  • #35
    marcinekg07
    Level 9  
    A jak bym miał normalny Amperomierz to jakie kroki powinienem podjąć. Aku na złom?? Przecież ma około rok. I jak bym dał nowy to i tak znowu to czasie działo by się to samo.
  • #36
    luckyboy
    Level 11  
    Kolego tez mam Forda (mk5) i mialem problem z pradem, myslalem ze to stary akku i go wywalilem, ale na nowym byl ten sam problem. Problem rozwiazalem podlaczajac w obwod (pomiedzy kleme a zacisk) miernik i wyjmujac bezpieczniki ze skrzynki do czasu az otrzymalem wynik 0.00A. Moim rozwiazaniem jest wyjmowanie na noc bezpiecznika nr 21 ktory jest odpowiedzialny za oswietlenie wnetrza, a pod ktory we Fordach podlaczone jest radio, ktore w moim przypadku zarlo 0,7A!!! Powodzenia;)
  • #37
    marcinekg07
    Level 9  
    Ja wcześniej wyciągnełem żarówke ktora oświetla wnętzre auta, dzisiaj podłączyłem znowu aku i napięcie znowu spadło i co kilka sekund spadało o 0,01V odłączyłem zegarek ktory jest w środku i napięcie zaczeło sie podnośić. Zobacze rano czy spadnie. Ale chyba zegarek nie pobiera az tak duzo prądu zeby po dniu spadło około 0,3V???
  • #38
    on117
    Level 27  
    Jaki zegarek? Wklej zdjęcie, jak mało jeździsz to może być przyczyną.
  • #39
    marcinekg07
    Level 9  
    https://obrazki.elektroda.pl/68_1257113871.jpg

    Jeżdze teraz około 25km dziennie od pon di piatku a w weekendy auto w garazu

    Dodano po 35 [sekundy]:

    Ford Escort 1,4 cabrio-w czasie postoju pobiera prąd

    Dodano po 1 [minuty]:

    A jak bym miał kupić amperomierz to jaki?? Na pomiar prądu stałego czy zmiennego?? i prosze o foto dobrego miernika

    Dodano po 4 [minuty]:

    Luckyboy - a w tym fordzie miałeś też problem z zapalaniem ze przekrecales kluczyk i zadnej reakcji??
  • #40
    on117
    Level 27  
    Pojeździj bez niego, ale taki zegarek raczej nie powinien być przyczyną. Chyba, że jest zepsuty. Amperomierz na prąd stały. Jak będziesz mierzył akumulator i włączysz zapłon to kilka amper. Są do 10A lub 20A.
  • #41
    karola44-81
    Level 27  
    marcinek, juz zaczynam blagac w tym momecie. Zrob dla mnie pomiar napiecia ladowania z wlaczonym obciaeniem bezposrednio na akumulatorze i na wyjsciu z alternatora. Prosze cie.

    Chce Ci zwrocic uwage na fakt ze juz przekombinowales naprawde wiele pomyslow , ale wciaz nie sprawdziles podstawy jakia jest napiecie ladowania. Jak cie niedoladuje akumulatora, to zapomnij o sprawnym akumulatorze.
    Z twoich opisow odnioslem takze wrazenie, ze gdy zmieniales/ ladowales akumulator to po tym nastapila krotkotrwala poprawa. Wiec, albo prostyownik pomogl, albo pomoglo poruszenie klem na slupkach akumulatora co poprawilo kontakt.
  • #42
    Elektron1234
    Level 20  
    karola44-81 wrote:
    marcinek, juz zaczynam blagac w tym momecie. Zrob dla mnie pomiar napiecia ladowania z wlaczonym obciaeniem bezposrednio na akumulatorze i na wyjsciu z alternatora. Prosze cie.

    Chce Ci zwrocic uwage na fakt ze juz przekombinowales naprawde wiele pomyslow , ale wciaz nie sprawdziles podstawy jakia jest napiecie ladowania. Jak cie niedoladuje akumulatora, to zapomnij o sprawnym akumulatorze.
    Z twoich opisow odnioslem takze wrazenie, ze gdy zmieniales/ ladowales akumulator to po tym nastapila krotkotrwala poprawa. Wiec, albo prostyownik pomogl, albo pomoglo poruszenie klem na slupkach akumulatora co poprawilo kontakt.


    Bo jak nie to nigdy nie dojdziesz konca Szkoda ci gdybac bo ładowanie na aku musi być 14-14,5V Mysle ze problem tkwi na połaczniu alternator-akumulator Nie szukaj już wiecej Skup sie na tym jak kolega ci podpowiada
  • #43
    marcinekg07
    Level 9  
    Witam,
    Porobiłem pomiary, wiec tak:
    jak pisałem wcześniej jak podłączyłem aku i odłączyłem zegarek to było 12,22V , rano dzisiaj sprawdziłem i dalej było 12,22V rano byłem nim w pracy przyjechałem i po około 25min sprawdziłem i było 12,22V po czył zmierzyłem napięcie na alternatorze miedzy śrubą gdzie wychodzi kabel a obudowa alternatora i było też 12,22V . Po chwili zapaliłem auto i pokazało 13,96V . Zapaliłem światła i było 13,60V , wyłaczyłem światła chwile poczekałem po czym wcisnełem pare razy pedał gazu i było 13,99V i zmieniało sie między 13,99 a 14,00V.........

    I jakie wyciągnąć wnioski????
  • #44
    on117
    Level 27  
    Może być uszkodzony regulator napięcia ładowania, jeżeli masz możliwość to podmień go i sprawdź. Inne możliwe uszkodzenia to diody, uzwojenie stojana, uzwojenie wirnika alternatora. Z regulatorem napięcia jest najmniej roboty więc proponuję zacząć od niego.
  • #45
    Jack14
    Level 37  
    Czy próbowałeś zrobić test o którym pisałem?
  • #46
    on117
    Level 27  
    Robił taki test w sobotę i niedziele. Samochód zapalił. Tylko w ciągu tygodnia wcześniej miał problemy. Jeszcze odłączył zegar.
  • #47
    Jack14
    Level 37  
    A miał to być test tygodniowy ale no cóż jak codziennie palił to po co ten mój test?

    ps

    Teraz jest odpowiednia pora do jazdy cabrio :?:

    Pozdrawiam.
  • #48
    on117
    Level 27  
    2 dni samochód testował się, dzisiaj pewnie musiał jechać więc test chyba nie wyjdzie.
  • #49
    marcinekg07
    Level 9  
    No jak narazie musze nim jezdzic. Ale wcześniej juz po 1 dniu Napiecie było o wiele niższe a jak narazie jest bez zmian. Teraz zobacze czy bedzie spadało z dnia na dzień. Jak gdzies kupie regulator to wymienie. A może teraz naładowac aku do pełna i zobaczyc ile teraz bedzie na alternatorze??
  • #50
    on117
    Level 27  
    Jak był słabo naładowany akumulator to jest konieczny naładowanie go.
  • #51
    marcinekg07
    Level 9  
    w tamtym tygodniu ładowałem aku do pełna ale cos mi go rozładowało do mniej niz 12v i pozniej ładowałem go tylko przez chwile Aw ten weekend robilem test i nie ładowałem go pozniej juz ale narazie trzyma . pomierze jeszcze przez pare dni i podłacze pod koniec tygodnia zeby na weekend byl full naładowany i od piatku do pon auto bedzie w garazu wiec bede wodział czy juz z tym bede miał spokój.

    Pozdrawiam, bede pisal na berząco co sie dzieje.

    Mam tez w tym fordzie takie cos. W jeden dzien dolalem troche oleju wymieniłem płyn do chłodnicy na zimowy i do spryskiwaczy na zimowy i od tego czasu jak dodam gazu albo w jezdzie jak dam na luz to długo trzyma obroty i po jakimś czasie dopiero spadna do normalnych.
  • #52
    karola44-81
    Level 27  
    Akku sie rozladowuje, bo jest od bardzo dlugiego czasu niedoladowywany. Szwankujaczy ulkad ladowania to powoduje. Idac dalej jezeli akumulator przez dluzszy czas bedzie niedoladowany, sukcecywnie bedzie tracil pojemnosc, nastapi jego zasiarczenie, lub rozpad plyt w srodku. Taki akumulator po kilku miesiacach nadaje sie tylko na zlom. To nic, ze go naladujesz i jego napiecie bedzie wynosilo nominalne 12,5V, ale w srodku juz nie bedzie wystarczajaego przeplywu pradu. Wystarczy ze jedna cela straci swoja pojemnosc i juz akumulator nie bedzie dzialal. Przeciez akumulator to polaczone szeregowo 12 ogniw. A jak wiadomo w polaczeniu szeregowym wszystkie musza miec tasama pojemnosc i wydajnosc pradowa. Polaczenie szereowe jest na tylewydajne na ile pozwala jego najslabszy element.
    I naprawde wiem z doswiadczenia z roznymi akumulatorami, najczesciej pomaga wymiana na nowy akumulator. O ile latem jeszcze daje rade, to zima( mamy przeciez teraz spadki temperatury ponizej zera) jegopojemnosc gwaltownie spada.
    Zakaldajac poprostu nowy akumulator tez daleko nie zajedziesz. Podstawa to alternator. Akumulator sluzy w samochodzie jedyniedo rozruchu. Jak juz silnikpracuje to natychmiast akumulator jest jedynie ladowany i nic wiecej. Moglo by go nie byc. Wiec zacznij odpozadnego sprawdzenia napiecia ladowania. Wyczyszczenia stykom miedzy klemami i slupkami akumulatora. Odkrec i wyczysc wszystkie polaczenia na drodze karoseria-akumulator-alternator. Zarowno na drodze PLUS , jak i MINUS. Sprawdzales poziom elektrolitu w celach? NA WLACZONYM SILNIKU NAPIECIE MIERZONE NA OLOWIANYCH SLUPKACH AKUMULATORA MUSI MIESCIC SIE W ZAKRESIE 14,0V- 14,4V !
    Tego nie przeskoczysz. Jak akumulator nie bedzie ladowany zarzniesz kazdy inny chocby ze zlota byl.
  • #53
    marcinekg07
    Level 9  
    Witam jednak odłączenie zegarka nic nie dało :-( dalej napiecie jest mniejsze. Dzisiaj mierzyłem napięcie jakies 15 min po przyjezdzie. Zapaliłem samochód światła jechałem około 2min wjechałem do garażu zgasiłem światła i zmierzyłem napięcie było 14,02V ze swiatłami było 13,62V a bez swiateł i z właczonym tylnym ogrzewaniem 13,80V poźniej znowu wyłaczyłem wszystko i po chwili na 14,02 wskoczyło na 14,03V ( Mierzyłem to innym miernikiem niź wcześniej) Jutro ide kupic regulator napięcia. Zmierze może jeszcze raz tym miernikiem a raz tym co wcześniej i zobacze czy tak samo pokazuje.

    I jakie teraz wnioski??

    Dodano po 5 [minuty]:

    Ostatnio sprawdzałem poziom elektrolitu i było ok ale po troche dolałem. Ale jak wcześniej mierzyłem na odłączonym aku to napiecie było mniej więcej te same. wiec chyba jeszcze aku jest dobry???
  • #54
    User removed account
    User removed account  
  • #55
    emeryt2
    Level 42  
    Masz centralny zamek , to sprawdz siłowniki w drzwiach. Często zalewa ich woda. Odepnij na noc i bedziesz wiedział co i jak. Miałem kilka takich przypadków do naprawy.
  • #56
    zezuama
    Level 23  
    No tak! Odłączajcie radia, zegarki,bezpieczniki,odkręćcie koła i tłumiki,
    przeprowadźcie tysiąc różnych testów a dopiero na sam koniec sprawdźcie
    poziom elektrolitu,jego gęstość oraz jaki prąd pobiera instalacja pojazdu.
    Kolego marcinekg07, zanim wymienisz całą instalację to może pofatyguj się
    do elektryka,on będzie wiedział co robić i za tego typu diagnozę na pewno z ciebie nie zedrze.
  • #57
    andiRT
    Level 18  
    Chłopie zrób jak ci radzi kolega karola44-81,bo widać że zna się na rzeczy.Daj sobie spokój z tymi napięciami spoczynkowymi.Ktoś jeszcze pisał o radyjku,najlepiej żeby pracowało po włączonej stacyjce.
  • #58
    marcinekg07
    Level 9  
    Witam kupiłem nowy regulator napięcia , przed ściągnięciem sprawdzałem napiecie na włączonym silniku bylo 13,58V wyciągnełem stary i porównaniu do nowego był do połowy wyrobiony, Założyłem nowy i jak zapaliłem samochód pokazało 14,20V po chwili znowu zapaliłem i było koło 14,18V a jak nastepnym razem to pokazało 14.05V myśle że jest ok ale zobaczymy po czasie co sie z aku bedzie dzialo. Może bedzie juz czymało napięie.
  • #59
    karola44-81
    Level 27  
    Zapalaj, mierz napiecia i gas auto i znowu zapalaj i tak w kolko- wtedy na pewno nie bedzie ci brakowac pradu :).
    Prosze moderatora o zamkniecie tematu. Nic wiecej nie da sie zrobic. :(
  • #60
    marcinekg07
    Level 9  
    Ok Dziekuje jak narazie za pomoc , dam znac co teraz sie z autem dzieje
    Dla pomocnych osob punkty :-)