Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Escort 1,4 cabrio-w czasie postoju pobiera prąd

30 Paź 2009 10:26 8239 69
  • Poziom 9  
    Witam,
    mam taki problem zaczelem mierzyc codziennie akumulator bo po ok tygodnia nie idzie zapalic samochodu. aku ma nie cały rok ale na starym to samo sie dzialo. Mierzac aku codziennie to spada ok 0,50V po naładowaniu miał ok 13.12V i tak spadalo do 11,98 i gdy juz jes mniej niz 12 to po przekreceniu kluczyka nie idzie zapalic (żadnej reakcji) Prosze o pomoc co zrobic zeby znalesc przyczyne lewego poboru prądu w czasie stania auta w garazu. Oczywiście codziennie jezdzilem tym autem.

    Pozdrawiam
  • Poziom 27  
    Skoro jezdzisz codziennie to zajmij sie sprawdzeniem ladowania. Ja swoim dieslem zezdze codziennie krotkie dystanse i daje rade. Oczywiscie po dluzszej trasie np 100km jest zdecydowanie lepiej, ale nie zdazylo sie, aby nie odpalil z dnia na dzien.

    Mierzyles napiecie ladowania?. Malo prawdopodobne zeby roczny akumulator padal tak szybko, gdy jest poprawnie ladowany.
  • Poziom 9  
    Po przyjezdzie jest na aku wieksze napiecie wiec ładuje aku , sprawdzalem po przyjezdzie i bylo wieksze niz przed jazda. Wiec chyba dobrze ładuje?? A jak inaczej sprawdzic ładowanie??

    Dodano po 8 [minuty]:

    Ale jezeli chodzi o radio to wczesniej mialem podlaczone ze musialem wlaczyc auto zeby wlaczyc radio teraz juz mam podlaczone ze na postoju sobie moge wlaczyc. Ale to samo sie dzialo przed podlaczenie
  • Poziom 15  
    Witam.w pierwszej kolejności podłącz amperomierz i sprawdż pobór prądu,a dopero potem Szukaj innych usterek.Powodzenia
  • Poziom 14  
    Zmierz napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku, potem odpal auto i zrób taki sam pomiar na aku. I podaj wyniki.
  • Poziom 9  
    Sprawdzałeś stan naładowania a nie ładowanie. Na zapalonym silniku
    sprawdź ładowanie powinno być od 13.5 V do 14.0 V Jeżeli ma ładowanie
    to spróbuj wyciągać po koleji bezpieczniki i obserwuj napięcie na akumulatorze ( rób to oczywiście na wyłączonym silniku) w ten sposób
    znajdziesz pobór pradu .
  • Poziom 9  
    Podłączyłem miernik (A ) i nic nie pokazało , ale wlaczylem wiatlo w srodku w aucie i tez nic nie pokazalo.

    A jak najprościej sprawdzić napięcie ładowania??

    Dodano po 2 [minuty]:

    Przy włączonym silniku ma 13,55 i sprawdzałem przez okolo 4 dni i za kazdym razem ten sam wynik
  • Poziom 15  
    Amperomierz musisz podłączyć szeregowo.nie jest możliwe że nic nie pokazuje.
  • Poziom 37  
    Kolejny z testów.
    Jeśli możesz to po jeździe odłącz akumulator, zostaw go na kilka dni podłącz ponownie i zobacz czy zapali.
    Będziesz miał pewność czy akumulator rozładowuje jakieś urządzenie w samochodzie czy prawie nowy akumulator już ma dość.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 27  
    13,55V na wlaczonym silniku - zapomnij chlopie o pradzie w samochodzie. Kolega wyzej juz pisal. Z doswiadczenia ci napisze, ze jezeli napiecie ladowania schodzi choc ciupinke ponizej 14,0V to juz moga pojawiac sie czasami problemy. Idealnie jezeli niezaleznie od obciazenia napiecie ladowania na olowianych slupkach akumulatora jest od 14,0 do 14,4V ! Tyle w temacie na ta chwile.
    Odpal auto i pomierz dokladnie napiecie na akumulatorze i bezposrednio miedzy sruba wyjscia alternatora, a obudowa alternatora. Czy nie zauwazyles noca jakiegos zazenia sie kontrolki ladowania?
  • Poziom 28  
    13,55V to nie jest źle, szczególnie, że podejrzany jest akumulator, jeżeli coś go rozładowuje to po odpaleniu będzie pobierał większy prąd na doładowanie i to 13,55V jest całkiem ok. Proponuję wykonać prawidłowy pomiar prądu amperomierzem na zgaszonym silniku, będzie widać co się dzieje, czy coś rozładowuje aku czy nie.
  • Poziom 27  
    Ja napiszę tak, wykręć regulator napięcia ze szczotkami i przyjrzyj się czy nie widać czegoś niepokojącego, sprawdź również komutator. Jeżeli stwierdzisz, że może być uszkodzony lub szczotki są krótkie to wymień go. Chyba nie warto w takim przypadku lutować samych szczotek, jeżeli podejrzenia pada na regulator. Mogą dojść nowe przyczyny, jeżeli napiszesz coś o kontrolce ładowania.
  • Poziom 9  
    Pomyłka wczesniej pisałem 13,55 V a codziennie było 13,99V, Dzisiaj po przyjeździe sprawdziłem aku na włączonym silniku i reszta była wyłaczona było 13,96V pozniej wyłaczyłem auto poczekałem koło 15 min i podłaczyłem miernik najpierw pokazało 12,51 i po trochu spadało przez około 10min spadło do 12,48V odłaczyłem klemy i podłaczyłem było 12,48 i wskakiwało na 12,49 rano zobacze ile bedzie. Wtedy bede wiedział czy sam aku trzyma dobrze.

    Dodano po 8 [minuty]:

    A gdzie znajduje sie ten regulator napięcia ze szczotkami i komutator?? proze o jakiś link ze zdjeciem A jeśli chodzi o kontrolke to nie świeci sie.
  • Poziom 27  
    marcinekg07 napisał:
    A gdzie znajduje sie ten regulator napięcia ze szczotkami i komutator?? proze o jakiś link ze zdjeciem A jeśli chodzi o kontrolke to nie świeci sie.

    Ford Escort 1,4 cabrio-w czasie postoju pobiera prąd

    A co z tą kontrolką? Załączysz zapłon to świeci, włączysz silnik gaśnie? To wszystko OK.
  • Poziom 9  
    Tak właśnie jest jak piszesz przekrecam kluczyk zapala sie , zapalam auto kontrolka gaśnie. Wiec regulator odpada??
  • Poziom 27  
    Można by się zastanawiać dlaczego nie jest np. 14,4V tylko 13,99V i podejrzewać regulator. Chyba, że akumulator sprawdzisz i będzie coś z nim to regulator odpada.
  • Poziom 9  
    To bede wiedział jutro rano jak sprawdze odłączony aku czy cos spadnie przez noc. A ten regulator jest prosto odkrecic? Jak jest mocowany i na co trzeba uwazac przy sciaganiu??
  • Poziom 27  
    Jak masz identyczny alternator jak na zdjęciu to jest przykręcony 2 śrubkami na śrubokręt. Trzeba mieć dobry śrubokręt i jeżeli śruby są zapieczone to wcześniej użyć jakiegoś środka. Z tego względu, że do alternatora jest podłączony prąd należy mieć odłączony akumulator.
  • Poziom 9  
    ok dzieki wielkie jak narazie za pomoc, jutro podejme dalsze kroki i napisze . pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    chyba alternator taki sam bo tez mam 91rok i 1,4 silnik benzyna
  • Poziom 27  
    Czy mierzyles napiecie bezposrednio miedzy wyjsciem alternatora, a obudowa alternatora?
  • Poziom 9  
    Jeszcze nie mierzyłem alternatora. Narazie mierzyłem odłaczony akumulator. W nocy go wczoraj odłączyłem rano o godz 8:00 miał 12,30V poźniej o 15.30 i miał 12,29V a o godz 18:00 i było 12,33V wiec chyba z Aku wszystko ok. w tamtym tygodniu mierzyłem aku wieczorem i w jeden dzien miał 12,83 w drugi dzień 12,31 a w 3 dzień 12,00. A przy odpalonym silniku 13,99V w każdy dzień. I samochód stał cały czas w garażu i nie jezdziłem nim przez te dni. a z właczonym silnikiem i światłami miał 13,65V w te 3 dni.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Oczywiście w tamtym tygodniu aku był podłaczony normalnie do klem.
  • Poziom 27  
    Jeszcze pytanie czy mierzysz napięcie na wolnych obrotach, czy dodajesz gazu. Na wolnych może mieć 13.9, bo alternator nie ma z czego więcej prądu wygenerować.
  • Poziom 9  
    Tak na wolnych bo włączyłem silnik i poszedłem zmierzyc napięcie. Wiec na to wygląda że cos mi pobiera na postoju prąd??
  • Poziom 15  
    Miałeś już porady aby podłączyć amperomierz i wtedy wszystko będzie wiadomo.Pamiętaj tylko aby podczas pomiaru nie uruchamiać silnika.
  • Poziom 9  
    a jak podłaczyc dokładnie Amperomierz żeby pokazało , na mierniku dac na A i na 200?? i zmierzyc tak jak V??
  • Poziom 27  
    Spróbuj najpierw żarówką, jeżeli napiszesz jaki masz amperomierz to ktoś napisze.
  • Poziom 27  
    marcinekg07 napisał:
    Jeszcze nie mierzyłem alternatora. Narazie mierzyłem odłaczony akumulator. W nocy go wczoraj odłączyłem rano o godz 8:00 miał 12,30V poźniej o 15.30 i miał 12,29V a o godz 18:00 i było 12,33V wiec chyba z Aku wszystko ok. w tamtym tygodniu mierzyłem aku wieczorem i w jeden dzien miał 12,83 w drugi dzień 12,31 a w 3 dzień 12,00. A przy odpalonym silniku 13,99V w każdy dzień. I samochód stał cały czas w garażu i nie jezdziłem nim przez te dni. a z właczonym silnikiem i światłami miał 13,65V w te 3 dni.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Oczywiście w tamtym tygodniu aku był podłaczony normalnie do klem.


    Z calym szacunkiem do wszystkich. Wciaz twierdze, ze napiecie ladowania jest zdecydowanie za niskie!. Po wlaczeniu swiatel zaledwie 13,65V. Z tego nic nie bedzie. Dobrze naladowany i sprawny akumulator ma napiecie spoczynkowe 12,5- 12,6V. Kolega najwyzsze jakie odnowtowal to 12,3V. Ewidentnie za malo. Tym bardziej jezeli auto jedzdzi codziennie.
    Nie szukaj co ci prad zabiera z akumulatora, tylko sprawdz dla czego alternator nie oddaje go wystarczajaco duzo.
  • Poziom 9  
    jezdze autem od pon do piatku i przez weekend auto stoi w garazu i przez te dni spada napięcie bo jak przez weekend nie naładuje to w nastepnym tygodniu w jakims dniu juz zaczyna nie zapalac. Po naładowanym aku napiecie było koło 13V ale przez te 3 dni jak był podłaczony do auta i stało w garazu to spadło do tych 12,30v a w nastepne koło 12v. a teraz aku nie podłanczałem i rano było 12,30V a teraz jak patrzyłem to było 12,35. Więc po podłączeniu do klem musi cos aku rozładowywać...........

    Dodano po 19 [minuty]:

    Mam miernik taki:
    Ford Escort 1,4 cabrio-w czasie postoju pobiera prąd

    Dodano po 1 [minuty]:

    Będe potrzebował amperomierz czy tym miernikiem też zmierze??
  • Poziom 27  
    Ten miernik nie ma chyba opcji pomiaru DCA, więc nic z tego. Lepszy byłby taki:
    Ford Escort 1,4 cabrio-w czasie postoju pobiera prąd

    Póki co to możesz sobie założyć taki główny wyłącznik prądu. Jak stoi samochód to będziesz wyłączał:
    Ford Escort 1,4 cabrio-w czasie postoju pobiera prąd