Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wspomaganie kierownicy, glośna praca r19

24 Cze 2004 11:18 2775 4
  • Poziom 16  
    Mam problem ze wspomaganiem, gdy przekręce kierownicę na max w skrajny punkt wspomaganie glośno buczy. Natomiast gdy kręce to normalnie to nieznacznie glośniej pracuje w momencie kręcenia kierownicą. Nie wiem kiedy był wymieniany płyn (jest jakis czerwony ale nie wiem jaki) jest go troche niski poziom, jednak nie wiem jakiego dolać, czy tez może wymienić go całkiem. Objaw nasilał sie z czasem do stanu w jakim jest obecnie i sie raczej nie pogarsza.
  • Poziom 37  
    Witam
    Nie wiem jak głośno to "buczy" ale jest to normalne zachowanie pompy.W skrajnych połozeniach odbija zaworek zwrotny i z tąd to buczenie.Buczenie wiksze się pojawia przy wiadomym zużywaniu się elementów pompy/luzy/. A jeśli chodzi o olej to jest olej typu ATF lub pokrewny i dobrze jest go wymieniac bo on ulega naturalnie zużyciu
    Pozdrawiam
  • Specjalista - HDD i odzyskiwanie danych
    Polaris napisał:
    Mam problem ze wspomaganiem, gdy przekręce kierownicę na max w skrajny punkt wspomaganie glośno buczy. Natomiast gdy kręce to normalnie to nieznacznie glośniej pracuje w momencie kręcenia kierownicą. Nie wiem kiedy był wymieniany płyn (jest jakis czerwony ale nie wiem jaki) jest go troche niski poziom, jednak nie wiem jakiego dolać, czy tez może wymienić go całkiem. Objaw nasilał się z czasem do stanu w jakim jest obecnie i się raczej nie pogarsza.


    To buczenie jak to nazywasz , to objaw niskiego poziomu płynu hydraulicznego w układzie wspomagania . Jego niski poziom objawia się w taki sposób . Pompa dostaje za mało oleju i się zapowietrza . Musisz dokupić olej , najlepiej klasy Dextron III i dolać , ewentualnie wymienić . Dextron jest koloru czerwonego (firma obojętna , ale może być np. Shell)
    Druga ewentualność to dolanie oleju hydraulicznego maszynowego , obojętnie jakiego byleby był syntetyczny . W przeciwnym wypadku uszkodzenie pompy jest więcej niż pewne . Nie możesz też przelać powyżej max. , ponieważ układ sam się odpowietrza . Zrób to jak najszybciej , to dla dobra pompy . Sprawdż też , czy nie ma wycieków z układu , to prawdopodobnie jest przyczyną ubytku oleju .
    Pozdrawiam .
  • Poziom 11  
    Borykałem się z tym problemem wiele razy nawet
    cud nie pomaga jest to normalne zużycie pompy
    nie wyeleminujesz tego możesz tylko troche wyciszyć dolewając dodatek do układów chydraulicznych wyciszający ten łoskot
  • Poziom 16  
    Powodem hałasu był niski poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym, swoją drogą to maglownica się nieco poci więc 3a będzie o niej pomyśleć. Dzięki za rady i sugestie napeno się przydały.