Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterowanie wentylatora pieca CO.

31 Paź 2009 00:19 8105 9
  • Poziom 13  
    Jak w temacie mam zamiar zrobić sterowanie piecem CO a dokładnie to dmuchawą. Mam ta dmuchawę własnej roboty (230Vac) i mam problem z jej sterowaniem. Wydaje mi się że zwykły termostat nie wystarczy bo gdy wszystko w piecu się wypali to dmuchawa będzie pracowała cały czas wiec potrzebuję jakiegoś układu który zapewniałby prace dmuchawy tylko w wyznaczonym przeze mnie zakresie temperatur. Znalazłem taki układ w sklepie AVT AVT1428 B (click). Ale po 1 Chciałem złożyć ten układ sam na podstawie schematu i tu pojawia się moje pytanie czy te układy co są w tym kicie trzeba w jakiś sposób programować? Nie znam się na tym więc pytam. Aha i czy ten układ w ogóle nada się do takiego celu? Może jest jakiś inny układ?
    Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    PS:Przepraszam za nieco chaotyczną wypowiedz ale jest już trochę późno:)
    pozdrawiam
    Maciek
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Kolego, może to niezbyt fachowo ;) ale kiedyś, dawno temu zrobiłem takie coś przy starym piecu, że podłączyłem 2 termostaty szeregowo, tzn jeden działał jak temperatura wzrastała powyżej zadanego poziomu to wyłączał zasilanie klapy od nadmuchu powietrza, a drugi był podłączony odwrotnie, tzn. jak temperatura spadła poniżej minimum (tzn piec zgasł) to wszystko odcinał. Po prostu termostat może działać jako włącznik i jako wyłącznik w zależności które styki się wykorzysta, a ja spiąłem je w szereg. Też mi ta wypowiedź wyszła trochę chaotycznie , ale pora późna, grunt, że zdawało to egzamin ;).
    pzdr.
  • Poziom 13