Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna II - problem z zapłonem

31 Paź 2009 13:27 6655 5
  • Poziom 2  
    Witam Wszystkich. Samochód jak w tytule.
    Od jakiegoś tygodnia mam problem z zapaleniem samochodu. Po włożeniu karty jak zawsze zapala mi się lampka ABS i pasów po czym po chwili gaśnie, ale nie zapala mi sie kontrolka tzw "silnika". I jeśli mi się ona nie zapali to samochód nie odpala:( tzn. rozrusznik kręci ale nie umie zaskoczyć zapłon. Musze go dość długo tak trzymać aż w końcu zaskoczy. Nie dzieje się to zawsze 2 ostatnie dni zapalał normalnie a dzisiaj znowu nie chce. Zdarza się jeszcze ze jak już w końcu po mękach odpali to za jakaś chwile sam zgaśnie lub jak np stoję w korku tez zgaśnie i muszę go znowu męczyć by odpalił. W ASO na komputerze powiedzieli ze niby czytnik karty jest w jakiś sposób uszkodzony i immobilizer nie zaskakuje i nie uwalnia zapłonu. Przeszukałem tutejsze forum i rozebrałem czytnik ale nie mam ułamanej żadnej części przy mikrostykach itp. i jestem w kropce bo nie wiem co robić.

    Proszę i dziękuję za pomoc
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 1  
    witam
    czy znalazł pan powód tego ciężkiego odpalanie laguny gdyż mam ten sam problem i niewiem co z tym tak naprawdę zrobić
    był bym wdzięczny z jakie kolwiek wskazówki
    mam lagunę II 1,6 benzyna 01r
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 11  
    Czy na pewno w serwisie samochód łączył się z urządzeniem diagnostycznym czy tylko tak powiedzieli, nieraz tak mówią żeby się nie splamić.Czy pali się kontrolka silnika.Po tym wszystkim trzeba niestety na piechotę ustalić czego brakuje aby zapalił.trzeba sprawdzić:
    impulsy na wtryskach ciśnienie czy w normie
    iskra czy w odpowiednim miejscu (tłok w górze obrucić wał w lewo zrobić przymiar kątowy zobaczyć dane zapłonu lub porównać z inna laguną)
    Wiem że inni się śmieją że to prymitywne sprawdzanie, ale niestety aby nie ponieść kosztów wymiany części niepotrzebnie trzeba przeprowadzić procedurę.
    Wszystko polega na tym że urządzenie diagnostyczne zawodzą czasem sprawa zachodzi w ,, kozi róg'' i robi sie nie miło

    Dodano po 2 [minuty]:

    ,,I jeśli mi się ona nie zapali to samochód nie odpala'' wydaje mi się że tutaj masz odpowiedz.

    Dodano po 20 [sekundy]:

    ,,I jeśli mi się ona nie zapali to samochód nie odpala'' wydaje mi się że tutaj masz odpowiedz.

    Dodano po 18 [sekundy]:

    ,,I jeśli mi się ona nie zapali to samochód nie odpala'' wydaje mi się że tutaj masz odpowiedz.
  • Poziom 18  
    Na pewno nie jest to wina Immobilisera-gdyby nie czytał karty nie włączyłby zapłonu i nie kręcił rozrusznikiem. Jeśli faktycznie nie zapala się kontrolka wtrysku to jest to raczej wina zasilania(przekażnik wtrysku) -sprawdź czy po włożeniu karty załącza się pompa paliwa jeśli nie to na bank usterka przekaźnika. Jeśli zaś włącza się a mimo to nie zapala poruszaj wtyczką od czujnika obrotów wału korbowego(czujnik GMP)-częsta przyczyną są zabrudzone styki na czujniku(oczywiście jeśli jest to benzyniak) Wtyczka znajduje się pod termostatem na połączeniu między skrzynią a silnikiem.
  • Użytkownik obserwowany
    piotr6500 napisał:
    Czy na pewno w serwisie samochód łączył się z urządzeniem diagnostycznym czy tylko tak powiedzieli, nieraz tak mówią żeby się nie splamić......Wiem że inni się śmieją że to prymitywne sprawdzanie, ale niestety aby nie ponieść kosztów wymiany części niepotrzebnie trzeba przeprowadzić procedurę.
    Wszystko polega na tym że urządzenie diagnostyczne zawodzą czasem sprawa zachodzi w ,, kozi róg'' i robi sie nie miło

    .


    WIem i wcale to nie jest prymitywnw ale narzędzia potrzebne do TRAFNEGO zlokalizowania usterki są wielokrotnie droższe niż diagnostyka elektroniczna.

    Bez komputera nie podchodzi sie do LII.
  • Poziom 11  
    A co tam słychac Dante_1982?