Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VVT-i Toyota raw4, 150 kM Jaka instalacja gazowa

tadek2601 11 Lis 2009 09:33 13423 40
  • #31
    bandi21
    Poziom 29  
    A ja z innej beczki.Nie skasujesz pamięci błędów wyjmując bezpiecznik w tym aucie.
  • #32
    tadek2601
    Poziom 9  
    To już wiem bo spróbowałem.

    W poniedziałek wybieram się do serwisu i tam nadzieję że zostanie skasowany błąd i dokonana naprawa lub odwrotnie :)

    A czy wogóle istnieje możliwość kasowania błędów w takich samochodach w inny sposób niż za pomocą specjalistycznego komputera?

    Na forach jest dużo różnych sposobów polegających na rozładowywaniu komptera poprzez odpięcie aku i tym podobne.

    Czy to możliwe?

    pozdr
  • #33
    carinus
    Poziom 16  
    Nie jestem pewny czy Twoje ECU ma błędy zapisane w pamięci nieulotnej,wtedy odcięcie zasilania może faktycznie nie skasowac błędów.Na naszym forum technicznym toyoty jest specjalista który będzie wiedział jak to załatwić.Wejdz jeszcze na stronę producenta sterowników Stag,firmę AC, tam znajdziesz temat dyskusji dlaczego po zmianie podpięcia czujnika z trójnika na listwe Magic,spadło zużycie paliwa we wszystkich przypadkach.Nikt nie wie dlaczego,odczyty ze wszyskich czujników były prawidłowe,jednak średnie zużycie w moim przypadku spadło o ponad litr.
    Lubryfikacja nawet jak nie pomoże,to na pewno nie zaszkodzi,jednak mój silnik dzisiaj przekroczył granicę 100 000km przejechanych na gazie.W 94% przejechane na instalacji II gen.i nic sie nie dzieje.
  • #34
    tadek2601
    Poziom 9  
    A możesz mi dać namiary które dokładnie forum techniczne toyoty. (jakiś link) jestem świeżym użytkownikiem toyoty i nie zawsze wiem gdzie szukać.

    Jeśli chodzi o AC to byłem na ich stronie i mają jakiś błąd. Mi mogę wejść na forum. Sprawdzę jeszcze jutro, może naprawią.
  • #35
    carinus
    Poziom 16  
    Stare forum techniczne:Link
    Tam znajdziesz kolegę Bigelektron i on wszystko Ci powie.

    Strona klubu :Link
  • #36
    b0ssman
    Poziom 1  
    tadek2601 napisał:


    A czy wogóle istnieje możliwość kasowania błędów w takich samochodach w inny sposób niż za pomocą specjalistycznego komputera?



    Powinno się to udać dowolnym skanerem/czytnikiem OBDII. Oprócz tego można spróbować metody "na spinacz" - w przypadku Previi II 2.4 wygląda to tak jak na rysunku (miganie "check engine" wyświetla kody błędów, wyłączenie zapłonu w trakcie tej czynności powinno skasować błędy).

    VVT-i Toyota raw4, 150 kM Jaka instalacja gazowa

    pzdr,
    A.
  • #37
    bandi21
    Poziom 29  
    metoda na spinacz w tym modelu nie działa.
  • #38
    jackpotek777
    Poziom 12  
    dett napisał:
    jackpotek777 napisał:
    Instalacja Prinsa wykonuje autokalibrację w dokładniejszy sposób niż algorytm autokalibracji w Omegas, co daje wygodę dla montażystów.


    Prins nie posiada możliwości Autokalibracji, jest to bodaj jedyna instalacja, która ma tylko możliwość ręcznej zmiany parametrów, co więcej nie posiada mapy (nie liczę map korekcji po ciśnieniu i temperaturze) co prawda nie wiem jak to było 15lat temu może wtedy była autokalibracja. Po ustaleniu parametru RC tj przelicznika czasu otwarcia wtryskiwaczy benzynowych na gazowe, całą kontrolę nad składem mieszanki ma Sterownik benzynowy.


    Masz rację, chodziło mi o kalibrację (czyli odpowiednią korekcję czasu wtrysku gazu względem czasu wtrysku benzyny) i to jest sedno. Naturalnie w LR też nie musisz dokonywać autokalibracji aby określić bazę do regulacji. Można to zrobić ręcznie. Modyfikacja czasu wtrysku gazu w sekwencjach zawsze opiera się m.in na odczycie czasu wtrysku benzyny. Czyli wszystkie sekwencje są sterowane głównie przez to co poda im sterownik benzyny. Natomiast niezależnie od wszystkiego algorytm wykorzystywany przez Prinsa jest unikatowy w porównaniu do większości systemów IV gen.
  • #39
    tadek2601
    Poziom 9  
    Niezależnie od wszelkich sytemów jakie są stosowane przy sekwencyjnym wtrysku gazu postaram się przenieść na formum ustawienia jakie zostały wprowadzone w moim aucie.

    Mam nadzieję, że pozwoli nam na przedyskutowanie zastosowanych ustawień i dalszą dyskusję.

    Na tą chwilę serdecznie dziękuję za pomoc w doborze instalcji i cieszy mnie tak zagorzała dyskusja powstała przy zgała "prostym temacie"

    DZIĘKI SERDECZNIE WSZYSKIIM ZABIERAJĄCYM GŁOS W SPRAWIE.

    tADEK
  • #40
    tadek2601
    Poziom 9  
    więc tak - moje obserwacje po roku użytkowania: magic + stag 300
    instalacja dawała radę na co dzień. Nie miałem żadnych problemów w czasie użytkowania tego zestawu. Spalanie zwiększone w granicach podawanych przez producenta.
    jedyne zauważone wady to: przy wysokich obrotach na 3 biegu podczas wyprzedzania czasami samochód tak jakby się dławił. tak jakby nie dostawał na czas gazu. występujące dławienie nie wpływały znacząco na wyprzedzanie i nie tworzyły zagrożenia przy wyprzedzaniu.
    Ogólnie:
    zadowolony z zakupu.
  • #41
    dino777
    Poziom 26  
    tadek2601 napisał:

    jedyne zauważone wady to: przy wysokich obrotach na 3 biegu podczas wyprzedzania czasami samochód tak jakby się dławił. tak jakby nie dostawał na czas gazu..

    może reduktor nie daje rady, podepnij fejsa i zobacz jakie ma spadki