Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Sprinter 312 2,9tdi zgasł i nie odpala

kerims 31 Oct 2009 20:32 10692 8
Optex
  • #1
    kerims
    Level 10  
    Witam.
    Mam problem - Sprinter 312 zgasł podczas jazdy i nie nie chce odpalić.
    Na plaka odpala.
    paliwo dochodzi do wtrysków ale nie przechodzi dalej.
    gdzie szukać usterki w pompie /mechaniczna/ czy w sterowaniu ele.?
  • Optex
  • #2
    seba24
    Level 20  
    diagnoza kompem i raczej pompa lub kabelki
  • #3
    Rolandos
    Level 19  
    za niskie ciśnienie na pompie, przy rozruchu powinno być około 250 bar, zawór na listwie lub sterowanie wtryskami. Osobiście stawiam na pompę.
  • Optex
  • #4
    kerims
    Level 10  
    kompa podłączałem ale błędy tylko na ABS,ESP i myślę że nie mają wpływu na silnik

    natomiast wyjąłem wtrysk z głowicy i dokręciłem pod rurkę
    nic nie rozpyla /ani kropli/
    potem
    zdjąłem z pomy elek. sterowanie i ręcznie ustawiałem przesuwkę podczas kręcenia starterem i to też nic nie dało ropa się nie pokazała

    wygląda to na cyt: "zawór na listwie"
    czy ten zawór jest wymienny i gdzie jest umieszczony?
    w głowiczce pompy?
    czy w korpusie tam gdzie przesuwka?
  • #5
    Rolandos
    Level 19  
    kurcze ale gafa ty masz starego sprintka, kurcze gdybyś napisał rok produkcji to co innego z kolei stare 312 nie miały ESP także opisz dokładnie auto
  • #6
    magk
    Level 9  
    kolego mam ten sam problem.
    Znalazłeś rozwiązanie,podziel się???
  • #7
    kerims
    Level 10  
    W moim przypadku padla pompa. a konkretnie "mielila' paliwo.padl chyba jakis zawor na zasilaniu. na przewodzie zasilajacym pompe zamontowalem zawor paliwowy uniwersalny za 15 zł i rewelacja. polecam załozenie takiego zaworu kazdemu nawet jesli jeszcze wszystko dziala
  • #8
    WojtGda
    Level 12  
    kolego w tym, silniku dwie rzeczy mogły się wydarzyć
    1. wtrysk sterujący na bodajże 1 lub cylindrze jeżeli się uszkodzi reszta nie działa, to ten z kabelkiem.
    2. kostka stacyjki.

    jeżeli masz więcej niz 500 tyś albo jeździłeś na opale to jeszcze proponuję pompę sprawdzić
  • #9
    magk
    Level 9  
    koledzy problem rozwiązany;
    nastawnik pompy zacierał się przeczyściłem i wszystko ok