Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Sprinter 312 2,9tdi zgasł i nie odpala

kerims 31 Oct 2009 20:32 10224 8
Optex
  • #1
    kerims
    Level 10  
    Witam.
    Mam problem - Sprinter 312 zgasł podczas jazdy i nie nie chce odpalić.
    Na plaka odpala.
    paliwo dochodzi do wtrysków ale nie przechodzi dalej.
    gdzie szukać usterki w pompie /mechaniczna/ czy w sterowaniu ele.?
  • Optex
  • #2
    seba24
    Level 20  
    diagnoza kompem i raczej pompa lub kabelki
  • Optex
  • #3
    Rolandos
    Level 19  
    za niskie ciśnienie na pompie, przy rozruchu powinno być około 250 bar, zawór na listwie lub sterowanie wtryskami. Osobiście stawiam na pompę.
  • #4
    kerims
    Level 10  
    kompa podłączałem ale błędy tylko na ABS,ESP i myślę że nie mają wpływu na silnik

    natomiast wyjąłem wtrysk z głowicy i dokręciłem pod rurkę
    nic nie rozpyla /ani kropli/
    potem
    zdjąłem z pomy elek. sterowanie i ręcznie ustawiałem przesuwkę podczas kręcenia starterem i to też nic nie dało ropa się nie pokazała

    wygląda to na cyt: "zawór na listwie"
    czy ten zawór jest wymienny i gdzie jest umieszczony?
    w głowiczce pompy?
    czy w korpusie tam gdzie przesuwka?
  • #5
    Rolandos
    Level 19  
    kurcze ale gafa ty masz starego sprintka, kurcze gdybyś napisał rok produkcji to co innego z kolei stare 312 nie miały ESP także opisz dokładnie auto
  • #6
    magk
    Level 9  
    kolego mam ten sam problem.
    Znalazłeś rozwiązanie,podziel się???
  • #7
    kerims
    Level 10  
    W moim przypadku padla pompa. a konkretnie "mielila' paliwo.padl chyba jakis zawor na zasilaniu. na przewodzie zasilajacym pompe zamontowalem zawor paliwowy uniwersalny za 15 zł i rewelacja. polecam załozenie takiego zaworu kazdemu nawet jesli jeszcze wszystko dziala
  • #8
    WojtGda
    Level 12  
    kolego w tym, silniku dwie rzeczy mogły się wydarzyć
    1. wtrysk sterujący na bodajże 1 lub cylindrze jeżeli się uszkodzi reszta nie działa, to ten z kabelkiem.
    2. kostka stacyjki.

    jeżeli masz więcej niz 500 tyś albo jeździłeś na opale to jeszcze proponuję pompę sprawdzić
  • #9
    magk
    Level 9  
    koledzy problem rozwiązany;
    nastawnik pompy zacierał się przeczyściłem i wszystko ok