Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

IBIZA 1,4 95 rok kreci rozrusznikiem,nie pali - pomóżcie

31 Paź 2009 21:11 3995 21
  • Poziom 11  
    Pożyczyłem od znajomej seata ibize 1995 rok 1,4 benzyna-nie wiem jaki typ , bo moje auto na warsztacie . Z seatem nigdy nie było problemow z zapłonem.Żadnych alarmów-tylko centralny na wyposażeniu. Samochód palił od razu. Pojechałem do pracy bez problemu.Po pracy auto zdechło .Kręci rozrusznikiem,ale ani zipnie.Szukałem dużo na forum. Odłaczyłem aku na 6 godzin,żeby zresetować.Pompa paliwa pracuje przez 15 sekund i sie wylacza.Czytałem,że jest immo-podobno,choc właścicielka nic o tym nie wie.Rozebrałem osłony kierownicy i jest przy stacyjce taka malutka kostka,ale nierozbieralna(czyzby to byl immobilajzer ?!).Nad kolumna kierownicy,centralka centralnego zamka i sterownik.Do sterownika wchodzi trzyżyłowy kabel od tej kostki przy stacyjce i wychodzi trzy,cztero zyłowy gdzies wgłab instalacji. Jak obejsc immo zeby sprawdzic czy to jest powodem( moze odcina paliwo,lub zaplon),ewentualnie odlaczyc immo,zeby auto uruchomic-kabel od immo przy sterowniku odlaczalem-bez rezultatu. Samochod stoi juz czwarty dzien, a ja sie tlumacze jak glupi.Kluczyk oryginalny od tego seata,a ja nie wiem co robic.
    Za wszelka pomoc i sugestie bede wdzieczny
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Prawdopodobnie moduł zapłonowy odszedł, dość częste .
  • Poziom 11  
    Skad wiesz, że to immobilizer? Chyba na odległość nikt ci nie zgadnie, co jest nie tak.
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Wita. Immo ma taką czarną cewkę przy stacyjce od strony kluczyka. Od niej idzie kabelek do centralki. Odłączenie nic nie da. Sprawdzić możesz Vagiem. Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Immo działa inaczej ,auto odpala i gaśnie. Nie idź tą drogą !!
    A Vag w tym autku wyrzuci G40 a to bzdura!!!! bo włącza pompę.
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Zmień cewkę z modułem,bo prawdopodobnie nie masz iskry(czy sprawdzałeś?),

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ewentualnie Hall, ale to trzeba sprawdzić(jest na forum trzeba poszukać)
  • Poziom 28  
    Witam . G40 może wyrzucić tylko przy sprawdzaniu elektroniki silnika. Blokada antykradzieżowa to całkiem inny adres. Mniejsza o to. Faktycznie przy immo załapuje na moment. Pozostaje sprawdzić czy jest iskra. Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    Dziekuje za wszelkie sugestie . Wiem juz przynajmniej,ze to nie immo ( zasugerowaly mnie inne posty z podobnym tematem). Jutro po pracy sprawdze iskre.Podlacze swiece i poprosze kogos zeby zakrecil.Nie mam sprzetu zeby sie podlaczyc i sprawdzic bledy,a zanim go zholuje na warsztat chce sprobowac wyeliminowac usterki,ktore moge samodzielnie usunac.Jesli nie bedzie iskry,to sprawdze modul zaplonowy-kiedys w mojej audi B2 podlaczalem sie pod rozdzielacz zaplonu hallotronowy z zaroweczka i migala podczas krecenia.Tutaj zrobie podobnie,chyba,ze jest lepszy sposob.Przynajmniej wiem,ze to nie immo na 100% czyz nie tak?
  • Poziom 11  
    Nie ma iskry- wczoraj po poludniu sprawdzilem. Zastanawiam sie co teraz sprawdzic . Jak modul sterownika mozna sprawdzic . Zdejme kopulke rozdzielacza i przeczyszcze styki. Wszystkie wtyczki juz przemylem NC 123 i dalej nic. Jak sprawdzic, czy to cewka zaplonowa? Chyba najlepiej podmienic.No nic bede sie meczyl dalej i dam znac. Moje pytanie jeszcze.

    :?::!:Czy komputer moze odlaczyc zaplon z powodu jakichs bledow, czy to raczej uszkodzenie ktoregos z elementow zaplonu?:|

    Dodano po 23 [minuty]:

    Zapomniałem dodać jednej rzeczy , a moze to jest ważne .
    Jak przekręce kluczyk w stacyjce, to widze , że świeci kontrolka od poduszki powietrznej . Potem po kilkunastu sekundach gaśnie.

    Włascicielka nawet nie wie, czy normalnie wczesniej świciła, czy nie. A ja nie wiem, czy tak powinno być, czy może jakiś błąd .
  • Poziom 20  
    Diagnostyka tego auta to 1 minuta ,Ty męczysz to już kilka dni.
    Nie komplikuj sobie życia podmień cewkę albo oddaj auto komuś kto się na tym zna!
  • Poziom 11  
    Męczę sie kilka dni, bo auto jest na parkingu w pracy i tylko po pracy moge do niego zajrzec,a nauczyc sie tez bym chcial jak sprawdzac te rzeczy, oczywiscie bede robił tak , żeby nie zepsuc bardziej, więc z wyczuciem . Jak sie poddam całkowicie to bede musiał na hol wziąść, tylko tego sie boję , bo drobniutka znajoma ma jechac z tyłu bez wspomagania, to nie najlepszy pomysł. Sprobuje podmienic te cewke ( kupic najpierw ) i zobaczymy do czego dojde, a jak spasuje to polece pare zlotych za naprawe w warsztacie,choc auto na jeden dzien pozyczylem. Jak pech, to pech. Zastanawiam sie , czy jest sens kupowac modul diagnostyczny VAG ( widzialem na aukcjach za 50 zl z przesylka) to wiedzialbym , czy to jest problem moze z poduszka powietrzna, bo za kazdym razem kontrolka sie zapala. Zobaczymy
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Poduszka nie ma nic do rzeczy, to że kontrolka się zapala i gaśnie to normalne (autodiagnostyka systemu srs)
    Ściągnij wtyczkę z czujnika halla i zwieraj środkowy pin do masy, powinna się włączać pompa, klikać wtrysk i pojawiać iskra, jak jej nie będzie, to cewkomoduł do wymiany.
    Tylko nie kupuj jakiegoś chińczyka, bo padnie za 2 dni. Najlepiej Beru
  • Poziom 11  
    Właśnie wracam od auta. Zwierałem środkowy pin przy rozdzielaczu i iskra jest, przekazniki i zaworki wtrysku klikają- benzyna smierdzi,czyli cewkomoduł OK . Dzieki za podpowiedzi - wiem juz tez,ze poduszka nic do tego nie ma.
    Teraz pytanie,czy czujnik halla w rozdzielaczu padl , czy komputer po prostu odcina zaplon ? Jaki nastepny krok w diagnozie ?
  • Poziom 11  
    Zwarłem do masy środkowy styk wtyczki od rozdzielacza zaplonu, a iskra pojawila sie na swiecy podlaczonej do przewodu Wn od cewki i zastanawiam sie co sprawdzic teraz
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Odkręć aparat i wyjmij go ,pokręć z podłączoną wtyczką czy będzie ten sam efekt.
    Zwróć uwagę na plastikowy zabierak czy nie jest ścięty.Swoją drogą dziwi mnie
    że włącza pompę .
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Zdejmij kopułkę, zakręć rozrusznikiem i zobacz czy obraca się palec, jak tak, to czujnik halla do wymiany (chyba, że nie dostaje zasilania), jak się nie kręci, to albo zabierak aparatu, albo rozrząd :|
  • Poziom 11  
    Palec sie kręci . Na wtyczce rozdzielacza po odpieciu od rozdzielacza jest zasilanie rzedu 10,5 V ( aku ma 12,4 V ) .Iskry nie ma dalej,czyli wniosek,ze czujnik halla do wymiany .Sprobuje gdzies znalezc na podmiane. Dam znac co wyszlo.
  • Moderator Samochody
    Zasilanie halla idzie z ecu, takie ma być, czyli czujnik ewidentnie do wymiany
  • Poziom 28  
    Witam. Możesz podpiąć diodę LED z rezystorem by działała na 12V pomiędzy środkowym pinem aparatu a (+) akumulatora. Jak będziesz obracał wałkiem aparatu powinna migać.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Witam. Okazalo sie,ze czujnik halla . Kupilem uzywany aparat zaplonowy za 80 zl na gieldzie samochodowej(do wyboru-do koloru).Wszyscy przestrzegali przed kupnem nowego-chinskiego na aukcji za polowe ceny. I auto na dotyk za pierwszym razem odpalilo.
    Wszystkim ktorzy zainteresowali sie postem- dziekuje serdecznie za pomoc- uniknalem kosztow. Temat zamkniety