Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Simson S-51E ELBA+EWR problem z podłączeniem instalacji(12V)

lukasz506 31 Oct 2009 21:36 54176 21
  • #1
    lukasz506
    Level 19  
    Witam jak w temacie, czyli nabyłem Simsona z kompletnie porozpinaną instalacją i nie wiem jak to podłączyć, znalazłem schemat (Zdjęcie 1) ale tam jest Elba, Ewr no i ten moduł zapłonowy, teraz to już mi sie to pokręciło, bo jest jeszcze taka sprawa, że na schemacie sa oznaczenia stacyjki co gdzie podłączyć czyli:31, 58, 59b, 15, 31 itd. a na tej mojej stacyjce nie ma w ogóle żadnych oznaczeń i powiedzcie mi jak to podłączyć, na elbie są oznaczenia to nie ma problemu a i jeszcze EWR jest zagadką co gdzie podłączyć bo tam też nie ma ponumerowanych pinów tylko (+), (-)
    Simson S-51E ELBA+EWR problem z podłączeniem instalacji(12V)Simson S-51E ELBA+EWR problem z podłączeniem instalacji(12V)Simson S-51E ELBA+EWR problem z podłączeniem instalacji(12V)Simson S-51E ELBA+EWR problem z podłączeniem instalacji(12V)Simson S-51E ELBA+EWR problem z podłączeniem instalacji(12V)
    Zdjęcie2 przedstawia stacyjkę, EWR, ELBE, i moduł zapłonowy oryginalny DDR
    Zdjęcie3 stacyjka w ogóle nie ma oznaczeń, co gdzie podłączyć
    Zdjęcie4 EWR też nie wiem
    Zdjęcie5 ELBA tu są oznaczenia.
    W ogóle to prosiłbym o namiary na jakiś schemat do tego modelu SIMSON S-51E (EWR+ELBA) 1990r.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #3
    lukasz506
    Level 19  
    Kolego ja już przeglądałem te schematy, ale nadal nie wiem jak rozwiązać ten problem z podłączeniem do stacyjki, bo na stacyjce nie ma żadnych oznaczeń, patrzyłem u kolegi ale jego stacyjka też nie ma żadnych oznaczeń, ściągnął bym oznaczenie z jego Simsona ale ma instalacje 6V ELEKTRONIK
  • #4
    maniek475
    Level 24  
    lukasz506 wrote:
    Kolego ja już przeglądałem te schematy, ale nadal nie wiem jak rozwiązać ten problem z podłączeniem do stacyjki, bo na stacyjce nie ma żadnych oznaczeń, patrzyłem u kolegi ale jego stacyjka też nie ma żadnych oznaczeń, ściągnął bym oznaczenie z jego Simsona ale ma instalacje 6V ELEKTRONIK


    Witam.

    Z tego co pamiętam stacyjka miała oznaczenia od spodu , na pewno ich tam nie ma :?:

    pozdrawiam maniek475
  • Helpful post
    #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    lukasz506
    Level 19  
    Kolego "maniek475" na stacyjce nie ma, żadnych oznaczeń.
    Kolego "Rycho T" bardzo dziękuję za pomoc właśnie o to mi chodziło teraz już to rozpracuje schemat podłączenia do stacyjki bez problemu. To EWR 8107.10 to już może jakoś rozpracuje to podłączenie. Wiem i doceniam zainteresowanie i pomoc w przypadku mojego posta dlatego oczywiście zasłużone "pomógł" dla Ciebie. Pozdrawiam lukasz506
  • #7
    MoniTOX
    Level 26  
    Też mam Simson S51 CE ELBA+EWR 90'.
    EWR to ściemniacz świateł. Sam odłączyłem go. Światło jest teraz bardziej jaśniejsze, naprawdę widać dużą różnicę. Ale jeśli się go odłączy trzeba wstawić mostek.
  • #8
    lukasz506
    Level 19  
    Kolego a jak podłączyć ten mostek? W identyczny sposób jak EWR? Mam jeszcze pytanie podłączyłem instalacje wg jednego ze schematów które Ty zamieściłeś ale nic nie działa, patrzyłem na podłaczenie wszystkich mas, dwa razy sprawdzałem czy stacyjka jest podłączona wg foto które zamieścił kolega "Rycho T" wszystko jest niby dobrze podłączone a nic nie działa, może ELBA jest do wymiany, jak ją sprawdzić? Bo poprzedni właściciel to to był taki fajansiarz że zadna elektryka nie działała oprócz napięcia na cewke, a gasił go zciągając fajke ze świecy. No a teraz jak podłączyłem to wg schematu to też iskry nie ma na świece. Prosze o dalszą pomoc. Pozdrawiam.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    MoniTOX
    Level 26  
    Nic nie działało bo może masz popsuty EWR i Elbę.
    Jeśli jest popsuty EWR nie ma stopu i ogólnie tylnego światła, ładowania- spalony mostek, Elba niesprawna ELBA- nie ładuje akumulatora. Te 2 kosteczki bardzo łatwo ulegają uszkodzeniu. Zrób przynajmniej oględziny na oko czy w środku nie ma spalonych elementów. Druga sprawa to sprawność stacyjki i podłączenie. Jak podłączyłeś wejścia tam gdzie jest 2/58? 58 jest to raczej ta od góry.
    Sprawdź stacyjkę. Zrób prosty obwodzik z żarówką i sprawdzaj.
    Jak sprawdzić sprawność stacyjki?
    Na 0 musi być przejście:
    z 2 na 31
    Na 1 musi być przejście:
    z 30 na 15/51
    Na 2 musi być przejście:
    z 59 na 56
    z 30 na 15/21
    z 58 na 59b

    Z mostkiem jest tak:
    Simson S-51E ELBA+EWR problem z podłączeniem instalacji(12V)
    Działa Ci chociaż przerywacz w ELBIE?
  • #11
    lukasz506
    Level 19  
    Kolego MoniTOX ja podłączając instalację korzystałem z takich schematów:
    Simson S-51E ELBA+EWR problem z podłączeniem instalacji(12V)Simson S-51E ELBA+EWR problem z podłączeniem instalacji(12V)
    Myśle że to właściwe schematy dla mego modelu. Zaraz pójdę podłącze +aku pod styk 30 stacyjki, a - aku pod styk31 stacyjki i sprawdze te przejścia żaróweczką czy miernikiem. Pozdrawiam i napisze wieczorem.
  • #12
    MoniTOX
    Level 26  
    Jak najbardziej pierwszy poprawny, z zapłonem platynkowym. Na początek jeśłi tylko się da podłącz instalacje tak, aby odpalił tylko motor. Potem dopiero będziesz podpinał resztę. Czyli wynika, że rezygnujesz z EWR, ale zostaje nieszczęsna elba. Osobiście nie polecam. Spaliłem już kilka. Jedna chodziła 15min od kupna. Najlepszy jest regulator od zwykłego Simsona. Jest to prosty schemat. W moim przypadku mam jeszcze elektroniczny zapłon (nie ma platynek).
  • #13
    lukasz506
    Level 19  
    Z iskrownika wychodzi u mnie 4 przewody w identycznym kolorze jak te na schemacie, troszke mi zajęło zanim doszedłem który to schemat, ale dzięki Twoim zamieszczonym pomocom znalazłen, tylko powiedzmi jak zdiagnozować czy wychodzi napięcie na cewka z brązowo białego przewodu z iskrownika?

    Dodano po 14 [minuty]:

    Nie rozumiem czemu napisałeś że rezygnuje z EWR, przecież to jest na schemacie, tego simka chcieliśmy ze zwykłym zapłonem bo brat miał kiedyś simka 6V elektronika to sie działy takie herezje że sajgon, ze trzy spalone moduły, żarówek to niezliczona ilość i to zakładał 12V, i bardzo nierówna praca silnika póżniej była.
  • #14
    MoniTOX
    Level 26  
    Nie ma tego na schemacie. Mylisz EWR z mostkiem Gretza.

    Na Twoim rysunku jest ten mostek a nie EWR
    https://obrazki.elektroda.pl/46_1257020785.jpg
    do oznaczeń ~ podłączasz przewody z cewki, a na wyjściach + i - masz już sprostowane wszystko

    Tu jest np EWR. Simson S-51E ELBA+EWR problem z podłączeniem instalacji(12V)

    EWR czy też ESB to elektroniczny ściemniacz świateł montowany do simsonów z żarówką H4


    Brązowo-białego nie musisz sprawdzać. Idzie on do kondensatora.
    Ze schematu nawet wynika, że jeśli będzie podpięty do masy to nie odpalisz Simsona tzn. żebyś nie odpalił motoru na 0.
    Simson S-51E ELBA+EWR problem z podłączeniem instalacji(12V)
  • #15
    lukasz506
    Level 19  
    Masz racje kolego w pozycji "0" jest nie możliwe odpalenie tak samo jak i w pozycji "3" następuje zwarcie z masą w pozycji 0 i 3. Co do elektryki nie mam tak obszernej wiedzy jak Ty, no właśnie mylę EWR z mostkiem. Wiesz kolego sprawdziłem przejścia przez stacyjke podłanczałem tak jak pisałeś i wszystko jest dokładnie tak jak opisałeś czyli:
    Na 0 musi być przejście:
    z 2 na 31
    Na 1 musi być przejście:
    z 30 na 15/51
    Na 2 musi być przejście:
    z 59 na 56
    z 30 na 15/21
    z 58 na 59b
    Ja tam wcześnie źle napisałem bo napisałem że podpinam aku pod stcyjke jak na schemacie ale póżniej sie zorientowałem, że źle napisałem, ale przedzwoniłem stacyjke i jest tak jak napisałeś. Ale problem jast nadal nie rozwiązany bo podpiąłem jeszcze raz wszystko zgodnie ze schematem całą elektryke i nic nie działa, żeby chociaż dał jakiś sygnał, a tu nic! Sprawdziłem wszystkie masy, wszystkie podpiete, połączenia są pewne. A iskry na świecy jak nie było tak nie ma, cewke podmieniłem do kolegi działa jak należy, nawet na krótko podłączyłem przewód brązowo biały wychodzący z iskrownika, z brązowo białym przewodem cewki, cewka ma mase przewodem brązowym na rame, i nadal nic. Szkoda że nie zwróciłem uwagi jak to przedtem tamten fajansiarz podłączył że simek latał jak burza, aby żadnych świateł nie było. Teraz to już mam brak kompletnie pomysłów
  • Helpful post
    #16
    MoniTOX
    Level 26  
    Otóż kabel biało-brązowy jest od zapłonu, czyli te podłączenie z tym 0 i 3. Pod te samo wejście trzeba podłączyj jeszcze przed stacyjką cewkę butelkową WN.
    Na krótko żeby tylko odpalił powinno to być tak:
    Simson S-51E ELBA+EWR problem z podłączeniem instalacji(12V)
  • #17
    lukasz506
    Level 19  
    Kolego "MoniTOX" zwracam sie do Ciebie jeszcze z prośbą bo sytuacja jest następująca. Znalazłem tą iskre ale coś jest nie tak, bo iskra jest wtedy gdy złącze następujące przewody wychodzące z iskrownika: ten przewód brązowo biały z przewodem czerwono białym i podłacze je do cewki pod 1 tak jak na schemacie a 15 masa cewki na rame, powiedz mi jak to się dzieje? No to w takim układzie muszę te dwa przewody podpiąć pod 2 na stacyjce, również pod 2 podpiąć cewkę i dodatkowo od 2 poprowadzić przewód do 59 na stacyjce aby był światła prawda. Pozdrawiam i prosze o dalszą pomoc.
  • #18
    MoniTOX
    Level 26  
    Dziwne podłączenie :D Tak jakby zapłon ciągnął z 2 cewek: zapłonowej i ładowania. A na samym czerwono-białym nie odpali? Sprawdź podłączenie na iskrowniku, czy przewody są na 100% odpowiednio podpięte kolorystycznie.

    Z podłączeniem przewodów do stacyjki w tym przypadku to dokładnie tak jak napisałeś.
  • #19
    lukasz506
    Level 19  
    Właśnie dziwne podłączenie, też wzorowałem się na schemacie, i się zastanawiałem co jest nie tak skoro wszystko podpięte jak należy. No i metoda prób i błędów i się okazało. Na samym czerwono białym który wg schematu powinien dochodzić do stacyjki pod 59 nie odpala-próbowałem. Teraz to już idę spać bo wróciłem z 3 zmiany, ale po południu jak znajdę ściągacz to zdejmę koło i zajrzę do iskrownika. Ale tam ze wstępnych oględzin wynika że nikt tam nie zaglądał bo jest jeszcze zalakowane taką czerwoną farbą, ale zajrzę tam i jak zdążę to napisze wieczorem. No i popatrz, włożyłam aku i pozycyjne są kierunki też nawet ELBA może dobra bo przerywacz działa, stop jest, stacyjka w poszczególnych położeniach działa tak jak powinna, aby zostaje podświetlenie licznika i kontrolka od kierunków i poprawić połączenie w przedniej lampie bo wsuwki tak tandetnie zaciskane.
    Koło zdjęte, w iskrowniku nic nie zauważyłem, wygląda to następująco:
    Simson S-51E ELBA+EWR problem z podłączeniem instalacji(12V) Simson S-51E ELBA+EWR problem z podłączeniem instalacji(12V)
    No cóż jeśli nic nie wykombinuję to na razie tak zostanie

    Dodano po 1 [minuty]:

    Chyba, że ktoś ma jakiś pomysł co jest nie tak
  • #20
    MoniTOX
    Level 26  
    No OK. A czy odpali tylko na czerwono białym?
    Może poprzedniemu właścicielowi padła cewka zapłonowa to podłączył pod ładowania :D
  • #21
    lukasz506
    Level 19  
    Na samym czerwono białym nie odpala, też tak stawiałem, że pewnie ktoś coś kombinował ale wygląda wszystko oki. Po południu może jeszcze przyjdzie mi jakiś pomysł do głowy to coś pokombinuje i napisze co i jak. Pozdrawiam.
  • #22
    lukasz506
    Level 19  
    Witam, chyba zamykamy temat, wszystko jest już oki, działa jak należy. Dziękuję wszystkim za pomoc, a szczególnie koledze "MoniTOX" i "RychoT"
    Pozdrawiam