Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

schemat ustawienia rozrządu opel Astra 1.7 TD Isuzu 1994r

Matiol2 31 Oct 2009 23:22 32396 10
  • #1
    Matiol2
    Level 10  
    witam
    Potrzebuje schemat ustawienia rozrządu opel Astra 1.7 TD Isuzu 1994r. z góry dziekuje
  • #2
    dzejdzej
    Level 16  
    Sposób ustawienia rozrządu w silnikach ISUZU 1,5 i 1,7 D jest w zasadzie taki sam. Różnią się tylko sposobem naciągu paska zębatego.
    Piszę z głowy - więc nie wiem, czy wszystko będzie zrozumiałe.
    O ile nie zdjąłeś jeszcze starego paska to poszczególne kroki wyglądają tak:
    1. demontaż filtra powietrza i przewodu doprowadzenia;
    2. odkręć przewód podciśnienia od obudowy rozrządu;
    3. wymontuj górną osłonę rozrządu;
    4. ustaw silnik w GMP (znak na kole pasowym wału korbowego ma z tylu taki znaczek (nacięcie), który musisz zgrać ze znakiem na dole kadłuba silnika (koło śruby).
    5. Unieruchamiasz koło rozrządu śrubą M6 (wkręcasz ją w otwór w kole zębatym ukośnie w lewo do dołu, patrząc od środka koła);
    6. Unieruchamiasz w podobny sposób koło pompy wtryskowej śrubą M8 ( w kole jest otwór jakby do środka silnika);
    7. Podnosisz delikatnie silnik (obojętne czy od góry czy od dołu podpierasz) - tak z 1 cm
    8. Odkręcasz element zawieszenia silnika wraz ze wspornikiem;
    9. luzujesz jarzmo naciągu rolkowego napinacza (to kołko w środku na łożysku ma jakby taki wystający występ na którym opiera się coś w rodzaju sprężyny - to jest jarzmo);
    10. zdejmujesz pasek alternatora po jego poluzowaniu;
    11. odkręcasz śrubę mocowania koła pasowego wału korbowego i zdejmujesz koło;
    12. wymontowujesz dolną osłonę rozrządu;
    13. pasek zębaty rorządu masz już na wierzchu - zdejmujesz go i luzik. Jak chcesz go ponownie załozyć, oznacz na nim białym flamastrem kierunek ruchu.

    Montaż w kolejności odwrotnej. Ważne, żebyś dobrze dokręcił koło pasowe wału korbowego (moment gdzieś powyżej 130 Nm) - trzeba mieć klucz dynamometryczny.
    I nie zapomnij wykręcić śrub blokady na kole rozrządu i pompy wtryskowej.
    Życzę sukcesu.
    Pozdrawiam
  • #3
    brandy-p
    Level 31  
    Gratuluję, w tym miesiącu jesteś pierwsz który o to pyta.
    Po co się wysilać i szukać, niech inni się wysilą
  • #4
    Matiol2
    Level 10  
    sprezyna jazma pekla i dostala sie pod pasek,chyba zawory pogiete.prosil bym o wskazowki w tym kierunku,na co zwracac uwage i jak to zrobić....
  • #5
    miszagrom
    Level 21  
    Radził bym Ci założyć pasek i mimo wszystko zmierzyć ciśnienia w cylindrach,jeśli nie wiesz jak się do tego zabrać znajdź kogoś kto ma doświadczenie,zaoszczędzisz sobie nerwów i być może niepotrzebnie wydanej kasy.
  • #6
    Matiol2
    Level 10  
    zciagneta pokrywa zaworow kieliszki sa w srodku mimo braku nacisku walka nie wszystkie silnik nie daje mozliwosci wykonania pelnego obrotu blokuje tak jakby zawory zkrzywione
  • #7
    miszagrom
    Level 21  
    Wiec nie pozostaje nic innego jak odkręcić głowice,ja osobiści po zdjeciu zaworze do zakładu który się zawodowo zajmuje naprawą głowic.
  • #8
    QBA1
    Level 10  
    Musisz kolego po założeniu wszystkiego tzn.paska rozrządu , cofnąć wał korbowy o 60 stopni i wtedy dokręcić napinacz
  • #9
    Matiol2
    Level 10  
    dziękuje bardzo biorę sie zato choć jeszcze jakby ktos miał jakieś wskazowki to bardzo bym prosił?
  • #10
    pawlo663
    Level 11  
    witam ustawiam razrzad w silniku opel astra 1.7td isuzu i mam pytanie czy kolo pompy oleju tez ma wplyw na ustawienie w stosunku do innych kol bo jest na tym kole od pompy oleju znak odwroconego krojkata.prosze o porady.
  • #11
    czesieknl
    Level 1  
    Witam mam problem z ustawieniem wałków w rozrządzie a mianowicie wałek wydechowy, jak ustawić koło zębate względem wałka ssącego, Z góry dziękuje za szybka i fachową odpowiedz.