Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vv golf 2 1,6Cl 1989r zwarcie bezpiecznika światła cofania

Tom Light 01 Lis 2009 00:57 10509 9
  • #1 01 Lis 2009 00:57
    Tom Light
    Poziom 13  

    Witam.
    Otóż mam problem z elektryką w golfie 2 ,1989r,1,6CL
    Po wsadzeniu bezpiecznika 10A czy większego
    jest on po wciśnięciu biegu wstecznego przepalany (nr 15).
    Możliwe że brak podświetlenia tablicy ma coś z tym związane ,czy może to wina zwarcia na czujniku cofania (świateł wstecznych) ???
    Po zalożeniu bezpiecznika 30A pomimo że nie powinno się takiego włożyć światła cofania zaświeciły się ale bezpiecznik się spalił ?
    Dla bezpieczeństwa wymontowałem bezpiecznik.
    Ogrzewanie tylnej szyby działa.

    Poprzedni właścicie założył jakiś wyłącznik odcięcie zapłonu ( na stacyjce miga zielona dioda jak przy włączeniu kierunkowskazu,autko normalnie kręci ale nie zapali ).
    Pozakładał także jakieś diody świecące na fioletowo w dolnej części deski rozdzielczej.
    reszta bezpieczników funkcjonuje bezproblemowo i nie ulega przepaleniu.

    W aucie działają bezproblemowo światła: drogowe,postojowe,przeciwmgielne,kierunkowskazy i awaryjne.

    Alternator przy włączonej dmuchawie i swiatłach ma 14,2V i prąd ok 30A.
    Wymieniony szczotkotrzymacz,pasek klinowy napedu pompy wody i alternatora.

    Po 2 ,notuję dosyć szybkie rozładowanie się akumulatora po podłączeniu klemy +tzn akumulator jak ma odłączonego + to potrafi po 2-3tyg bez jeżdzenia od kopa odpalić a jak podlacze klemę + to po 3 dniach jest calkowicie rozładowany nawet 10V na biegunach nie ma czy możliwe że jest to związane z poprzednią usterką,którą wymieniłem wyżej ???

    Jakieś pomysły dotyczące diagnozy tych usterek ?
    Znajomy z pracy dodał jeszcze że często w golfach dochodzi do przetarcia kabli w klapie bagażnika i w wiązce nad pedałami sprzęgła itp ?

    0 9
  • #2 01 Lis 2009 01:12
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Po pierwsze - NIGDY nie zakłada się bezpieczników większych, niż podane przez producenta!
    Po drugie sprawdź lampy i światła wstecznego oraz wyłącznik wstecznego i jego przewody.
    To proste auto.I też wiekowe.

    0
  • #3 04 Lis 2009 18:02
    Tom Light
    Poziom 13  

    Czy wpływ na akumulator może mieć radio Pioneera DEH-4700MP,które działa
    bez przekręcania kluczyka czy też samego włożenia kluczyka w stacyjkę ,chyba jest podpięte bezpośrednio do akumulatora.

    Zmierzyłem pobór prądu Miernikiem My-63 i pokazało 143mA czyli sporo za dużo i teraz się nie dziwię że akumulator pada po 3dniach jak jest podpięty normalnie.

    Pozostaje wpiąć miernik i odłączać poszczególne bezpieczniki w celu zlokalizowania zwarcia lub przebicia do masy itp.

    Dokonalem pomiaru prądu i natężenia przy normalnie podłączonym akumulatorze i odłączonej klemie +.
    Wiem akumulator już trochę rozładowany ale czy z wyników pomiarów można coś wywnioskować.

    1.+ odłączony
    U=12,03V
    I=25,7A

    2.normalne podłaczone
    U=11,97V
    I=25,6A

    Czyli podsumowując jak odłącze klemę + to prąd na akumulatorze
    rośnie o 0,1A i napięcie o 0,06V

    Jutro postaram się sprawdzić zalecone światła.
    Sprawdziłem kable w łączeniu klapy bagażnika i są ok,tzn nieprzetarte.

    Czy brak podświetlenia tablicy rejestracyjnej ma coś wspólnego
    z tymi światłami cofania ?
    Czy poboru prądu może powodować antena od radia >?

    Edit:
    Rozkręciłem osłony żarówek podświetlenia tablicy rejestracyjnej i okazało się że
    te malutkie żarówki są spalone (2szt).
    Po wymianie żarówek podświetlenie tablicy rejestracyjnej dalej nie działa ???
    Teraz biorę się za światła cofania.

    Po zwarciu kabli od czujnika na krotko bezpiecznik nie spalił się ,niestety świeci tylko
    lewe światło cofania
    .(przełożyłem żarówki i na tej lewej stronie świecą)
    poczyściłem męskie wtyczki mocowania świateł.
    Jeszcze psiknę WD-40 na kostkę z prawej strony i sprawdzę.
    Edit: zamówiłem na allegro czujnik cofania 14pln z wysyłką zamontowałem i światła świecą,więc 1problem z głowy mniej.

    Aha :
    Przy przekreconym kluczyku,auto nie zapalone bardzo spada prąd na akumulatorze
    coś tam tyka,buczy dosyć głośno z lewej strony ,koło filtra powietrza (jakaś cewka czy coś)
    Kolega z klatki obok powiedział mi że to silniczek krokowy ???
    Czy to normalne,przecież nie zapaliłem jeszcze silnika światła i inne odbiorniki nie włączone.


    Na zdjęciu poniżej zaznaczone skąd dochodzi odgłos.

    vv golf 2 1,6Cl 1989r zwarcie bezpiecznika światła cofania

    0
  • #4 04 Gru 2009 11:22
    Tom Light
    Poziom 13  

    Otóż wpiąłem Multimetr cyfrowy z włączonym pomiarem prądu -skala 200mA
    i okazało się że autko ma pobór prawie 160mA na odłączonej klemie +.
    Multimetr wpiąłem pomiędzy zacisk + a akumulator + (szeregowo).
    Po sprawdzeniu tzn: wyjąłem wszystkie bezpieczniki ale dalej występuje pobór 160mA
    Wyciągałem też przekażniki ale nie pomogło.
    Do pomiaru użyłem multimetra MY-63.

    Nawet zacząłem wyciągać kostki od świateł,czujników ale dalej ten lewy pobór istnieje.

    Czy powodem tego może być :

    1) zwarcie wewnątrz akumulatora ,tylko jak odłączam klemę + to po 3 tygodniach pali autko od strzała.

    2).Zwarcie,błędne połączenie przed bezpiecznikami ?

    3.Zardzewiałe kable od masy i przebicie do masy na którymś z przewodów.

    Macie może jakieś inne pomysły jak dojść co pobiera tyle prądu.
    Radio Zostało całkowicie wypięte.

    Ew pożyczę od kolegi akumulator sprawny i sprawdzę czy ta upływność nadal istnieje na innym akumulatorze.

    0
  • #5 04 Gru 2009 12:30
    carrot
    Moderator Samochody

    Po pierwsze, to pobór prądu mierz na zakresie największym miernika (10,20A)
    Po drugie brzęczy nastawnik przepustnicy rozruchowej, a nie elektrozawór evap, jak zaznaczyłeś i jest to zjawisko normalne
    A pobór prądu wskazuje na radio

    0
  • #6 04 Gru 2009 13:21
    Tom Light
    Poziom 13  

    Tylko napisałem że radio Pioneer DEH-4700MP zostało całkowicie zdemontowane(odłączone od instalacji)
    Tylko głośniki są podłączone.

    Co do skali to jechałem od najwyższej tj 10A w dół jak czytałem o pomiarach.

    Ew. jak domowym sposobem przy pomocy wspomnianego miernika MY-63 sprawdzić czy akumulator ma zwarcie ???

    0
  • #7 04 Gru 2009 13:52
    viper555
    spec od auto-elektro

    Zostaw akumulator nie ma nic do rzeczy , odłącz to odcięcie bo to prawdopodobnie powoduje pobór.P

    0
  • #8 04 Gru 2009 18:17
    Tom Light
    Poziom 13  

    Problem rozwiązany.
    A okazało się że jak zepsuł sie przełacznik od blokady zapłonu brat skręcił razem 3 kable.
    Zielony-biały
    Zielony
    Różowy.
    Coś mnie tknęło i rozłączyłem te skręcone kabelki i zmierzyłem upływność,okazało
    się że multimetr wskazał pomiedzy 4 - 6 [mA],czyli tyle co powinno być.
    Wczesniej dochodziło do 170mA czyli 0,17A

    Po paru próbach okazało się że auto zapaliło po podłączeniu zielono-białego z różowym,
    ten 2gi zielony zaizolowałem.
    Wielkie dzięki za porady i pomocną dłoń. :D

    Na zdjęciu poniżej wspomniane kabelki w schowku w drzwiach lewych (od kierowcy)
    Na razie mam dość i tak zostawie te odciecie zapłonu bo nie chce mi się na zimnie grzebać i wymontowywać tego zabezpieczenia.

    vv golf 2 1,6Cl 1989r zwarcie bezpiecznika światła cofania

    0
  • #9 11 Gru 2009 16:31
    gossipgirl
    Poziom 9  

    Witam. Mam problem z golfem II 1.8 z 89 roku. Autko potrafi mi gasnąć podczas jazdy, dodatkowo często zapala się czerwona kontrolka (chłodnicy) i przed samym gaśnięciem kontrolka (olej). Gdy autko zgaśnie nie da rady już go odpalić chyba, że przez kable od innego autka. Ładowanie było sprawdzane i mechanik stwierdził, że jest właściwe. Akumulator też jest nowy, ale momentami też wyglądało na to, że coś kradnie prąd. Radio jest wypięte (całkiem odłączone a bezpiecznik wyciągnięty). Regulator napięcia wymieniony, tuleje przeczyszczone. Zrobiony nawet przełącznik w formie immobilisera. A autko jak świruje to świruje. Może ktoś ma jakieś pomysły:)? będę zobowiązana.

    0
  • #10 11 Gru 2009 16:43
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To poprosimy o wynik pomiaru napięcia ładowania i wyniki pomiarów spadków napięcia akumulator klema ujemna a silnik, klema ujemna a nadwozie, klema dodatnia a zacisk na alternatorze. Wtedy pogadamy.

    0