Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jaki olej w aluminiowej cewce zapłonowej 126p'86 starszy typ

01 Lis 2009 12:43 2508 18
  • Poziom 14  
    czyszczac ostatnio dwobiegunową cewke zapłonową f126p z 86r który posiada cewke aluminiową 4240.002 z olejem w srodku odkreciłem jedną z nasadek na kabel WN i przechyliłem niechcący cewkę do góry nogami i z ,otworu wylała sie czesc oleju który zapewnie w tych typach cewek jest izolatorem rdzenia,włozyłem ją spowrotem i działa normalnie ale brakuje w niej czesci oleju który niechcący wylałem.
    Chcę to uzupełnic,tylko jakim olejem taka cewka jest zalana i jaki moge uzyc w zastepstwie? czy moze byc silnikowy,czy rzadki czy gesty?czy jakis inny?
  • Poziom 26  
    olej jest do chłodzenia cewki, wlej silnikowy
  • Poziom 25  
    Odradzał bym olej silnikowy jak już to transformatorowy, najlepiej poszukaj podobnej cewki zapłonowej, nawet uszkodzonej(na złomowisku lub jakimś szrocie powinni mieć) i przelej z niej do twojej. W agregatach lodówkowych też jest olej o podobnych właściwościach jak ten w cewce.
  • Poziom 39  
    rada REVISOR jest bardziej stosowna
    nie szukaj oleju transformatorowego w sklepach bo go raczej nie dostaniesz - to przemysłowy towar
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Panie ele5! Za następną taką bzdurną poradę udzielę ostrzeżenia! Jak czegoś nie wiesz, to nie pisz bzdur!
    Pytanie - po co naprawiać cieknącą cewkę? Idź na szrot i kup sobie za kilka zł jakąś sprawną i przede wszystkim szczelną, bo taka właśnie ma być. Albo kup sobie suchą cewkę. Tą czarną, z wystającym prostokątnym rdzeniem.
  • Poziom 14  
    wiem ze jest takie wyjscie jak nowa,ale chce miec własnie tą,oryginalną ma 23 lata i jest dobra,tylko porzez mój bład nieco tego oleju wyciekło,poza tym ta cewka nie cieknie,po skreceniu nasadek/są normalne sruby/ na kabel WN jest całkiem szczelna,nic nie cieknie,to przeze mnie wyciekło moze ok 5-10 ccm,wiec odrobina,chce po prostu to uzupełnić i zeby ta oryg cewka działała prawidłowo dalej.Zastanawiam sie czy po wlaniu odrobiny oleju silnikowego bedzie prawidłowo działac dalej,zwłaszcza ze miałem wrazenie ze ten olej w niej był raczej rzadki.
    Te nowszą czarną o której piszesz mam tez /to jest typ biazet 101/ na zapas,ale z uwagi na oryginalnosc rocznika chce miec nadal założoną starszą aluminiową-mokrą-olejową.,wiec prosze o pomoc gdzie dostane taki olej,gdzie najpredzej uzupełnie tę strzykawkę oleju,
  • Poziom 39  
    będzie działać tyle że to niewłaściwy olej i nie wiadomo jakie skutki będą po zmieszaniu silnikowego z tramsformatorowym (może się np spienić)
  • Poziom 14  
    ok,rozumiem,czyli potrzebuje olej transformatorowy,gdzie mam sie udac z cewką zeby te odrobine uzupełnic,moze serwis jakis urządzeń,tylko jakich?
  • Poziom 39  
    może do chłopaków z Zakładu Energetycznego
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jaką masz gwarancję, że taka mieszanka nie zacznie się zachowywać co najmniej dziwacznie?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    panowie,skoro rola oleju w cewce sprowadza sie w zaszdzie tylko do chłodzenia,to w takim razie rzeczywiscie po wlaniu odrobiny np 15W40 powinno wszystko normalnie działac dalsze lata,bo wkoncu rolą oleju w silniku zaraz po smarowaniu jest własnie chłodzenie,a temp w cewce raczej nie jest nawet skrajnie wyzsza niz w silniku....
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Olej jest także izolatorem.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    ok,juz nie ma co az nadto rozwijac tematu,w cewce 126 skoro po odkreceniu sruby nasadki olej wypływa jak z naczynia luzem, to nie ma tam próżni,czyli to nie ta technika wykonania,czyli zaryzykuję wlew oleju,za porady dziekuje
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Koniec wątku. Jego pisanie i pilnowanie więcej już kosztowało, niż zakup używanej szczelnej cewki.