Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf III 1,9 TDI - problem - silnik bierze sporo oleju

marvel123 03 Lis 2009 17:20 11788 10
  • #1 03 Lis 2009 17:20
    marvel123
    Poziom 8  

    Witam serdecznie!
    Mam problem z VW GOLF III 1,9 TDI 90 HP z 94 roku. Otóż strasznie dużo mi zrzera oleju. Patrzyłem czy nie ma wycieków. Silnik suchy. W ciągu miesiąca muszę dolewać coś około 1 litra oleju a robię tylko około 2 tys km. Zauważyłem że gdy silnik jest zimny podczas odpalania idzie wielka chmura niebieskiego dymu i kopci tak dopuki się nie zorgrzeje. Gdy już jest rozgrzany mogę go gazować i ani bucha nie puści. Po odpaleniu na zimnym silniku tłumnik jest obkopcony i ubrudzony tłustą mazią nie sadzą. Czytałem, że może to być wina turbiny.
    Co może być przyczyną takiej niebagatelnej usterki. Pomożecie?? Bardzo proszę.
    Z góry dzięki!

  • #3 03 Lis 2009 17:54
    marvel123
    Poziom 8  

    w czwartek zaprowadzam go do mechanika ma obejrzeć silnik. Wstępnie umówiłem sie z nim juz na sprawdzanie kompresji i świec żarowych, bo czasami ma problem z odpaleniem. Mówił mi, że w tych golfach często bywało tak że turbosprężarka olej brała. Czytałem też trochę o tym w internecie ale wszędzie pisali, że jeżeli to duża ilość oleju to raczej nie turbo chyba że jest całkiem do pupy. A mój golf bardzo dobrze przyspiesza i szybko sie wkręca na obroty więc turbo chyba jest dobre.

  • #4 03 Lis 2009 21:28
    gawel_90
    Poziom 10  

    jeżeli ci faktycznie tak dużo oleju bierze i silnik "nie kuleje",pracuje prawidłowo to na pewno jest turbina uszkodzona chyba ze uszczelnienia zaworów są bardzo zniszczone

  • #5 05 Lis 2009 16:04
    marvel123
    Poziom 8  

    byłem dziś u mechanika i okazało się, że turbo jest do wymiany :/ jest już tak zniszczone, że przepuszcza olej i wtłacza go razem z powietrzem do komór spalania.

    i teraz pytanie czy ma ktoś z Was dobre podkreślam dobre turbo do Golfa III 1.9 TDI na sprzedanie??

  • #6 05 Lis 2009 19:21
    Sztomel
    Poziom 34  

    marvel123 napisał:
    byłem dziś u mechanika i okazało się, że turbo jest do wymiany :/ jest już tak zniszczone, że przepuszcza olej i wtłacza go razem z powietrzem do komór spalania.


    radziłbym wstrzymać się z wymianą turbinki, to że wtłacza olej do dolotu wcale nie świadczy, że olej pochodzi z turbiny, w 90% olej w dolocie pochodzi z odmy silnika, która pcha olej do rury powietrznej idącej od filtra powietrza do turbiny i dalej olej jest wtłaczany przez turbinę wraz z powietrzem doładowanym do dolotu, na początek proponuję odpiąć wężyk odmy z dolotu i puścić go luzem lub do butelki i zrobić tak z 500 km a następnie sprawdzić czy olej jeszcze się pojawi w wężu wychodzącym z wylotu turbiny (oczywiście uprzednio po wypięciu odmy radzę przeczyścić dolot z resztek oleju a wlot po odmie zaślepić w rurze powietrznej by nie łapało lewego powietrza), może byłeś obecny jak mechanik sprawdzał stan turbosprężarki - możesz opisać jak to robił albo niech sam Ci powie to powtórz na jakiej podstawie stwierdził, że olej pochodzi z turbiny - sprawdzał luzy na wirniku ?

  • #7 05 Lis 2009 20:05
    rh.rally
    Poziom 18  

    Sztomel napisał:
    marvel123 napisał:
    byłem dziś u mechanika i okazało się, że turbo jest do wymiany :/ jest już tak zniszczone, że przepuszcza olej i wtłacza go razem z powietrzem do komór spalania.


    na jakiej podstawie stwierdził, że olej pochodzi z turbiny - sprawdzał luzy na wirniku ?


    haha luzy na wirniku - napewno :D
    spotkałem się już z takim przypadkiem, że gościowi chciał jeden spec wymienić turbinę, bo był olej w wężach, a właściwie nie aż tak dużo tego oleju tam było, pojechał do drugiego i ten po przejechaniu się stwierdził, że nie ma jej co wymieniać, bo jest ok a olej to przez to, że ostro jeździ :)

    przyjechał do mnie, porobiłem logi i stwierdziłem, że turbo jest dobre, po tych dwóch opiniach uradował się, że jednak nie zmienia, okazało się później, że raz mu się zdarzyło, że przelał trochę ponad stan...
    jeździ do dziś, z autem nic się jak do tej pory nie dzieje.

    dlatego zgadzam się z kolegą Sztomel, żeby nie śpieszyć się z wymianą turba tylko najpierw dokładnie ustalić czy to jest na pewno to :)

    na jakiej podstawie mechanik stwierdził uszkodzenie turbo? jak to uzasadnił?

    Dodano po 3 [minuty]:

    jeszcze jedno, na jakim oleju jeździsz? chodzi mi o klasę lepkości głównie.

  • #8 05 Lis 2009 20:46
    marvel123
    Poziom 8  

    mechanik ściągał przewody dolotowe i przy przegazowaniu go do 1,5 tys obrotów chlapał olejem i to wcale nie małą ilością, podpinany był na VAG i tam coś wyszło też, przed tem jeszcze musze sprawdzić stopień sprężania bo to też może być przyczyną.
    To nie jest tak, że od razu będę zmieniał turbo, kasą ja nie sr.m i nie mam około tysiąca na wyłożenie od tak na turbo,
    olej 15w40 jeśli o to ci chodzi Mobila

    a i to o tej turbinie, że to jej wina już nie jeden mechanik mi mówił, co dzwoniłem do jakiegoś to najpierw powiedział, że to uszczelniacze, a jak sprawdził to mówił, że turbo więc chyba jest coś nie tak

  • #9 06 Lis 2009 10:40
    rh.rally
    Poziom 18  

    W takim razie skoro tak, to jest to całkiem prawdopodobne.

    A było to sprawdzane na rozrzanym silniku (temp. oleju wysoka)?
    czy raczej na nie dogrzanym?

    swoją drogą olej 15W40 jest "słaby" szczególnie w warunkach zimowych (tym bardziej jeśli auto stoi na dworze), przy zimnych rozruchach w bardzo niskich temperaturach, jest jak margaryna (bardzo lepki), przez co elementy silnika cierpią. Proponuję w przyszłości zmienić olej na lepszy np. 5W40 nawet 0W40.

    pytałem czy wycieki były sprawdzane na rozgrzanym silniku, gdyż jeśli tak, to może (ale nie musi, jeśli są mocne zużycia i duże ubytki oleju, to tylko remont) pomóc zasosowanie oleju o lepszej klasie lepkości przy warunkach wysokich temp. wtedy można zastosować jakiś olej co ma po "W" 60, jednak nie chce nic sugerować, bo możesz się narazić na koszty, a może nie pomóc.
    Jest jeszcze jeden "złoty środek" na uniknięcie remotu, jednak jeszcze raz podkręślam: JEŚLI USZKODZENIA SĄ NIE DUŻE - mianowicie ceramizer@ :D
    ma naprawdę niesamowite własności :)

    jednak jeśli masz naprawdę duże zużycie oleju to nie sądzę, żeby dolanie w/w substancji mogło pomóc.

    jednak w przyszłości proponuję nie oszczędzać na oleju zarówno w silniku jak i skrzyni biegów (on też jest bardzo ważny).

  • #10 06 Lis 2009 14:32
    marvel123
    Poziom 8  

    to było sprawdzane na rozgrzanym silniku, na zimnym opowiedziałem mu jak wygląda odpalanie i co się dzieje z dymem i też powiedział że to może być dlatego, że olej jak silnik stygnie z dolotów spływa spowrotem do intercoolera i podczas odpalania na zimnym silniku idzie taka wielka chmura i wali palonym olejem,

    wiem, że to złoty środek ale chyba w tym przypadku się nie sprawdzi, ponieważ no raczej ja chcę tym samochodem jeździć, a nie cały czas bawić się w jakiś dolewania itp.

    wiesz ja kupiłem ten samochód na początku września, tak jak mówił poprzedni właściciel miał być "luxa", ale niestety do luxa mu sporo brakuje, czy bierze olej nie bardzo mogłem sprawdzić gdyż jak przyjechałm to auto było rozgrzane a mówiłem wcześniej żeby go nie odpalał. Pytałem się mówił, że nie bierze :/

    no trudno kupiłem, dałem za niego trochę kasy i teraz troche musze w niego włożyć,

    miałem zamiar go sprzedać, ale tak sobie pomyslałem, że zachować się tak jak poprzednik i zrobić klienta w bambuko?? to chyba nie o to chodzi


    już teraz bedę dbał o każdy szczegół, olej, filtry, wszystkie wymiany na czas. To jest bardzo ważne dla dobrej kondycji samochodu i bezpieczeństwa kieszeni :)

  • #11 21 Sty 2010 15:53
    marvel123
    Poziom 8  

    przyczyną pobierania oleju była zużyta turbina, obecnie już wymieniona. Była całkowicie rozszczelniona.

    Przyczyną słabego odpalania na zimnym silniku były jakieś przekaźniki napięcia do świec żarowych. Kontrolka pokazywała, że grzeje, ale tak naprawdę nie grzały.

    temat zamykam

    dzięki za odpowiedzi

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME