Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Autronic AL-700, instalacja nie działa na mrozie, czemu?

cichy_luk 03 Lis 2009 18:13 5055 20
  • #1 03 Lis 2009 18:13
    cichy_luk
    Poziom 9  

    witam,

    auto: Renault Megane I '96 1.4e 75KM wtrysk jednopunktowy

    problem zaczął się odkąd są mrozy, mam instalacje autronic AL-700, rano jak odpalę auto w ogóle nie świeci dioda na przełączniku benzyna-gaz i auto jedzie na benzynie(przyciskanie włącznika nic nie daje),
    po ok 5km jak się trochę zagrzeje auto, zaczyna normalnie pulsować dioda (tak jak to było zawsze normalnie) i jest możliwość przełączenia na gaz ale po chwili sam się przełącza na benzynę później znów na gaz i tak w kółko, wiec jadę dalej na benzynie,
    gdy już się dobrze nagrzeje mogę przełączyć na gaz i już nie szwankuje i jeździ bez problemu, przy dodatniej temp nie występuje taki problem,
    mechanik po podłączeniu do kompa nie widzi problemu i twierdzi ze instalacja nie ma ustawnej temperatury (czujnika) do przełączalnia w odp. momencie
    stwierdził ze padła sonda lambda ale spalanie jest w normie tj średnio 9l/100km

    wiec nie wiem co to może być, czy coś przymarza np cała centrala czy elektrozawór? proszę o rady

    0 20
  • #2 03 Lis 2009 18:53
    art567
    Poziom 15  

    prawdopodobnie nie widzi obrotów ,trzeba podłączyc pod komputer jak jest zimny i sprawdzic

    0
  • #3 03 Lis 2009 19:04
    mirben
    Poziom 22  

    Cytat:
    wiec nie wiem co to może być, czy coś przymarza np cała centrala czy elektrozawór? proszę o rady
    A dotknąć parownika jak się silnik rozgrzewa to się boisz, może jest nie dogrzany?
    Nie dobrze, że instalacja nie ma czujnika temperatury i nie uwzględnia tego przy włączeniu, będą problemy.

    0
  • #4 03 Lis 2009 20:42
    cichy_luk
    Poziom 9  

    parownik napewno jest niedogrzany (wręcz zimny) pisze przecież ze problem pojawia się rano jak jest zimny, ale pozniej jak napewno już jest ciepły bo temp c. chłodzącej znacznie sie podnosi to czemu tak przerzuca?

    odnośnie pierwszej odp: czemu bytak nie chciał widzieć obrotów silnika na mrozie?

    0
  • #5 03 Lis 2009 20:57
    art567
    Poziom 15  

    to jest przypadłosc renówek , bardzo słaby impuls na cewce zapłonowej az do nagrzania , ale tak jak pisałem trzeba sprawdzic na zimnym silniku czy widzi te obroty ewentualnie zmienic pobranie impulsu to czy parownik jest zimny czy ciepły niema w tym przypadku znaczenia

    0
  • #6 03 Lis 2009 22:18
    100841
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 04 Lis 2009 12:32
    cichy_luk
    Poziom 9  

    jakby niepatrzeć bede musiał podpiąć inst. do kompa na mrozie i spr. wtedy jakiego sugnału centrala nie dostaje

    0
  • Pomocny post
    #8 06 Lis 2009 08:23
    michalziolo1
    Poziom 14  

    AL 700 tak mam, po prostu nie jest odporny na mrozy. Wyciąg sterownik od gazu na noc do domu rano podłącz i bedzie chulać. A nie piszcie o reduktorze bo autor napisał że mu lampka nie świeci. Jedyne rozwiązanie przenieść elektronikę do kabiny.

    0
  • #9 06 Lis 2009 09:48
    cichy_luk
    Poziom 9  

    ta wersja mi bardziej pasuje bo tak myslałem ze komp lekko przymarza, przedwczoraj ociepliłem go troszke i dzis na mrozie 2minuty pochodził na postuju i zaskoczył (zaraz po odpaleniu dioda nie świeciła)a jeszcze spróbuje jak piszesz odłączyć na postoju i sprawdzic

    0
  • Pomocny post
    #10 06 Lis 2009 18:46
    100841
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 06 Lis 2009 22:15
    cichy_luk
    Poziom 9  

    czyli lepiej od razu wymienić centralkę niż bawić się w jej ocieplanie bądź też przenoszenie do auta(w którym na dobrym mrozie też będzie pewnie temp. ujemna)?

    0
  • #12 07 Lis 2009 22:57
    michalziolo1
    Poziom 14  

    al700 jak większość włoskich elektronik nie jest robiona na nasz klimat. zmien rezystory a za rok zmien rezystory a po dwóch latach wiesz co zrób? bez sensu. ja przenoszę wszystkim do ciepłego i po problemie( z rezystorami to już przerabiałem także z taką radą to się można tylko złej opini nabawić)

    0
  • #13 08 Lis 2009 21:01
    cichy_luk
    Poziom 9  

    no tak ale przy dużym mrozie wewnątrz auta też jest ujemna temperatura, narazie mrozy ustały ale jak się przekonam na 100% ze to centralka to coś będę musiał zrobić

    0
  • #14 09 Lis 2009 09:19
    100841
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 20 Lis 2009 16:15
    sn0
    Poziom 10  

    art567 napisał:
    to jest przypadłosc renówek , bardzo słaby impuls na cewce zapłonowej az do nagrzania , ale tak jak pisałem trzeba sprawdzic na zimnym silniku czy widzi te obroty ewentualnie zmienic pobranie impulsu to czy parownik jest zimny czy ciepły niema w tym przypadku znaczenia


    Nareśzcie ktoś kto wie o co chodzi.
    Pomocy proszę bo juz prawie rownowartość drugiej instalacji mnie ta zabawa kosztuje.

    Problem mam ten sam i zaden gaziaż z okolicy mi nie pomógł.
    Jak zmienić pobieranie impulsu albo niewiem poprawić to jakoś (faktycznie na zimnym silniku jeszcze na benzynie bo gazu nieda się włączyć po podłączeniu kompa pokazuje albo 0 obrotów albo np 500, 700, 1000 a silnik pracuje cały czas równo pewnie gdzieś w okolicy 1000, po rozgrzaiu pokazujejuż ok)
    Wklejałem niby już w innym temacie ale dam to jeszcze raz.
    może podmiana któregoś z rezystorów pomoże (jak na rysunku)
    https://obrazki.elektroda.pl/80_1258729996.jpg

    0
  • #16 20 Lis 2009 22:01
    art567
    Poziom 15  

    sn0 jeżeli też tak masz w renówce to wyprowadz sobie impuls z wolnego pinu we wtyczce od cewki zapłonowej ( dolutuj kawałek kabelka i podłącz impulsowy od centralki AL 700) to działa

    0
  • #17 14 Lis 2010 09:19
    mirek14-34
    Poziom 10  

    witam a czy kolega mógłby zrobic jakis rysunek jak to zrobic bo mam taki sam problem i nie wiem dlaczego na zimnym silniku gaśnie po przełączeniu na gaz i trzeba jakis czas kręcić żeby zaskoczył,gazownik twierdzi że to wina parownika u mnie nie ma czujnika temperatury parownika.

    0
  • #18 14 Lis 2010 23:38
    Maher
    Poziom 21  

    W renault impuls można wyciągnąć tez z obrotomierza.
    Gaśnięcie po przełączeniu na gaz raczej nie ma nic wspólnego z tym czy sygnał obrotomierza jest podłączony czy nie i jeżeli gaśnie to może być dużo przyczyn (świece,kable WN, zawory, kopułka , brak czujnika temperatury, kończący się reduktor,zanieczyszczony silniczek krokowy LPG itd.)

    0
  • #19 15 Lis 2010 16:34
    mirek14-34
    Poziom 10  

    witam dzś jestem umówiony z kolegą który zajmuje się instalacją gzaową i jak bede cos wiedział napewno odpisze dzięki za odpowiedz.

    0
  • #20 23 Lis 2010 18:24
    mirek14-34
    Poziom 10  

    witam juz odpisuje w moim przypadku było brak czujnika temperatury Reduktora w tej chwili jest ustawiony na 10 stopni i jest OK dzięki za wszystkie podpowiedzi jest tylko jeszcze jeden problem nie jest podłączony TPS czy warto go podłączać.

    0
  • #21 23 Lis 2010 22:53
    Maher
    Poziom 21  

    TPS jak podłączyłem to widać że samochód szybciej reaguje na wciśnięcie pedału gazu i też można korzystać z funkcji CUT OFF (co prawda nie zauważyłem jakiegoś mniejszego zużycia spalania LPG).

    0