Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV 1.9 TDI źle pali na zimnym silniku

mel_laguska 27 Paź 2010 18:39 174607 118
  • #61
    kordiasz
    Poziom 12  
    A ktoś pomoże z moim przypadkiem? W tamtym roku słabo palił, filtry olej i płyn chlodniczy jako że miałem błąd czujnika temp. to przy okazji wymieniłem razem z płynem. Wymieniłem również akumulator na centrę futurę 72Ah. Wymienilem rozrząd wraz z pompą wody i ustawiony kąt wtrysku. Wymieniłem 4szt. swieć NKG i ciągle efekt taki sam. Czyli troszkę dłużej odpalał na zimnym i czasem przykopcił na 3-5sekund na kolor ni to czarny ni biały. Przyszła wiosna i problem znikł. Tego roku już temp. są poniżej 10*C również jest taki problem po nocy potrzebuje 1-1,5 obrotu wału aby odpalił i również ten dymek. Później już pali po pół obrotu wału. Ostatnio zmieniony kąt wtrysku i żadnej poprawy. W sierpniu wymieniona uszczelka pod głowicą wraz z prowadnicami. Oleju od wymiany do wymiany (10000km) wziął 200ml
    Auto Leon AHF 2000r.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • #63
    kordiasz
    Poziom 12  
    W tamtym roku 49-52 a teraz jest 62-65
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • #64
    gregorianin
    Poziom 27  
    Zrób adaptację kanału 12 (zmniejsz wartość), jeśli nie pomoże dłuższe grzanie świec do sprawdzenia nieszczelnośc w układzie paliwowym, jeśli pomoże - kompresja na dobry początek. Ale nie popadajmy w skrajność 1-2 obroty???
    Na zimno ma prawo przykopcić każdy diesel.
  • #65
    kordiasz
    Poziom 12  
    Możesz dokładniej opisać jak zrobić tą adaptację?
    A jeszcze zauważyłem że cały czas pojawia się bąbel powietrza (ok. 11mm) w przeźroczystym wężyku między filtrem a pompą. Nie ważne czy to zaraz po zgaszeniu czy po nocy on ciągle tam się pojawia i jest takiej samej długości. Wiem że to nie takie długie odpalanie ale co będzie jak przyjdą mrozy -15* jak nie więcej.
  • #67
    waldek905
    Poziom 9  
    Ja mam podobny problem. 1.9 TDI AHF też pali bardzo cięzko na zimym silniku tzn musze krecić z 5 sekund rozrusznikiem. Gdy po zapaleniu zgasze silnik to nastepnym razem zapala od razu. Objaw cieżkiego palenia pojawił sie po wymianie czujnika temperatury G62 (wymieniałem go ponieważ nie dawał wskazania na licznik). Próbowałem kilka czujników i dalej to samo. Jednak po odłączeniu wtyczki od czujnika G62 na zimnym silniku pali od razu za jenym przekreceniem wału.
  • #68
    Robo1305
    Poziom 10  
    u mnie wmontowany miałem oporniczek w obwód dochodzący do czujnika tylko nie wiem którego przewód leży na skrzyni biegów ale jak sprawdzę to napiszę i wtedy palił bez problemu w lato wylutowali mi fachowcy w aso no i teraz jak zimniej czasem trzeba pokręcić a czasem szybko pali a silnik to alh 1.9 tdi. Gdzie znajduje się ten czujnik g62 ( w którym miejscu) ? też bym odłączył i luknoł czy to przypadkiem nie ten.

    Dodano po 3 [minuty]:

    kolo w aso stwierdził że jakiś magik chciał czujnik oszukać no i ten magiczny trik działał a no i porócz tego pozbyłem się 240 zyla za przegląd fachowym miernikiem instalacji a teraz żona kręci o poranku parę sekund tdi powinien odpalać na styk
  • #69
    kordiasz
    Poziom 12  
    Mój problem z odpalaniem nadal trwa. Odpiąłem czujnik temp i dalej źle odpala :/ Przy dzisiejszych mrozach gożej niż w tamtym roku
  • #70
    Robo1305
    Poziom 10  
    Doładuj akumulator i zobacz jak wtedy działa. Jeżeli auto jest użytkowane na krótkich odcinkach czyli często odpalane i gaszone tak jak w mieście to powinno się raz w miesiącu doładować akumulator szczególnie zimą
  • #71
    fula1313
    Poziom 1  
    dosc istotne zimą jest tez paliwo do tej pory tankowalem na careffour lub tesco ostatnio zatankowałem bp ultimate "do pełna" palenie znacznie poprawiło sie po połowie baku! nawet jak zaskakuje jak gdyby nie palił na wszystkie gary to robi to rzadziej i i jest mu łatwiej
  • #73
    Maniek1981r
    Poziom 11  
    Witam wszystkich dolacze sie do tematu choc mam seat leon 1.9 tdi asv na pompie rotacyjnej. U mnie tez sie pojawil problem z odpalaniem ale bylo to na 2 dzien po wymianie filtra paliwa, tzn mechanik niby przez przypadek kiedy wymienial nie wsadzil go do konca tylko filtr byl dosc wysoko, po odkreceniu jednej srobki i opuszczeniu filtra do konca tzn do zgrubienia problem ustal. nie wiem jaki to mialo wplyw ale tak bylo
    pozdrawiam
  • #74
    majonesz
    Poziom 10  
    Witam,
    Muszę się podłączyć do waszego tematu. Sam jestem zainteresowany tym czemu zimą mój golfik się tak męczy.
    Nawet do tego stopnia ze przy -10 stopniach jestem wstanie rozładować akumulator a samochód i tak nie odpali.

    Dodam że jest to GOLF IV 1,9 TDI 90KM, silnik ALH.

    Proszę również o podpowiedzi w czym może tkwic problem.
    Posty przeczytałem.

    Zastanawiam się nad czujnikiem połozenia wału albo faktycznie kąt wtrysku.
    Przy okazji spytam czy kat wtrysku ma wpływ na dynamikę silnika podczas jazdy??

    Z góry dziękuje za odpowiedź.
  • #76
    majonesz
    Poziom 10  
    kuba michal napisał:
    A może paliwo ?


    Kolego a moze tak coś konkretniej, wiesz tankuje na róznych stacjach i zawsze jest ten sam problem.
  • #77
    marekski7
    Poziom 2  
    Witam, mam podobny problem z t5 2.5tdi 130KM, po postoju ok 5-6godz ciezko pali, po 10godz jeszcze gorzej, objaw typowo jak by paliwo sie cofalo. Komp nie pokazuje żadnych błędów. Załozylem zawór za filtr przed pompą wysokiego ciśnienia i dalej to samo. Tak mysle czy by nie przełozyc zaworku zwrotnego za zbiornikiem paliwa. Jak myslicie??
  • #78
    m.marcin
    Poziom 17  
    Do kolegi " marekski7 " : A co ci pomoże zaworek jeżeli pompka pomocnicza nie będzie działała prawidłowo i nie będzie podawała paliwa tak jak powinna? Pompka ta zasysa paliwo ze zbiornika i podaje do pompy ciśnieniowej. Zacznij od jej sprawdzenia.
  • #79
    marekski7
    Poziom 2  
    Bylem u mechaników od diesli i stwierdzili ze wadliwa moze byc pompa wysokiego cisnienia lub walnął oring na wtrysku a po podłaczeniu kompa zero błedów. Ciekawe jest to ze ostatnio znów palil dobrze a kiedy auto stalo dzien pod górke to znów nie chcial zapalic. Mysle ze zaczne od pożyczenia pompy vacum, zamontowania i wtedy bedzie cos wiecej wiadomo.
  • #80
    JANUARY111
    Poziom 14  
    Sprawdź czy Ci działa pompka niskiego ciśnienia ta w zbiorniku , po przekręceniu stacyjki powinno ja być słychać przez chwile , jeżeli nie słychać to ściąg wtyczkę i podłącz na krotko pod 2 skrajne piny
  • #81
    marekski7
    Poziom 2  
    Pompa w baku działa, słychac ja jakies 2 dekundy. Jeszcze jak auto stoi z górki to odpala bez problemu, na prostym różnie:|
  • #82
    lukasz,wi
    Poziom 11  
    witam miałem podobny problem w golfie4 1.9 po dłuższym postoju nie chciał palić i co się okazało po wymianie rozrusznika pali jak nowy
  • #83
    JANUARY111
    Poziom 14  
    Mialem podobny problem ,po wymianie pompki w zbiorniku jest ok ,u mnie tez ja było słychać przez chwile ale na rozruszniku dawała niskie ciśnienie gdzieś ok 0.5 bara ,po wymianie ok 2.5bara ,żeby sprawdzić trzeba wykręcić zaślepkę z pompy vacuum
  • #84
    fenix9108
    Poziom 2  
    Witam,
    Posiadam Golf'a IV 1,9 TDI 90KM, rocznik 2000, przebieg 228tyś. Spalanie 5-6l.

    PROBLEM: Rano na zimnym silniku auto zapali od razu, tylko że, przez okres około 1min silnik pracuje nie równo obroty skaczą w granicach 890-950 przy czym strasznie dymi jasnawym dymem. Gdy już się zagrzeje wszystko chodzi prawidłowo.

    Wymienione były:
    - Olej w silniku + filter oleju,
    - filtr paliwa,
    - filtr powietrza,
    - ustawiony był zapłon u mechanika,
    - sprawdzone były wtryski (podobno),
    - rozrusznik działa prawidłowo mocno kręci,
    - akumulator naładowany w pełni,
    - przekaźnik zapłonu do świec sprawdzony (tzn. został ominięty, wyciągnąłem go i podłączyłem grzanie świec bezpośrednio bez przekaźnika - bez zmian w zapalaniu).
    - świece zostały sprawdzone specjalnym urządzeniem które sie podłącza do akumulatora i do konkretnej świecy, do wszystkich świec idzie 20A, czyli tak jak powinno.
    - Poziom napięcia w fajkach od świec został zmierzony podczas zapłonu, wynosi on 0 ponieważ jak wyczytałem jeżeli silnik ma temperature powyżej 10 stopni to podczas zapalania silnika świece w ogóle nie biorą udziału, jest to prawda?


    Odpalanie na ciepłym silniku bez jakichkolwiek problemów, silnik pracuje równo. Obroty wchodzą płynnie, żadnych stuków, puków w silniku.
    Wyczytałem że może być walnięty czujnik położenia wału?? Co o tym myślicie?

    Za jakiś tydzień daje auto do mechanika który mi sprawdzi kompresje w silniku. Bo przyczyną może być zbyt niskie ciśnienie.

    Wyczytałem również że powodem może być zbyt słabe ciśnienie w dawkowaniu paliwa? Jakiś zaworek zatkany w pompie paliwowej?? Silnik krokowy regulujący wolne obroty????
    Co o tym przypadku sądzicie? Co jest powodem nierównej pracy na zimnym silniku?

    Jeżeli wam to pomoże to moge nagrać filmik jak sie silnik zachowuje podczas zapalania, ale to dopiero juro z rana ;)
  • #85
    Jacento99
    Poziom 1  
    Panowie mam problem samochód Golf 4 1.9 TDI 130 km 6 biegowy nie pali mi na drugi dzień czasami było tak ze palił przez dwa tygodnie ok a przyszedł czas ze miesiąc musiałem z rana kręcić i kręcić zęby odpalił a teraz już wcale nie odpala z rana tylko na kable. Ale jak już odpali to bez problemu mogę za 3 godziny go odpalić ale z rana już jak postoi to nie ma szans. Proszę naprawdę o pomoc.
  • #86
    adam1974
    Poziom 11  
    Witam. U mnie wystepuje prawie ze podobny problem.AJM bora 230tys km.Na zimnym silniku odpalajac- oborty sa w okolicach 700-750 i delikatnie falujac dochodza do normy.Czasem zaraz zgasnie.Z rury wydobywa duzo siwego dymu,tak jakby nadmiar paliwa lub brak powietrza,gdy troche przejade problem znika,na cieplo pali dobrze. Odlaczylem wtyczke z G62 i tak uruchomilem silnik ktory zaskoczyl bezproblemowo z tym ze obroty na poczatku byly ponad 1000 i kopcil znacznie mniej.Mozna jakos ten czujnik sprawdzic?gdzie znajde opis obslugi vw tol lub vaga? szukalem ale widocznie niezbyt efektywnie.Nadmienie ze olej filtry wszystko wymienione.
  • #87
    darion 999777
    Poziom 2  
    ludzie różne odpowiedzi piszą, ale temat tkwi gdzie indziej!!! Ja też już dłuższy czas z tym walczę i ma VW Borę TDI 90 km na pompie rotacyjnej. Szczegół tkwi gdzieś na sterowniku pompy, ew czujnik od wody bądź inny szczegół. Właśnie zabieram się do zrobienia przed zimą o dopnę swego!!!
  • #88
    spanky
    Poziom 16  
    darion 999777 napisał:
    ludzie różne odpowiedzi piszą, ale temat tkwi gdzie indziej!!! Ja też już dłuższy czas z tym walczę i ma VW Borę TDI 90 km na pompie rotacyjnej. Szczegół tkwi gdzieś na sterowniku pompy, ew czujnik od wody bądź inny szczegół. Właśnie zabieram się do zrobienia przed zimą o dopnę swego!!!


    sterownik pompy w 1.9 TDI 90 PS ?
  • #89
    darion 999777
    Poziom 2  
    Kolego, napisałeś, że sterownik pompy wtryskowej, ale jak to naprawić?? Bo po odłączeniu kostki czujnika temperatury ciecz pali od strzału, tylko obroty wskakują na 1000. Posiadasz jakąś wiedzę na ten temat i jak prosto naprawić?? Pozdrawiam i dziękuję za ew odpowiedź. :D
  • #90
    kapsel85
    Poziom 11  
    Mam silnik AJM. Sprawdzony VAG'iem, wszystko ok. Rano przy minusowych temperaturach muszę długo kręcić dodawać gazu, żeby odpalił. Odpala po ok 10 sek. obroty nie skaczą silnik od razu zachowuje się dobrze. Nie mam też problemu z odpaleniem na ciepłym silniku.

    Najbardziej dla mnie prawdopodobnym będzie jakiś problem z dopływem paliwa

    Proponujecie może zawór zwrotny??