Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

ogrzewanie eberspacher w scani błąd E 05

trusi231 04 Nov 2009 12:12 12318 15
  • #1
    trusi231
    Level 10  
    Witam, mam problem z ogrzewaniem D1LC w Scani.Na wyświetlaczu zegara z włącznikiem zamontowanego na ściance kabiny wyświetla się błąd E 05. Ogrzewanie nie odpalało ale znalazłem przetarty przewód paliwowy.teraz odpala ale się wyłącza po kilku minutach i wyświetla cały czas błąd E 05. Proszę o pomoc w rozwikłaniu przyczyny.

    Dodano po 1 [godziny] 41 [minuty]:

    Przy czym dodam że ten błąd E 05 niby ma nie wpływać na prace ogrzewania.
  • #2
    apollo229
    Level 21  
    Niewłaściwa wielkość napięcia na wyjściu diagnozy, napięcie to posiada wartość od 1,5 i 2,5V. Napięcie na wyjściu diagnozy powinno mieć wielkość niższą od 1,5V lub wyższą od 2,5V. Błąd ten jest sygnalizowany tylko gdy napięcie na wyjściu sygnału diagnozy jest w przedziale 1,5-2,5V
  • #3
    trusi231
    Level 10  
    ogrzewanie D1LC....apollo229 wiem że wyjście diagnozy nie może mieścić się w przedziale 1,5v-2,5v bo mam to opisane w mojej książce błędów tylko zgłupiałem ponieważ piszą też w niej że błąd E 05 czyli te napięcie wyjścia diagnozy niby nie powoduje negatywnego wpływu na pracę ogrzewania a ono, gdy znalazłem przetarty przewód paliwowy i połączyłem go bo oczywiście przez to nie odpalało,po odpaleniu mija sześć minut i pompka przestaje pracować oczywiście płomień gaśnie i piec przełącza się na przedmuch i tak za każdym razem,znalazłem również wytrącony breszką z gniazda przekażnik i nie wiem czy nie jest on od ADRu bo jest obok kasety sterującej i przekażnika świecy.czy był on włożony czy nie dzieje się to samo czyli gaśnie po sześciu minutach.oczywiście kierowca nie wię kiedy wogóle ono było odpalane a w każdym bądż razie nie za jego kadencji:D Sprawdziłem czujnik temperaturowy na piecu i ma 1,2khom,czujnik przegrzania ma oczywiście przejście,na płytce sprawdziłem czy nie ma zimnych lutów, Czy ten przewód wyjścia diagnozy jest koloru niebieski z białym paskiem tak jak w innych eberach czy scania coś zamieszała?czy wychodzi z kasety sterującęj i czy to ona może zakłócać i utrzymuje napięcie w przedziale 1,5v-2,5v?proszę o podpowiedż
  • #4
    apollo229
    Level 21  
    A czy przewód paliwowy nie ma jeszcze gdzieś jakiejś przerwy? Sprawdź czy nie kapie gdzieś paliwo... Sprawdź świecę żarową i sitko.
    Czujniki sprawne,ale to co opisujesz wskazuje albo na zapowietrzony układ paliwowy, albo na uszkodzenie cz.temp. bo wydaje mi się, że następuje przegrzanie. Możesz sprawdzić jeszcze czy przewody rozprowadzające ciepłe powietrze nie są nigdzie pozgniatane, bo to też będzie miało wpływ na taką pracę, a w tych samochodach często się tak zdarza.
    Przewód diagnozy w eberach sie nie zmienia i ma kolor niebiesko-biały i wychodzi z kasety sterującej.
    Najlepiej podepnij się jakimś zegarem modułowym i sprawdź błędy w kasecie wtedy będzie jaśniejszy obraz problemu
    Życzę powodzenia
    Pozdrawiam
  • #5
    trusi231
    Level 10  
    Witam apollo229 sitko i świeca są w porządku,rury nie są pozagniatane,ale też mnie niepokoi czujnik temperatury bo piec daje takie objawy tylko że ma dobre wartości...a myślisz że może czujnik nie zmieniać wartości podczas nagrzewania?sprawdzę jeszcze ten przewód paliwa choć ja bym go wykluczył bo ogrzewanie gaśnie dopiero gdy wyłącza się pompka czyli od niedoboru paliwa prędzej płomień chyba by zgasł a dopiero przestała pracować pompka ale wezmę to pod uwagę.Piec jak odpali to daje odgłos jak nowy przy tym zero dymku.Sprawdzę może jeszcze wartość czujników w momencie zgaśnięcia płomienia.A co myślisz na temat tego przekażnika obok kasety sterującej i przekażnika świecy czy to może być do ADRu???muszę dziś odkopać schemat do tego typu ogrzewania...
  • Helpful post
    #6
    apollo229
    Level 21  
    Wartość czujnika zmienia się wraz ze wzrostem temperatury, a ten przekaźnik może być od ADR-u. Trochę dziwne, że przy odpalaniu nie "puszcza" dymka, powinno trochę przydymić przynajmniej na początku. Ja bym sprawdził to paliwo, czy dopływa do ogrzewania. Zdejmij wężyk przy ogrzewaniu i sprawdź czy pompka podaje paliwo.
    Jeśli nie będziesz mógł namierzyć tego schematu, to mogę Ci go przesłać, ale najlepiej byłoby podłączyć zegar i sczytać błędy, wtedy uprościło by to nam i problem zostałby szybciej rozwiązany
  • #7
    trusi231
    Level 10  
    Witam apollo229 dziś miałem robić dalej to ogrzewanie bo ten kierowca przyjechał z trasy i najlepsze jest to że mówi mi że po mojej naprawie jeżdził i włączał je jeśli się wyłączyło ponownie i tak z sześć razy a potem zaczęło palić normalnie bez awaryjnie i teraz za każdym razem pali bez zarzutu.i błąd zgasł:D normalnie kabaret bo teraz już sam nie wiem czy dostatecznie nie odpowietrzyłem choć z przewodu wypompowałem wszystkie powietrze,czy sfiksował sterownik od nieuruchamiania i teraz jak dostał napięcia i popracował sobie to mu przeszło,czy cały układ zawilgotniał,a być może się poprrostu przepaliło bo w zasadzie jeżdzili bez osłony i bez rury ssącej i bez wydechowej i w końcu ta jaskółka wyleciała ze środka:D:D w każdym bądż razie apollo229 dziękuję za wszelkie wskazówki i jeśli będziesz potrzebował schematów do eberspachera lub webasto bo mam dużo dokumentacji to wal do mnie słóżę poradą i pomocą...pozdrawiam trusi231
  • #8
    apollo229
    Level 21  
    Witam, główną przyczyną mogło być nie złożone ogrzewanie, czyli nie założona "trumienka", tak mi się wydaje, wentylator nie mógł poradzić sobie ze schładzaniem ogrzewania i urządzenie się przegrzewało.
    Pozdrawiam
  • #9
    barnaba1977
    Level 1  
    witam jezeli dobrze pamiętam to miałem taki przypadek jeżeli masz ten błąd to u mnie nie odpalało i musałem wymienić palnikm jego żywotnośc to ok 3 lat w zależnosci od jakości paliwa
  • #10
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Witam i ja się dołączę po pierwsze po 5 nieudanych próbach uruchomienia blokuje się sterownik po 2 najczęściej wina tkwi w taki przypadkach własnie po stronie zapowietrzonego układu paliwowego i/lub lego nieszczelności na połączeniach przez co się znów zapowietrza
  • #11
    Henryk Marchel
    Level 11  
    mialem podobny blad z powodu zapowietrzenia ukladu nagrzewnicy
  • #12
    elektro8000
    Level 14  
    Witam
    Mam podobny problem. Ostatnio w nocy zaczęło mi się wyłączać webasto. Chodzi kilka minut i się wyłącza. Pisaliście wcześniej, że przyczyną może być zapowietrzony układ paliwowy. Mój jest ok, nie jest zatkany, zapowietrzony i nic nie cieknie. Czy przyczyną może być mróz, tzn zamarzanie paliwa? Dziś, wczoraj, była dosyć niska temp. min. to z -15ºC, dziś w nocy miałem -19. Palnik niedawno był wymieniony na nowy, przewody odprowadzające powietrze OK.
  • #13
    Quito
    Level 11  
    Mam ten sam problem co kolega elektro nie chce sie załączyć i wyświetla błąd e05

    Dodano po 8 [minuty]:

    Masz może kody błędów abs i edc do scani 4?
  • #14
    apollo229
    Level 21  
    elektro8000 wrote:
    Chodzi kilka minut i się wyłącza.

    Jeśli przewody rozprowadzające ciepłe powietrze OK, sprawdziłbym jeszcze czujnik przegrzania.
  • #15
    trusi231
    Level 10  
    elektro8000 sprawdż samo sitko znajdujące się właśnie bezpośrednio w pompce bo mogło nałapać syfków i nie ma odpowiedniego przepływu i też ci będzie gasło lub nie zapali wogóle. W takim przypadku daje właśnie objawy jak uszkodzony czujnik płomienia temperaturowy i zachowuje się jak by nie powstał odpowiedni płomień i wyłącza piec.
  • #16
    jannaszek
    Level 39  
    jeśli paliwo nie jest zimowe,to na wspomnianym sitku pompki wytraca się parafina, która blokuje przepływ.Przy -19 jest to już pewne,ale też zamuli ci filter paliwowy i daleko nie zajedziesz.
    Sprawdzone.
    Działanie dorażno/diagnostyczne-to polanie gorącą wodą z czajnika owej pompki.