Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wykończenie kolumn-fornir.

hacker 23 Paź 2006 17:13 18456 84
  • #61
    hacker
    Poziom 26  
    Ja osobiscie kleiłem na butapren i szczeże mówiąc zaje*** sie kleiło :D Wszystko wyszło praktycznie idealnie i nie ma żadnych pomarszczeń.....
    pozdrawiam....
  • #62
    ishi
    Poziom 11  
    ...ja mimo wszystko wole metode na klej akrylowy i zelazko. Metoda wymaga duzej wprawy zwlaszcza na duzych powierzchniach, ale taki mebel po wykonczeniu jest nie do zaje.... :)
  • #63
    hacker
    Poziom 26  
    witam ponownie !!
    zaczołem robić następne kolumny oczywiście będą wykończone fornirem. I mam pytanie:
    czy po złożeniu skrzynek z płyt wiórowych trzeba szpachlować boki płyt tam gdzie widać wióry. Zastanawiam się bo wiórówka jest w miarę gęsta a klejąc na butapren powinno tam też złapać.
    pozdrawiam...
  • #64
    rafx205
    Poziom 18  
    a ja mam pytanie moze mi ktos napisac jaki sposob wybrac fornirowania chodzi mi o to zeby uzyc klej jakis ktory nie smierdzi za bardzo slyszalem o fornirowaniu na goraco zelazkiem i klejem typu wikol to mi odpowiada bo wikol nie smierdzi ale czy to jest dobry pomysl i jak nim kleic(tz. jak kleic na goraco)??
  • #65
    Nevon
    Poziom 21  
    Perze wszystkim przypomnę stare hmm no tekst :D "klej trzyma najmocniej tam gdzie go niema" - co czytamy - kleju dajesz jak najmniej ale żeby był. - w takich warunkach vikol będzie kleił super fornir.
    vikolem można też kleić "na zimno" co polecam bo ma sie pewność że sie nie przypali forniru, i wszędzie dobrze złapie. ;
    smarujesz CZYSTĄ powierzchnie klejem, czekasz z chwile kładziesz fornir, układasz żeby było jak trzeba, kładziesz na to styropian (im bardziej miękki tym lepszy) na to deska jakaś - większą od klejonej powierzchni i na to spore obciążenie, np u mnie było około 100Kg na ścianę podłogówek.

    Na ciepło ?? warstwa kleju, fornir, i prasujesz :D aż złapie, uważaj żeby nie przypalić i żeby nie przesunąć fornir, radze poćwiczyć na "odpadach" , żelazko na max.
    Możesz też na jednym kawałku przytrzymać żelazko aż złapie i dopiero przejść na kolejny skrawek....

    hmm chyba nie pomyliłem...
  • #66
    rafx205
    Poziom 18  
    na zimno to mi odpowiada bo vikol nie smierdzi ale czy zlapie wikol tam gdzie mam szpachle oczywiscie mowie o sposobie na zimno?? szpachlowalem szpachla do samochodzo i troche podrobka(pył ze szlifowania ze stolarni taki drobniuski ymieszany z wikolem) ??
  • #67
    Nevon
    Poziom 21  
    jak całość będzie bez pyłu to złapie, uważaj żeby nei dać kleju za dużo bo zrobią się bomble
  • #68
    rafx205
    Poziom 18  
    a bomble jak sie zrobia to mozna przekuc igla cos to da wogole??

    Dodano po 2 [minuty]:

    a i czy to pozadnie zlapie czy tak ledwo co??
    bo mam szpachle tam gdzie wkrety czyli nie duzo ale jedna sciana to jest szpchlowany kawalek bo za mocno wkreta wkrecilem potem go chcilaem wykrecic i sie kawalek plyty wyrwalo zlapie to klej wikol??
  • #69
    Nevon
    Poziom 21  
    złapie bardzo mocno,
    ja bomble częstowałem żelazkiem - a to co wystawało szlifowałem papierem, trzeba było sie mocno wpatrzyć żeby zobaczyć gdzie ten bombel był :)
    przekuwanie nie jest potrzebne
  • #70
    rafx205
    Poziom 18  
    aha dobra juz kleje 2 strony na raz obciazenie to jakies 30 -35kg tyle wystarczy??
    i mam pytanie ile trzeba to kleic ile schnie ten klej??
    a i mniejsze powierzchnie jak gora i dol koumny bede kleil na goraco chyba bo testowalem i to nie jest takie trudne wrecz przeciwnie
  • #71
    Nevon
    Poziom 21  
    najlepiej zostawić na 24 godziny, obciążenie trochę małe ale powinno być dobrze
  • #72
    rafx205
    Poziom 18  
    na 24h ja to sciagam obciazenie po 2 - 3h max 4h klej do drewna schnie 30 min no wiec 2 -3h powinno wytarczyc a przez nioc jeszcze klej doschnie el juz bez obciazenia
  • #73
    hacker
    Poziom 26  
    bez przesady 30kg spokojnie wystarczy, ale radzilbym zeby na noc schło razem z obciążeniem, wtedy masz pewność że wszedzie dobrze złapie
  • #74
    rafx205
    Poziom 18  
    a wiec mam duzy porblem za dzuo dalem kleju wikol i mi fornir powalowal sie tam gdzie sa sloje i to bardz wyszlifowanie tego do glatkosci odpada co wy robicie zeby to naprawic lub zedrzec caly plat tego forniru??
  • #75
    Nevon
    Poziom 21  
    żelazkiem... i to dość brutalnie- ten kelj co tam jest może się "uaktywnić" i złapać

    miałem tez przypadek że wyciekłem po prostu pasek cały i wkleiłem drugi, ale niestety taką operacje na początek odradzam
  • #76
    rafx205
    Poziom 18  
    a przebicie igla i docisniecie yo czyms zeby nadmiar kleju sie wylal cos da??/
  • #77
    Nevon
    Poziom 21  
    raczej nie bo do tej pory na pewno już nie jest rzadki
  • #78
    hacker
    Poziom 26  
    u mnie też sie falował fornir po przyklejeniu i dlatego nie daje styropianu ale od razu jakas płyte do dociśnięcia...
  • #79
    rafx205
    Poziom 18  
    ja nie daje tez styropianu tylko tekture bo jest moim zdaniem lepsza
  • #80
    hacker
    Poziom 26  
    styropian po prostu jest za miękki i przez to potem fornir sie faluje wzdłóż słojów
  • #81
    mariuszb55
    Poziom 10  
    Spróbuj z klejem Pattex EXPRES. Jest to klej wodny podobny do wikolu ale dużo szybciej wysycha i łapie na amen.
    Klej najlepiej rozprowadzić gąbkowym wałkiem na całej powierzchni klejonego elementu (równomiernie i dobrze dociskając rozprowadzić aby była cieniutka warstwa i dać trochę więcej na brzegach).
    Następnie przyłożyć płat forniru na klejoną powierzchnie i na to jakąś równą płytę (żeby równo docisnąć) a na płytę obciążenie.
    Następnie całość pozostawić na kilka godzin.
    Ogólnie klej łapie już po godzinie ale ja trzymałem dłużej.
    Ważne jest żeby kleju nie było zbyt dużo to zapobiegnie pomarszczeniu forniru i ewentualnemu wypłynięciu kleju na powierzchnie forniru.
    Następnie pomarszczone elementy trzeba prasować przez szmatkę (ok. 2 min. żelezkiem ok, 90'C nie więcej bo przypalimy fornir).
  • #82
    lamer1
    Poziom 21  
    Witam

    Jestem w trakcie wykończenia mojego subwoofera i zastanawiałem się czym pomalować fornir?
    Przeprowadzałem eksperyment z pastą do butów i doszedłem do wniosku że zrezygnuję z lakierowania. Jakaś bejca i na to pasta do podłogi z woskiem i będzie git :)

    Wykończenie kolumn-fornir.
    Wykończenie kolumn-fornir.
  • #83
    hacker
    Poziom 26  
    ależ Ty kombinujesz z tą pastą, dajesz bejce i na to lakier i jest ok :D
    przecież lakieruje się m.in. po to aby ochronić fornir przed porysowaniem itp.
  • #84
    baksik00
    Poziom 12  
    ale chyba słabo go przeszlifowałeś, jesli szlifowałes juz ?
  • #85
    hacker
    Poziom 26  
    a ja mam takie pytanie:
    czy jak okleję kolumne okleiną samoprzylepną to mogę ją polakierować :?: