Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Centralny zamek Opel - ryglowanie.

kolszak 04 Nov 2009 15:14 2627 0
  • #1
    kolszak
    Level 16  
    Witam wszystkich :)
    Problem dotyczy centralnego zamka w drzwiach pasażera (przód) Opla Corsy B z 96r.

    Mianowicie myślałem ze padł siłownik. Zakupiłem nowy, zabierałem się do wymiany podłączyłem go i przy normalnym zamykaniu (alarm, kluczyk) okazało się ze ten siłownik po dostaniu sygnału z centralki rygluje się (inne normalnie się zamykają).

    Prawdopodobnie stary siłownik padł od tego ze był cały czas ryglowany i dostawał normalny sygnał na otwarcie. Pozostałe siłowniki w ostatnim czasie były po zamknięciu wybijane.

    Obecnie mam przed sobą schemat elektryczny (z działu download dla Corsy B po niemiecku) mówie o zakresie stron ze schematu 3500 - 3548. Podejrzany przewód to BKBU (niebiesko - czarny) może mieć zwarcie do masy? Prosiłbym o podpowiedz, szczególnie jeśli chodzi o sposob działania rygla w tych zamkach (raz pisane jest tu ze zwarcie do masy raz ze podwójnym iplusem) ze schematu nie moge tego doczytać.

    W miare wskazówek postaram się szukać dalej przyczyny.

    (Ps. kable przynajmniej do słupka całe, dodatkowo nie ma sterowania po wciśnięciu korka w drzwiach pasazera - czyli nie zamykają się pozostale silowniki, natomiast otwieranie zatrzasnietego korka powoduje odblokowanie pozostałych dźwi). Reszta siłowników i zamków bez zastrzeżeń.

    Pzdr
    Karol