Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mazda3 1.6 16V 2004r jaka instalacja LPG?

mahcin 04 Nov 2009 18:20 10543 13
NDN
  • #1
    mahcin
    Level 27  
    Witam.
    Jaka byłaby najlepsza instalacja do mazdy3 2004 1.6 16V?
    Wiele już przeczytałem, to mój pierwszy post na ten temat.
    Znalazłem informacje, nie wiem czy prawdziwe, że ze względu na to że jest coś w tym silniku ceramicznego(zawory?) szczerze nie pamiętam nie każda instalacja się nadaje.
    Zadzwoniłem do pewnego gazownika, powiedział mi że stag 300 plus dedykowany do mazdy będzie bardzo dobry, zapytałem o BRC, dpowiedź: że to już przestarzałe, w to wierzę (chyba) bo BRC ma emisje spalin EURO4, moja mazda EURO5, stag300 ma właśnie EURO5, ale jak już , czytając dalej wziąłbym Stag300premium... czy oby to najlepsze wyjście? Znajdzie się ktoś z mazdą3 na LPG i wypowie na temat? Wiem że aut mało popularne... lub może ktoś kto ma sporą wiedzę o LPG? Z góry dziękuję za pomoc
  • NDN
  • Helpful post
    #2
    manio123
    Level 34  
    STAG ma jako nieliczny sterownik specyficzną opcję silniak mazda i słusznie był polecany. Ważne śa równiez pozostałe komponenty , mocny reduktor - polecam zavoli i szybkie wtryski - co najmniej magic jet a jeszcze lepiej matrix hd344.
    Jeśli chcesz z wyższej półki to landi renzo omegaz - to kompletna instalacja, nie wymaga więc kompletowania z reduktorem i wtryskami.
    Niemal każdy silnik można zagazować, a ceramiczne gniazda zaworów nie są przeszkodą. To nie gaz uszkadza silniki lecz niefrasobliwość i niewiedza marnych instalatorów.
  • #3
    SCALMAX
    Level 11  
    Ta opcja w stagu nie dziala. Przynajmniej szarpanie podczas jazdy nie ustepuje :).
    Jednak jesli chodzi o mazde 1.6 16V 2004 nie pamietam czy ma podwajanie czasu wtrysku co kolejny cykl. Jesli nie ma moze byc jakakolwiek instalacja.
  • NDN
  • #4
    manio123
    Level 34  
    z Białegostoku i takie rzeczy pisze :D , to że działa to łatwo zobaczyć wystarczy uruchomic oscyloskop bo ani na uchem ani przymiarem krawieckim się tego nie sprawdzi :D . Oscyloskop to oczywiście nie zewnętrzne urządzenia ale fajna funkcja tego arcyciekawego sterownika. Dodac należy ,że w najnowszej wersji stag 300 premium komunikuje się z obd/CAN i sam koryguje swoje mapy . Do tego stwrownik polski i z Białegostoku.
  • #5
    mahcin
    Level 27  
    wiele czytałem... i czytałem... jestem przekonany teraz co do staga, wiele opinii pozytywnych, osobiście co prawda nie używałem ale jeżeli większość chwali, to chcę spróbować, pytanie pozostaje mi jedno, 300plus czy premium?

    dziękuję za pomoc
  • #6
    manio123
    Level 34  
    stag 4 zupełnie wystarczy to to samo co 300 plus a premium to dodatkowo komunikacja z OBD/CAN. Komunikacja nie zwalnia gazownika z umiejętności prawidłowej instalacji i ustawienia sterownika , jest dodatkiem dla ambitnych gazowników , którzy i tak mają testery , ale staje się to standardem w lpg.
    Sterownik to nie wszystko , ważne jakie są pozostałe komponenty reduktor i wtryskiwacze. Nie daj się wpuścić w tomasetto alaska i valteki, minimum to reduktor zawoli lub scorpion mini i wtryski magic jet albo nieco droższe matrix hd344.
  • #7
    SCALMAX
    Level 11  
    manio123 wrote:
    z Białegostoku i takie rzeczy pisze :D , to że działa to łatwo zobaczyć wystarczy uruchomic oscyloskop bo ani na uchem ani przymiarem krawieckim się tego nie sprawdzi :D . Oscyloskop to oczywiście nie zewnętrzne urządzenia ale fajna funkcja tego arcyciekawego sterownika. Dodac należy ,że w najnowszej wersji stag 300 premium komunikuje się z obd/CAN i sam koryguje swoje mapy . Do tego stwrownik polski i z Białegostoku.


    To nie chodzi o to czy z Białegostoku, czy nie tylko o to czy dziala przy algorytmnie podwojonego wtrysku czy nie :). A wiem, ze nie dziala gdyz bylem nawet w AC na 27lipca czyli w MATNI STAGA i nic nie pomoglo. Sorry, uslyszalem ze reduktor jest za maly. Reduktor to ALASKA TOMASETTO do 150KM, a mazda 626 2.0 115PS. Jesli chodzi o Mazda3 1.6 16V 2004r ok bedzie dzialalo prawdopodobnie, poniewaz z tego co sie orientuje tutaj takiego algorytmu sterowania benzyna nie ma :). Owe podwajanie czasow wtrysku wystepowalo z mazdach z rocznika 1998-2002. Oraz w modelach USA 2005->dzis z silnikiem 3.0 V6 220 KM.
    Generalnie ta historia z moja Mazda skonczyla sie tak, ze wstawilem SEC'a produkcji LECHO. Ktory ma algorytm nie zubazania mieszanki jak inne, ale specjalizowany do tych mazd. Mazda jezdzi od tamtego czasu bez problemu do dzis.

    Jednak jesli chodzi o Mazda3 1.6 16V 2004r to prawdopodobnie czy to bedzie SEC/STAG/SEQUEL/STAG4/DIEGO/AEB/PRINS to nie ma znaczenia. Oby tylko dobre wtryski siedzialy i dobry reduktor :) (tak ze 100koni wiecej niz mazda :D).
  • #8
    manio123
    Level 34  
    To że włoski producent pisze 150KM przy alasce to wcale nie oznacza że faktycznie tyle ma. Producent staga jednoznacznie określił ,że zaleca alaskę do 90KM , biorąc pod uwagę realne warunki choćby polskiego klimatu, przyjmując dość ostre kryteria w zakresie dopuszczalnych spadków ciśnienia i temperatury. Słusznie prawisz , że duzy a więc stabilny reduktor i dobre jakościowo wtryski to najlepsze lekatrstwo na wszelkie bolączki instalcją, ale wspomniany sec to marność nad marnościami i nie potrafie sobie wyobrazić jaka jego cecha pomogła rozwiązac problem , bo to absolutnie najprostszy i najbardziej porymitywny sterownik jaki znam :| ?
    Co do konkretnej mazdy to masz rację, ale pisałem ogólnie zachwalając elestyczność sterownika w przystosowaniu do różnych silników, która jak dowodzisz też ma swoje granice spowodowane zbyt oszczędnościowym doborem komponentów , co jest niestety główną bolączką wywływaną często przez producenta, który w walce o cenę sprzedaje stag+alaska + czerwone valteki.
  • #9
    SCALMAX
    Level 11  
    manio123 wrote:
    To że włoski producent pisze 150KM przy alasce to wcale nie oznacza że faktycznie tyle ma. Producent staga jednoznacznie określił ,że zaleca alaskę do 90KM , biorąc pod uwagę realne warunki choćby polskiego klimatu, przyjmując dość ostre kryteria w zakresie dopuszczalnych spadków ciśnienia i temperatury. Słusznie prawisz , że duzy a więc stabilny reduktor i dobre jakościowo wtryski to najlepsze lekatrstwo na wszelkie bolączki instalcją, ale wspomniany sec to marność nad marnościami i nie potrafie sobie wyobrazić jaka jego cecha pomogła rozwiązac problem , bo to absolutnie najprostszy i najbardziej porymitywny sterownik jaki znam :| ?
    Co do konkretnej mazdy to masz rację, ale pisałem ogólnie zachwalając elestyczność sterownika w przystosowaniu do różnych silników, która jak dowodzisz też ma swoje granice spowodowane zbyt oszczędnościowym doborem komponentów , co jest niestety główną bolączką wywływaną często przez producenta, który w walce o cenę sprzedaje stag+alaska + czerwone valteki.


    Skoro mowisz, ze SEC jest taki prosty to zapewne znasz wszystkie opcje, ktore posiada STAG i SEC :).
    Powiedz wiec czym to STAG300 przewyzsza SEC'a ??

    Ewentualnie czym STAG Premium + czy - przewyzsza SEQUELA ??

    Pozdrawiam.
  • #10
    manio123
    Level 34  
    najprościej porównać instrukcję jednego i drugiego sterownika, ilość funkcji które realizuje, korekcje od zmian temperatury i ciśnienia, czy możliwości ręcznej konfiguracji w całym zakresie mocy w przypadku specyficznych cech silnika.
    W secu nic poza autokonfiguracją, w każdym razie nic się nie doczytałem w dostępnej na stronie producenta instrukcji , a mój kumpel po wielu nieudanych próbach regulacji zażądał skutecznie demontażu instalki , w jej miejce zainstalował staga i nie wie że ma gaz. Choć silnik miął banalny, tyle że ok.200 KM. Więc bywa i tak i odwrotnie :D Instrukcja wspominała w tym czasie o mapach ale jako wersji przyszłości , w każdym razie nie były na onczas dostępne. Staga znam doskonale i na jego tle porównuję inne instalacje
    czy jest najlepszy ? w swojej klasie cenowej zdecydowanie, ale juz nieco droższy jest landi renzo omegas i to już zdecydowanie lepsza instalacja , tyle że trzeba z 1000PLN dołożyć :| Prinsa nie wspomnę bo drogi. Są jeszce inne komletne doskonałe instaalcje ale przez małą popularność niepolecane bo z serwisem , wymianą czy naprawą mogą byc problemy.
    ale, ale kompletnie odbiegamy od tematu ... a każdy najlepiej niech zostanie przy swoim :D skoro działa , choć chetnie sie dowiem na czym polega geniusz seca :D
    Ogólnie wyznaję taką zasadę ,że przy źle dobranych komponentach żadnen sterownik sobie nie poradzi a im lepiej zrobiona instalacja , dobór wtryskiwaczy i reduktora, tym mniej ma do roboty sterownik i tym mniejszy wpływ jego padaczności na końcowy efekt, więc nawet z secem można sobie poradzić byle szanować zasady.
    największą wadą staga są kity z dziadowskimi komponentami ,co chyba wynika z przekoanania producenta że ich wyrób poradzi sobie z każdą włoszczyzną. Nie zawsze.
    Podstawową zaletą oprócz cech użytkowych to dostepność doskonałej instrukcji, oprogramowania i arcyciekawe forum które rozwiązuje wszelkie prolemy. Tego nie ma nikt.
    stag plus i premium to różne sterowniki , ten drugi z komunikacją obd/can . Ile warta ta opcja ? Tyle ile algorytm który z niej korzysta , a sec był dużo gorszy i prymitywny. Co ma sequel ? Faktycznie się rozwinął , i teoretycznie realizuje podobny algorytm do staga , tyle że to nowość a stag tylko dołożył nowe funkcje do sprawdzonego w boju algorytmu stosowanego w stagu 200, 300 , 300+ i 300premium
  • #11
    slodky
    Level 18  
    Quote:
    Zadzwoniłem do pewnego gazownika, powiedział mi że stag 300 plus dedykowany do mazdy będzie bardzo dobry, zapytałem o BRC, dpowiedź: że to już przestarzałe, w to wierzę (chyba) bo BRC ma emisje spalin EURO4, moja mazda EURO5, stag300 ma właśnie EURO5, ale jak już , czytając dalej wziąłbym Stag300premium... czy oby to najlepsze wyjście? Znajdzie się ktoś z mazdą3 na LPG i wypowie na temat? Wiem że aut mało popularne... lub może ktoś kto ma sporą wiedzę o LPG? Z góry dziękuję za pomoc



    Poczytaj o BRC P&D i o jego normach spalin komunikacji z EOBD itp itd a gazownikowi powiedz że ma pewne braki edukacyjne
  • #12
    manio123
    Level 34  
    brc to jest doskonały. marketing i bajer. :D
  • #13
    SCALMAX
    Level 11  
    Stag300 nie ma mapy rpm/inj dopiero ma to nowszy STAG. A to ogromna przewaga na rzecz SEC'a, jesli ktos potrafi uzywac takiej mapy :).

    Korekty od temp. gazu SEC ma. STAG300 nie przypominam aby mial ;). Dodatkowo sec ma 128 elementowa mape wew. od temp. gazu.

    Korekty od reduktora rowniez ma 42 elementy wewnetrzna.

    SEC posiada duzo ukrytych funkcji niewidocznych dla instalatora :). SEC nie chca straszyc instalatora :).

    Ale generalnie jesli ktos ma glowe to nie wazna instalacja. Chociaz wole rowniez inwestowac w rodzimy przemysl czyli jak juz ma byc to POLSKA sekwencja a nie wloska/holenderska/turecka/litewska .

    Pozdrawiam.
  • #14
    jackpotek777
    Level 12  
    Koledzy, kłócicie się o "wąsy Piłsudzkiego"... jeżeli ktoś potrzebuję mogę przesłać print screeny z oprogramowania Omegas Landi Renzo pracującego z kluczem fabrycznym. Znajdziecie tam wiele niespodzianek, które przy rozmowie z technikiem AC powodowały uśmiech na jego twarzy. Smaczki Omegas: Korekcje (regulacje) są możliwe od absolutnie wszystkich mierzalnych parametrów - wszystko ma swoje oddzielne tabele. Regulacja napięcia i natężenia prądu dostarczanego do wtryskiwaczy (o 0,1A i 0,1V).....kilkanascie różnych filtrów.... i wiele wiele innych.... Jeżeli ktoś chciałby pogłębić wiedzę w tym zakresie - zapraszam na PW.

    Z drugiej strony STAG jest pozycją bezkonkurencyjną w swojej klasie i nie dziwi mnie jego popularność. Cieszy mnie to, że nie rozpisujecie się o innych "rodzimych" tworach. AC zrobiło dobra robotę za dobre pieniądze. Reduktory i listwy powinny byc dobierane zgodnie ze sztuką, a nie z atrakcyjna ceną. Montażyści mają swoje preferencje. Szkoda tylko, że walka na PLN-y potrafi przyćmić techniczność montażu.

    Konkurencyjność poszczególnych instalacji mierzyłbym instalacjami bezpośredniego wtrysku gazu. Czy ktoś z Was miał doczynienia ze skodą 1,4 TSI na gazie? :)