Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda 2213 hydrostatic - gaśnie silnik.

05 Nov 2009 13:26 7979 6
  • Level 2  
    Przede wszystkim witam wszystkich użytkowników "elektrody"

    Od niedawna jestem posiadaczem traktorka-kosiarki Honda 2213 hydrostatic.
    Początkowo wszystko było w porządku, silnik pracował czysto i ładnie.
    Od pewnego czasu, powiedzmy od miesiąca /około/ zaczęło się coś dziać, otóż: silnik nadal pracuje ładnie jednak co jakiś czas /czasami nawet co kilka minut/ głośniczek znajdujący się na płytce elektronicznej zaczyna przeraźliwie piszczeć i silnik gaśnie. Głośnik milknie dopiero po wyłączeniu zapłonu i dopiero jak ucichnie można ponownie uruchomić silnik. I tak w kółko. Nie zauważyłem żadnej reguły w tym gaśnięciu, dzieje się tak w czasie pracy z włączonym układem tnącym lub nie, w czasie postoju na wolnych obrotach również.
    Szczerze mówiąc brakuje mi pomysłu jaka może być przyczyna choć podejrzewam coś z układem smarowania jednak to tylko domniemanie ponieważ po włączeniu zapłonu nie świeci się kontrolka ciśnienia oleju. Przyczyna jednak może być zupełnie inna.

    Jeśli ktoś z forumowiczów miał podobny problem to proszę o pomoc bo ja nie wiem do czego się przyczepić, nie posiadam też instrukcji obsługi ani instrukcji napraw.

    Silnik:
    Honda 13.0 OHV
    GXV 390-389

    Z góry dziękuję
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • User removed account  
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 2  
    Poziom oleju jest w porządku, czujnik faktycznie trzeba sprawdzić, to samo z kontrolką ciśnienia. Czujniki przy siedzeniu i koszu też bym raczej wyeliminował ponieważ działają i silnik pracuje przy zaświeconych kontrolkach siedzenia i kosza i raczej jego praca nie zależy od tych dwóch, chyba, że jest jakiś o którym jeszcze nie wiem a do tego przydałby się jakiś schemat, którego niestety nie mam albo konkretny fachowiec.
    Zacznę jednak od układu smarowania a szczególnie od czujnika poziomu oleju.
    Ten pisk na głośniku pochodzi na 100% od jakiegoś czujnika.

    Póki co dzięki.
  • User removed account  
  • Level 2  
    Rycho T wrote:
    Czujnik pod siedzeniem jest dlatego zamontowany aby wyłączyć silnik, gdy operator nie siedzi w traktorku, lub spadnie z siedzenia. Jego zadziałanie zawsze powinno skutkować wyłączeniem silnika i niemożnością jego uruchomienia. Inaczej jego montowanie mijało by się z celem.


    Też tak myślę i obawiam się, że trzeba będzie sprawdzić całą instalację elektryczną a szczególnie wszystkie czujniki.
  • Level 2  
    Witam sprawdź wszystkie masy w tym modelu jest układ zabezpieczający elektronikę przed za wysokim napięciem ładowania. Jeżeli nie będzie masy od regulatora napięcia to może wyłączać wszystko.W tym modelu jest magneto a w regulatorze tyrystor który zwiera do masy. Spróbuj jeździć na światłach jak nie będzie gasła to masz winowajce.
  • Level 2  
    Problem już rozwiązany. Przyczyną były właśnie przerwy w masowaniu.

    Przy okazji, jestem w posiadaniu katalogu części zamiennych do tego silnika /Honda GXV 390/ - PDF.
    Jeśli by ktoś potrzebował to służę pomocą.