Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda 2213 hydrostatic - gaśnie silnik.

wisłocz 05 Lis 2009 13:26 6461 6
  • #1 05 Lis 2009 13:26
    wisłocz
    Poziom 2  

    Przede wszystkim witam wszystkich użytkowników "elektrody"

    Od niedawna jestem posiadaczem traktorka-kosiarki Honda 2213 hydrostatic.
    Początkowo wszystko było w porządku, silnik pracował czysto i ładnie.
    Od pewnego czasu, powiedzmy od miesiąca /około/ zaczęło się coś dziać, otóż: silnik nadal pracuje ładnie jednak co jakiś czas /czasami nawet co kilka minut/ głośniczek znajdujący się na płytce elektronicznej zaczyna przeraźliwie piszczeć i silnik gaśnie. Głośnik milknie dopiero po wyłączeniu zapłonu i dopiero jak ucichnie można ponownie uruchomić silnik. I tak w kółko. Nie zauważyłem żadnej reguły w tym gaśnięciu, dzieje się tak w czasie pracy z włączonym układem tnącym lub nie, w czasie postoju na wolnych obrotach również.
    Szczerze mówiąc brakuje mi pomysłu jaka może być przyczyna choć podejrzewam coś z układem smarowania jednak to tylko domniemanie ponieważ po włączeniu zapłonu nie świeci się kontrolka ciśnienia oleju. Przyczyna jednak może być zupełnie inna.

    Jeśli ktoś z forumowiczów miał podobny problem to proszę o pomoc bo ja nie wiem do czego się przyczepić, nie posiadam też instrukcji obsługi ani instrukcji napraw.

    Silnik:
    Honda 13.0 OHV
    GXV 390-389

    Z góry dziękuję

    0 6
  • #2 05 Lis 2009 14:04
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 05 Lis 2009 23:57
    wisłocz
    Poziom 2  

    Poziom oleju jest w porządku, czujnik faktycznie trzeba sprawdzić, to samo z kontrolką ciśnienia. Czujniki przy siedzeniu i koszu też bym raczej wyeliminował ponieważ działają i silnik pracuje przy zaświeconych kontrolkach siedzenia i kosza i raczej jego praca nie zależy od tych dwóch, chyba, że jest jakiś o którym jeszcze nie wiem a do tego przydałby się jakiś schemat, którego niestety nie mam albo konkretny fachowiec.
    Zacznę jednak od układu smarowania a szczególnie od czujnika poziomu oleju.
    Ten pisk na głośniku pochodzi na 100% od jakiegoś czujnika.

    Póki co dzięki.

    0
  • #4 06 Lis 2009 08:59
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 06 Lis 2009 13:06
    wisłocz
    Poziom 2  

    Rycho T napisał:
    Czujnik pod siedzeniem jest dlatego zamontowany aby wyłączyć silnik, gdy operator nie siedzi w traktorku, lub spadnie z siedzenia. Jego zadziałanie zawsze powinno skutkować wyłączeniem silnika i niemożnością jego uruchomienia. Inaczej jego montowanie mijało by się z celem.


    Też tak myślę i obawiam się, że trzeba będzie sprawdzić całą instalację elektryczną a szczególnie wszystkie czujniki.

    0
  • #6 17 Sty 2010 12:49
    jozek1968
    Poziom 2  

    Witam sprawdź wszystkie masy w tym modelu jest układ zabezpieczający elektronikę przed za wysokim napięciem ładowania. Jeżeli nie będzie masy od regulatora napięcia to może wyłączać wszystko.W tym modelu jest magneto a w regulatorze tyrystor który zwiera do masy. Spróbuj jeździć na światłach jak nie będzie gasła to masz winowajce.

    1
  • #7 17 Sty 2010 18:04
    wisłocz
    Poziom 2  

    Problem już rozwiązany. Przyczyną były właśnie przerwy w masowaniu.

    Przy okazji, jestem w posiadaniu katalogu części zamiennych do tego silnika /Honda GXV 390/ - PDF.
    Jeśli by ktoś potrzebował to służę pomocą.

    4