Przede wszystkim witam wszystkich użytkowników "elektrody"
Od niedawna jestem posiadaczem traktorka-kosiarki Honda 2213 hydrostatic.
Początkowo wszystko było w porządku, silnik pracował czysto i ładnie.
Od pewnego czasu, powiedzmy od miesiąca /około/ zaczęło się coś dziać, otóż: silnik nadal pracuje ładnie jednak co jakiś czas /czasami nawet co kilka minut/ głośniczek znajdujący się na płytce elektronicznej zaczyna przeraźliwie piszczeć i silnik gaśnie. Głośnik milknie dopiero po wyłączeniu zapłonu i dopiero jak ucichnie można ponownie uruchomić silnik. I tak w kółko. Nie zauważyłem żadnej reguły w tym gaśnięciu, dzieje się tak w czasie pracy z włączonym układem tnącym lub nie, w czasie postoju na wolnych obrotach również.
Szczerze mówiąc brakuje mi pomysłu jaka może być przyczyna choć podejrzewam coś z układem smarowania jednak to tylko domniemanie ponieważ po włączeniu zapłonu nie świeci się kontrolka ciśnienia oleju. Przyczyna jednak może być zupełnie inna.
Jeśli ktoś z forumowiczów miał podobny problem to proszę o pomoc bo ja nie wiem do czego się przyczepić, nie posiadam też instrukcji obsługi ani instrukcji napraw.
Silnik:
Honda 13.0 OHV
GXV 390-389
Z góry dziękuję
Od niedawna jestem posiadaczem traktorka-kosiarki Honda 2213 hydrostatic.
Początkowo wszystko było w porządku, silnik pracował czysto i ładnie.
Od pewnego czasu, powiedzmy od miesiąca /około/ zaczęło się coś dziać, otóż: silnik nadal pracuje ładnie jednak co jakiś czas /czasami nawet co kilka minut/ głośniczek znajdujący się na płytce elektronicznej zaczyna przeraźliwie piszczeć i silnik gaśnie. Głośnik milknie dopiero po wyłączeniu zapłonu i dopiero jak ucichnie można ponownie uruchomić silnik. I tak w kółko. Nie zauważyłem żadnej reguły w tym gaśnięciu, dzieje się tak w czasie pracy z włączonym układem tnącym lub nie, w czasie postoju na wolnych obrotach również.
Szczerze mówiąc brakuje mi pomysłu jaka może być przyczyna choć podejrzewam coś z układem smarowania jednak to tylko domniemanie ponieważ po włączeniu zapłonu nie świeci się kontrolka ciśnienia oleju. Przyczyna jednak może być zupełnie inna.
Jeśli ktoś z forumowiczów miał podobny problem to proszę o pomoc bo ja nie wiem do czego się przyczepić, nie posiadam też instrukcji obsługi ani instrukcji napraw.
Silnik:
Honda 13.0 OHV
GXV 390-389
Z góry dziękuję