Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Moc silnika a siły przenoszone przez tłok

05 Lis 2009 14:01 4663 7
  • Poziom 9  
    Mam problem gdyż jestem troszkę wynalazcą i konstruktorem różnych rzeczy ale w tej chwili potrzebuję wsparcia kogoś kto się orientuje w tym temacie. A mianowicie czy idzie w jakiś sposób wyliczyć jaki jest nacisk w kg. na cm kwadratowy tłoka podczas pracy silnika znając jego parametry. Np 2 cylindrowy silnik o pojemności skokowej 1900cm i mocy 30 KM. jaki ciężar w kg. w tym przypadku przy max mocy 30KM.przenosi korbowód i czy jest możliwość coś takiego w ogóle obliczyć?
  • Poziom 33  
    Nacisk się zmienia, maksymalny występuje w chwili zapłonu mieszanki paliwowopowietrznej, gdybyś znał ciśnienie wenątrz w tym momencie i powierzchnię tłoka to byłby już pikuś.
  • Poziom 13  
    wielkość która cię interesuje możesz obliczyć znając moment obrotowy silnika w danym punkcie pracy
  • Poziom 2  
    BŁukasz napisał:
    Mam problem gdyż jestem troszkę wynalazcą i konstruktorem różnych rzeczy ale w tej chwili potrzebuję wsparcia kogoś kto się orientuje w tym temacie. A mianowicie czy idzie w jakiś sposób wyliczyć jaki jest nacisk w kg. na cm kwadratowy tłoka podczas pracy silnika znając jego parametry. Np 2 cylindrowy silnik o pojemności skokowej 1900cm i mocy 30 KM. jaki ciężar w kg. w tym przypadku przy max mocy 30KM.przenosi korbowód i czy jest możliwość coś takiego w ogóle obliczyć?


    A do czego Ci potrzebne te wartości ? Interesuje Cię średni nacisk średni (w czasie jednego suwu, pełnego cyklu), maksymalny ? W jakich warunkach (obciążenie, prędkość obrotowa) ?
    Nacisk w kilogramach na centymetr kwadrat (nacisk jednostkowy) do ciśnienie w cylindrze wyrażone w barach. Co to za silnik czyżby z C-330?


    knivre napisał:
    wielkość która cię interesuje możesz obliczyć znając moment obrotowy silnika w danym punkcie pracy

    Jeszcze nie wiadomo, która z wielkości interesuje autora... Znając moment obrotowy/moc, aktualną prędkość obrotową i pojemność skokową silnika można obliczyć tylko średnie ciśnienie efektywne (taki nierzeczywisty wskaźnik porównawczy).

    czesiu napisał:
    Nacisk się zmienia, maksymalny występuje w chwili zapłonu mieszanki paliwowopowietrznej

    Nie prawda, maksymalny nacisk (siła gazowa) występuje w chwili gdy ciśnienie w cylindrze jest największe - absolutnie nie jest to chwila zapłonu.
    Moc silnika a siły przenoszone przez tłok


    Wykres indykatorowy w określonych warunkach załatwiłby cały problem.

    Jeżeli chodzi Ci tylko o rząd wielkości, maksymalne ciśnienia panujące w cylindrze to 40-80bar. Zależnie od rodzaju silnika (ZI, ZS), wskaźnika wysilenia itd.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Przede wszystkim określenie ciężar niewłaściwe ponieważ wiąże się z masą i przyśpieszeniem ziemskim, a tutaj raczej nie ma zastosowania. Zapewne chodzi tobie o siłę. A ta jak powszechnie wiadomo to ciśnienie pomnożone przez powierzchnię. Do tego jeszcze w przypadku silnika trochę innych wartości wynikających m.in z przyśpieszenia Coriolisa, które chyba u ciebie nie warto poruszać. Ale żeby temat drążyć musiałbyś jednak zdradzić więcej informacji o silniku. Nie od rzeczy byłaby wiedza do czego dążysz.
  • Poziom 9  
    Do wszystkich zainteresowanych we forum., Tak jest to silnik od C-330 i rozchodzi mi się o to że chciałbym ten silnik przerobić nieco chodzi głównie o wał korbowy i korbowód zastosować w przenośniku posuwisto zwrotnym o dużej możliwości przesunięcia (duży ciężar) z niewielkim skokiem i dość dużą prędkością ok.200 obrotów (cykli) na minutę stąd interesuje mnie jaki ciężar przenosi korbowód i czy mógłbym coś takiego wykorzystać. Ciężar ogólny jaki byłby do przesunięcia na jeden korbowód to ok. 50 ton.