Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

vw golf 3 przekażnik świateł

05 Nov 2009 22:59 23109 29
  • Level 9  
    Witam kolegów.Mam autko vw golf mk3 i chciałem dołożyć do instalacji przekażniki świateł żarówki (H-4) w celu polepszenia jakości światła.Czytałem już na forum parę tematów ale nadal niewiem jak się za to zabrać.Bardzo bym prosił kogoś o napisanie lub też narysowanie a może ktoś ma gotowy schemat krok po kroku jak to zrobić,gdzie się ewentualnie powpinać,jakiej średnicy kabli użyć do zasilania przekażnika.
    Pozdrawiam.
    [30.03.2021, webinar elektroda] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 9  
    Witam
    tomekmmt dziękuje za zainteresowanie się moim tematem i dzięki za odpowiedż.Ja u siebie wybiore opcje z 4 przekażnikami ,lecz chciałem zapytać jeszcze o kilka rzeczy:
    -czy z przekażnikami można wpiąć się w kable pod maską przecinając je z 10 cm przed lampą(osobno kabel od świateł mijania i osobno od drogowych)
    -w którym miejscu trzeba zamontować bezpieczniki ,bo oglądałem gdzieś schemat w którym bezpieczniki były za przekażnikami przed lampą i niewiem którą opcje wybrać czy bezpiecznik montować przed lampą czy przed przekażnikami
    -czy kabel o grubości 2,5 mm wystarczy do zasilania przekażników
  • Helpful post
    Level 39  
    Osobiście muszę powiedzieć że link jak dla mnie bardzo lipny. Ponieważ panel bezpiecznikowy w golfie3 jest bardzo dobry należy wyeliminować tylko przełączniki a to bardzo proste wystarczy na panel założyć tylko dwa przekaźniki.P
  • Level 9  
    viper555 a w jaki sposób moge to zrobić w którym miejscu i w które kable wpiąć przekażniki?
  • Level 39  
    Odepnij z zaczepów i wysuń panel bezpiecznikowy /by był dostęp do przewodów/ ,z wiązki od przełącznika zmiany świateł do panela poszukaj przewodów żółty-mijania, biały- drogowe przetnij je w miejscu do dobrego montażu. Przewody z przełącznika podpinasz pod 85 przekaźników, do 87 przewody idące do panela , do 86 masę i do 30 stałe zasilanie z szerokiego konektora u góry z prawej strony panela.P
  • Level 9  
    Kolego viper555 twoje rozwiązanie jest najprostsze i mniej czasu trzeba poświęcić na montaż przekażników a skoro efekt jest ten sam ,takie samo napięcie jest przy reflektorach z montażem na 2 przekażnikach co i przy 4 przekażnikach to chyba raczej nie ma sensu robić tego na 4 przekażnikach tak jak to wcześniej opisywałem.
    Chciałem cię jeszcze zapytać o automatyczny włącznik świateł ,czy takie urządzonko trzeba kupić czy można to zrobić samemu a jak można to w jaki sposób.
  • Level 9  
    Mam jeszcze pytanko pod który styk 87 podpinam przewód idący od przekażnika do bezpieczników bo na przekazniku są dwa styki o tym numerze pod styk 87 po lewej stronie czy po prawej stronie.Jest to schemat z mojego przekażnikavw golf 3 przekażnik świateł
  • Helpful post
    Level 39  
    Przy 87 nie ma znaczenia bo to jest w przekaźniku mostek.P
  • Level 9  
    viper555 mam jeszcze jedno pytanie,czy jak podłącze żółty z przełącznika na styk 86 a do styku 85 masę na 87 żółty do panela bezpieczników a 30 stały plus to coś się stanie,bo znalazłem w innych postach taki sposób podączenia i już sam niewiem co zrobić
  • Level 39  
    I wszystko się zgadza ,napisałem jak leci więc kolejność nie ma znaczenia przy przekaźnikach bez diody lub z opornikiem. Natomiast z diodą zabezpieczającą na 86 musi być zasilanie a na 85 masa w przeciwnym razie nastąpi uszkodzenie przekaźnika.P

    vw golf 3 przekażnik świateł
  • Level 9  
    viper555 sprawdzałem napięcie przy włączonym silniku i na akumulatorze miałem 14.1 V a przy żarówce 12.2 V.Po montażu przekażnika w tym miejscu co pisałeś napięcie przy żarówce wynosiło 12.5 V.Można coś jeszcze zrobić aby je poprawić? Podłączyłem przekażnik na krótko przy lampie w celu sprawdzenia według tego co podesłał tomekmmt i napięcie przy żarówce miałem 13.5 V.
  • Helpful post
    Level 39  
    Jakie masz napięcie na 30 przekaźnika.P
  • Level 9  
    Muszę sprawdzić.Jak sprawdze to napisze.Zasilanie pod styk 30 podpiołem z akumulatora minus styk 85 też bezpośrednio z akumulatora.
  • Level 9  
    viper555 sprawdzałem i podaje napięcia: 14.1 V przy akumulatorze,13.8 V styk 30 masę do sprawdzenia wziołem z 86,wyjście z przekażnika 87 13.7 V,kostka taka owalna dochodząca do lampy 13.7 V i już przy samej żarówce 12.9 V.Przy tym drugim sposobie z forum golfa styk 30 13.8 V,wyjście 87 13.8 V,w kostce owalnej13.8 V a przy żarówce 13.5 V
  • Helpful post
    Level 39  
    Czyli cała strata pomiędzy kostką do reflektora a żarówką. Po drugie za duża strata pomiędzy akumulatorem a przekaźnikiem.P
  • Level 9  
    Jest na to jakiś sposób?
  • Level 9  
    Po solidnym połączeniu wszystkich przewodów według opisu viper555 napięcie w kostce przy żarówce wynosi 14.1v.Polecam ten sposób montażu przekażników bo nie jest trudny i nie zabiera dużo czasu a daje dobry efekt.Należy tylko pamiętać aby wszystkie połączenia zrobić starannie.
    viper555 dzięki za pomoc.
  • Level 11  
    witam. A czy po takim założeniu przekaznika nadal bedzie działac regulacja elektryczna swiateł?? bo np gdy spali się zarówka, nie łaczy lub gdy zdejmiemy wtyczke z zarówki (mam h1( to jest jakiś odzew w silniczku od regulacji.
  • Level 10  
    wybaczcie ze odswierzam temat,chcialbym sie dowiedziec czy jest ktos z wroclawia co potrafi to zrobic nie zdzierajac z kolegi?
  • Level 11  
    Efekt jest zarąbisty. też mam coś ok 14V. Ja nie wpinałem sie w instalacje tylko pojechałem na szrot obciołem wtyczki od auta starego i wyjołem wiązke z lamp.Z tych kabelków zrobiłem przejsciówke z przekaznikiem, wiec gdyby coś mi się tam popsuło z przekaznikiem odpinam wtyczke od lampy i wpinam ori. Dodam że teraz żarówki mi się nie palą a przed modyfikacją co chwila. Podobno żarówka h1 musi dostać dobre napięcie żeby spełniała swoją funkcje, a gdy zmniejszymy napięcie na kloszu od wewnątrz robi się biały nalot i się przepala (tak było u mnie). Myślałem jeszcze o module do jazdy dziennej wykorzystujący 30%mocy długich świateł, ale wtedy też będzie się robiło wspomniane mleko na żarówkach, i coś w tym jest, jak po założeniu przekaznika troche więcej niż 2V zapobiegają przed tym. Wejź się w garść i wg schematu zakładaj przekaznik sam. Te kabelki co idą do żarówki wykorzystaj do założenia przekaźnika, a mase i + ja dałem z aku (z bezpiecznikiem).
  • Level 10  
    skad jestes kolego jesli mozna wiedziec?
  • Level 11  
    Kalisz, wlkp. Jeśli chcesz podeślę ci dokładną instrukcje jak to zrobić z kolorami kabelków i co i jak podłączyć, tylko byś musiał mi powiedzieć jaką masz wtyczke w lampach. Stara była prostokątna, nowa jest taka półokrągła. Tak jakpisałem wystarczy z innego golfika obciąć wtyczki z instalacji z kawałkiem kabla, i z jakiś starych lamp wyciągnąć kable, wtedy można fajną przejściówkę zrobić. odpisz jakie masz wtyczki to narysuje Ci dokładny schemat i wyśle.Napisz na pw adres @. Zrobisz na biurku w domu elegancko, a w aucie tylko wepniesz to pomiedzy lampe a kostke instalacji i podłączysz do aku. Zaoszczedzisz czas, i pare groszy i paliwko (chyba że kupisz browarka co jest wskazane). pozdro
  • Level 19  
    Panowie,
    czy po dołożeniu przekaźników nie palą się Wam częściej żarówki?
    Dzisiaj mierzyłem w golfie mojej mamy napięcie 14.00 V na aku, na żarówkach 11,6V.
    Porównując świecenie tych lamp, a świecenie lamp w mojej Fabii 12,9V różnica jest kolosalna. W golfie lampy nie są zniszczone.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    djskate8 wrote:
    Dzisiaj mierzyłem w golfie mojej mamy napięcie 14.00 V na aku, na żarówkach 11,6V.

    I te wartości nie zaniepokoiły cię? Nie dały ci do myślenia? Wygooglaj sobie "halogenowy cykl regeneracyjny" i poczytaj. A później połącz to z palącym i się żarówkami.
  • Level 11  
    Podniesiesz napięcie, a żarówka będzie bardziej żywotna (wg mnie takjest bo nie rozumie zasady regeneracji się halogenu) i będzie lepiej świeciła. Mi się przepalały (robiło się mleko na bańce żarówki), a po założeniu przekaźników ostatni raz żarówkę wymieniałem w sierpniu 2013r (żarówka się przepaliła a mleka nie było, tylko upalony żarnik). Więcej nie będę się rozpisywał z powodu usuwania postów przez moderatora.
  • Level 10  
    jacekratownik wrote:
    witam. A czy po takim założeniu przekaznika nadal bedzie działac regulacja elektryczna swiateł?? bo np gdy spali się zarówka, nie łaczy lub gdy zdejmiemy wtyczke z zarówki (mam h1( to jest jakiś odzew w silniczku od regulacji.



    witam wszystkich - odkopię trochę temat :)
    no też zastosowałem przekaźnik 541 ale w bardzo uproszczonej formie tzn. pod 30 podłączyłem +12V z aku na bezpieczniku 15A - 86- masa z aku
    85- wł. świateł sygnał + i 2 x 87 przewody do H1 światła świecą na biało :)

    okazało się że silniczek poziomu świateł od pasażera działa a od strony kierowcy nie :( wyciągnąłem lampę i teraz trzeba szukać przyczyny

    Silniczek podłączyłem z drugiej strony i działa czyli nie jest spalony :)
    od strony kierowcy we wtyczce są wiadomo 3 przewody, żółty po załączeniu świateł jest + prawdopodobnie coś jest nie tak z niebieskim ( środkowy i brązowy ( zewnętrzny od lewej ) jak je sprawdzić

    Bingo rozkopałem instalację i okazało się brak styku na brązowym przewodzie który jest w złączce ( wtyczce ) nad chłodnicą

    Żeby nie było tak różowo to silniczek był jednak popsuty działał tylko w jedną stronę - nie pomogło nawet poprawienie lutów ( link ) zapożyczony z innego forum

    http://samnaprawiam.com/poradniki-1137-naprawa-regulacji-wysokosci-swiatel-w-golf-mk3.html

    Auto złom Zabrze koszt silniczka 30 zł oczywiście do montażu silniczka trzeba rozbierać reflektor - opalarka i 2 śrubokręty - składamy na silikonie. Dziś testowanie świateł :) pozdrawiam i mam nadzieje że mój opis komuś się przyda.
  • Level 8  
    Witam, mam bardzo kiepskie światla w VW golf III 1.9 tdi,z 95 r szukałem schematu jak można poprawić jakość za pomocą przekaźników, niestety nigdzie nie mogę nic znaleźć. Będę bardzo wdzięczny gdyby ktoś mógł wrzucić opis , schemat tych przekaźników , poradzić jak to zrobić. Z góry dziękuję pomoc.
  • Level 10  
    jak masz żarówki H1to prościej się już nie da :) ja zrobiłem kiedyś tak :

    ( zastosowałem przekaźnik 541 ale w bardzo uproszczonej formie tzn. pod 30 podłączyłem +12V z aku na bezpieczniku 15A - 86- masa z aku
    85- wł. świateł sygnał + i 2x 87 przewody do H1 światła świecą na biało :)