Witam kolegów.Mam autko vw golf mk3 i chciałem dołożyć do instalacji przekażniki świateł żarówki (H-4) w celu polepszenia jakości światła.Czytałem już na forum parę tematów ale nadal niewiem jak się za to zabrać.Bardzo bym prosił kogoś o napisanie lub też narysowanie a może ktoś ma gotowy schemat krok po kroku jak to zrobić,gdzie się ewentualnie powpinać,jakiej średnicy kabli użyć do zasilania przekażnika.
Pozdrawiam.
[30.03.2021, webinar elektroda] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
Witam
tomekmmt dziękuje za zainteresowanie się moim tematem i dzięki za odpowiedż.Ja u siebie wybiore opcje z 4 przekażnikami ,lecz chciałem zapytać jeszcze o kilka rzeczy:
-czy z przekażnikami można wpiąć się w kable pod maską przecinając je z 10 cm przed lampą(osobno kabel od świateł mijania i osobno od drogowych)
-w którym miejscu trzeba zamontować bezpieczniki ,bo oglądałem gdzieś schemat w którym bezpieczniki były za przekażnikami przed lampą i niewiem którą opcje wybrać czy bezpiecznik montować przed lampą czy przed przekażnikami
-czy kabel o grubości 2,5 mm wystarczy do zasilania przekażników
Osobiście muszę powiedzieć że link jak dla mnie bardzo lipny. Ponieważ panel bezpiecznikowy w golfie3 jest bardzo dobry należy wyeliminować tylko przełączniki a to bardzo proste wystarczy na panel założyć tylko dwa przekaźniki.P
Odepnij z zaczepów i wysuń panel bezpiecznikowy /by był dostęp do przewodów/ ,z wiązki od przełącznika zmiany świateł do panela poszukaj przewodów żółty-mijania, biały- drogowe przetnij je w miejscu do dobrego montażu. Przewody z przełącznika podpinasz pod 85 przekaźników, do 87 przewody idące do panela , do 86 masę i do 30 stałe zasilanie z szerokiego konektora u góry z prawej strony panela.P
Kolego viper555 twoje rozwiązanie jest najprostsze i mniej czasu trzeba poświęcić na montaż przekażników a skoro efekt jest ten sam ,takie samo napięcie jest przy reflektorach z montażem na 2 przekażnikach co i przy 4 przekażnikach to chyba raczej nie ma sensu robić tego na 4 przekażnikach tak jak to wcześniej opisywałem.
Chciałem cię jeszcze zapytać o automatyczny włącznik świateł ,czy takie urządzonko trzeba kupić czy można to zrobić samemu a jak można to w jaki sposób.
Mam jeszcze pytanko pod który styk 87 podpinam przewód idący od przekażnika do bezpieczników bo na przekazniku są dwa styki o tym numerze pod styk 87 po lewej stronie czy po prawej stronie.Jest to schemat z mojego przekażnika
viper555 mam jeszcze jedno pytanie,czy jak podłącze żółty z przełącznika na styk 86 a do styku 85 masę na 87 żółty do panela bezpieczników a 30 stały plus to coś się stanie,bo znalazłem w innych postach taki sposób podączenia i już sam niewiem co zrobić
I wszystko się zgadza ,napisałem jak leci więc kolejność nie ma znaczenia przy przekaźnikach bez diody lub z opornikiem. Natomiast z diodą zabezpieczającą na 86 musi być zasilanie a na 85 masa w przeciwnym razie nastąpi uszkodzenie przekaźnika.P
viper555 sprawdzałem napięcie przy włączonym silniku i na akumulatorze miałem 14.1 V a przy żarówce 12.2 V.Po montażu przekażnika w tym miejscu co pisałeś napięcie przy żarówce wynosiło 12.5 V.Można coś jeszcze zrobić aby je poprawić? Podłączyłem przekażnik na krótko przy lampie w celu sprawdzenia według tego co podesłał tomekmmt i napięcie przy żarówce miałem 13.5 V.
viper555 sprawdzałem i podaje napięcia: 14.1 V przy akumulatorze,13.8 V styk 30 masę do sprawdzenia wziołem z 86,wyjście z przekażnika 87 13.7 V,kostka taka owalna dochodząca do lampy 13.7 V i już przy samej żarówce 12.9 V.Przy tym drugim sposobie z forum golfa styk 30 13.8 V,wyjście 87 13.8 V,w kostce owalnej13.8 V a przy żarówce 13.5 V
Po solidnym połączeniu wszystkich przewodów według opisu viper555 napięcie w kostce przy żarówce wynosi 14.1v.Polecam ten sposób montażu przekażników bo nie jest trudny i nie zabiera dużo czasu a daje dobry efekt.Należy tylko pamiętać aby wszystkie połączenia zrobić starannie.
viper555 dzięki za pomoc.
witam. A czy po takim założeniu przekaznika nadal bedzie działac regulacja elektryczna swiateł?? bo np gdy spali się zarówka, nie łaczy lub gdy zdejmiemy wtyczke z zarówki (mam h1( to jest jakiś odzew w silniczku od regulacji.
Efekt jest zarąbisty. też mam coś ok 14V. Ja nie wpinałem sie w instalacje tylko pojechałem na szrot obciołem wtyczki od auta starego i wyjołem wiązke z lamp.Z tych kabelków zrobiłem przejsciówke z przekaznikiem, wiec gdyby coś mi się tam popsuło z przekaznikiem odpinam wtyczke od lampy i wpinam ori. Dodam że teraz żarówki mi się nie palą a przed modyfikacją co chwila. Podobno żarówka h1 musi dostać dobre napięcie żeby spełniała swoją funkcje, a gdy zmniejszymy napięcie na kloszu od wewnątrz robi się biały nalot i się przepala (tak było u mnie). Myślałem jeszcze o module do jazdy dziennej wykorzystujący 30%mocy długich świateł, ale wtedy też będzie się robiło wspomniane mleko na żarówkach, i coś w tym jest, jak po założeniu przekaznika troche więcej niż 2V zapobiegają przed tym. Wejź się w garść i wg schematu zakładaj przekaznik sam. Te kabelki co idą do żarówki wykorzystaj do założenia przekaźnika, a mase i + ja dałem z aku (z bezpiecznikiem).
Kalisz, wlkp. Jeśli chcesz podeślę ci dokładną instrukcje jak to zrobić z kolorami kabelków i co i jak podłączyć, tylko byś musiał mi powiedzieć jaką masz wtyczke w lampach. Stara była prostokątna, nowa jest taka półokrągła. Tak jakpisałem wystarczy z innego golfika obciąć wtyczki z instalacji z kawałkiem kabla, i z jakiś starych lamp wyciągnąć kable, wtedy można fajną przejściówkę zrobić. odpisz jakie masz wtyczki to narysuje Ci dokładny schemat i wyśle.Napisz na pw adres @. Zrobisz na biurku w domu elegancko, a w aucie tylko wepniesz to pomiedzy lampe a kostke instalacji i podłączysz do aku. Zaoszczedzisz czas, i pare groszy i paliwko (chyba że kupisz browarka co jest wskazane). pozdro
Panowie,
czy po dołożeniu przekaźników nie palą się Wam częściej żarówki?
Dzisiaj mierzyłem w golfie mojej mamy napięcie 14.00 V na aku, na żarówkach 11,6V.
Porównując świecenie tych lamp, a świecenie lamp w mojej Fabii 12,9V różnica jest kolosalna. W golfie lampy nie są zniszczone.
Dzisiaj mierzyłem w golfie mojej mamy napięcie 14.00 V na aku, na żarówkach 11,6V.
I te wartości nie zaniepokoiły cię? Nie dały ci do myślenia? Wygooglaj sobie "halogenowy cykl regeneracyjny" i poczytaj. A później połącz to z palącym i się żarówkami.
Podniesiesz napięcie, a żarówka będzie bardziej żywotna (wg mnie takjest bo nie rozumie zasady regeneracji się halogenu) i będzie lepiej świeciła. Mi się przepalały (robiło się mleko na bańce żarówki), a po założeniu przekaźników ostatni raz żarówkę wymieniałem w sierpniu 2013r (żarówka się przepaliła a mleka nie było, tylko upalony żarnik). Więcej nie będę się rozpisywał z powodu usuwania postów przez moderatora.
witam. A czy po takim założeniu przekaznika nadal bedzie działac regulacja elektryczna swiateł?? bo np gdy spali się zarówka, nie łaczy lub gdy zdejmiemy wtyczke z zarówki (mam h1( to jest jakiś odzew w silniczku od regulacji.
witam wszystkich - odkopię trochę temat no też zastosowałem przekaźnik 541 ale w bardzo uproszczonej formie tzn. pod 30 podłączyłem +12V z aku na bezpieczniku 15A - 86- masa z aku
85- wł. świateł sygnał + i 2 x 87 przewody do H1 światła świecą na biało
okazało się że silniczek poziomu świateł od pasażera działa a od strony kierowcy nie wyciągnąłem lampę i teraz trzeba szukać przyczyny
Silniczek podłączyłem z drugiej strony i działa czyli nie jest spalony od strony kierowcy we wtyczce są wiadomo 3 przewody, żółty po załączeniu świateł jest + prawdopodobnie coś jest nie tak z niebieskim ( środkowy i brązowy ( zewnętrzny od lewej ) jak je sprawdzić
Bingo rozkopałem instalację i okazało się brak styku na brązowym przewodzie który jest w złączce ( wtyczce ) nad chłodnicą
Żeby nie było tak różowo to silniczek był jednak popsuty działał tylko w jedną stronę - nie pomogło nawet poprawienie lutów ( link ) zapożyczony z innego forum
Auto złom Zabrze koszt silniczka 30 zł oczywiście do montażu silniczka trzeba rozbierać reflektor - opalarka i 2 śrubokręty - składamy na silikonie. Dziś testowanie świateł pozdrawiam i mam nadzieje że mój opis komuś się przyda.
Witam, mam bardzo kiepskie światla w VW golf III 1.9 tdi,z 95 r szukałem schematu jak można poprawić jakość za pomocą przekaźników, niestety nigdzie nie mogę nic znaleźć. Będę bardzo wdzięczny gdyby ktoś mógł wrzucić opis , schemat tych przekaźników , poradzić jak to zrobić. Z góry dziękuję pomoc.
jak masz żarówki H1to prościej się już nie da ja zrobiłem kiedyś tak :
( zastosowałem przekaźnik 541 ale w bardzo uproszczonej formie tzn. pod 30 podłączyłem +12V z aku na bezpieczniku 15A - 86- masa z aku
85- wł. świateł sygnał + i 2x 87 przewody do H1 światła świecą na biało