Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seicento 99r 1.1 SPI Dziwne stuki nie wiadomo z kąd ??

Serwo2 06 Nov 2009 00:19 8280 6
  • #1
    Serwo2
    Level 13  
    Witam mam problem z powyższym autem. Gdy jadę po dziurach słychać stuki tak jakby od strony kierowcy z przodu. Zrobiłem mały test na progu zwalniającym gdy jadę na biegu i daje dużo gazu to stuku nie ma przy przejeżdżaniu, lecz gdy rozpędzę auto i przed progiem wrzucę na luz lub wcisnę sprzęgło to stuka z tej lewej strony kierowcy tak jakby silnik był wtedy luźniejszy. Wymieniłem tuleje w wachaczach z tyłu, amortyzatory przód, poduszkę skrzyni tą z tyłu ponieważ była cała wyrwana i nadal to samo. Sprawdziłem również luzy z przodu i z tyłu w zawieszeniu oraz łożyska z kolumny McPhersona i nic nie widać żeby było wybite, oraz 2 poduszki boczne silnika wyglądają na dobre. Przy próbie z naciśniętym hamulcem właczonym biegu i popuszczaniem sprzęgła silnikiem szarpie trochę ale nic nie stuka. Auto było na stacji diagnostycznej i też nic nie wyszło. Proszę o jakąś podpowiedź nie chce wymieniać wszystkiego po kolei może ktoś już tak miał taki przypadek ??
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    djmostek
    Level 13  
    ;) Tak jak wyżej, to może być praktycznie wszystko nawet najmniejszy szczegolik w zawieszeniu, ale bez rzetelnego warsztatu nie dojdziesz do tego.
  • #4
    ppali
    Level 1  
    ja mam to samo i prosze o pomoc w tej kwestii
  • #5
    BRYS_
    Level 22  
    "Gdy jadę po dziurach słychać stuki tak jakby od strony kierowcy z przodu"..niekoniecznie..czasem nawet bardzo doświadczony kierowca myli się z której strony coś stuka lub trzeszczy..

    "Wymieniłem tuleje w wachaczach z tyłu"..a mówiłeś że stuka z przodu :D

    "zmieniłem amortyzatory przód"..czyli wewnętrzne uszkodzenie Mc.phersona odpada-dość częsta"niewykrywalna" usterka.

    Zostają dolne sworznie wachaczy,też często niewykrywalne przez diagnostów(a raczej ich maszyny,których drgania nijak się mają do naturalnych nierówności na drodze).
    Luz na przekładni kierowniczej"pionowy"nie poziomy,też często omijany przez diagnostów.
    Lużne zaciski klocków chamulcowych.
    Luz na frezach półosi napędowych.
    Lużna "masa wyrównażająca"na półosi od strony pasażera,też potrafi nieżle zamieszać w stukaniu :D
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zużyta listwa maglownicy też będzie stukać. Ścieżka diagnostyczna i rzetelne sprawdzenie wszystkiego po kolei. Zamykam.