Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przekaźnik świec żarowych

06 Lis 2009 10:32 6810 9
  • Poziom 1  
    Jak sprawdzić przekaźnik? Czy możliwe jest aby przekaźnik rozładował akumulator?
  • Relpol
  • Relpol
  • Poziom 37  
    Witam
    Jak się sklei to tak, ale w tym przypadku spalą się chyba świece .
  • Poziom 27  
    Malo prawdopodobne zeby sie spalily tak szybko. Przynajmniej dobrej jakosci swiece.

    Na jakiej podstawie podejrzewasz, ze to akurat uklad siec zarowych ci rozladowuje akumulator?

    Wpisz w szukajke na elektrodzie haslo akumulator i przesledz jedynie tematy z ostatnich kilku dni.
    Czysty przypadek, ze wraz z nastaniem pierwszych chlodow padaja akumulatory?
    Ja tez to przezylem. Rano nie zapalil. Chociaz wczesniej spisywal sie ok akumulator.
    Tego samego dnia kupilem nowy i jest teraz zdecydowanie lepiej.
    Zobacz czy jest elektrolit, sprawdz czy napiecie ladowania jest prawidlowe, podladuj od czasu do czasu na prostowniku jezeli jezdzisz na krotkich trasach.
  • Poziom 28  
    Witam serdecznie. Miałem taki przypadek. Przekaźnik świec żarowych miał na stykach sopel i czasami załączał świece. Efekt nigdy nie było pewne czy nie rozładuje się akumulator. Raz to aż nagrzały się kable a świece wytrzymały. Z diagnozą było łatwo bo kierowca wszystko dokładnie mi zrealacjonował. Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    a świece ci grzejej kontrolka się zapala ??
  • Poziom 37  
    karola44-81 napisał:
    Malo prawdopodobne zeby sie spalily tak szybko. Przynajmniej dobrej jakosci swiece.

    No to może kolega mi powie którego producenta świeca wytrzyma ciągłe zasilanie przez dłuższy okres bez chłodzenia ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    Nalezy pamietac o jednym!. Jedna swieca zarowa na starcie pozera ok 20 A pradu. Na ogol jest ich 4. Wiec na starcie moga pociagnac ok 80A. Po rozgrzaniu swieca pobierq ok 10A. Wiec staly pobor pradu z akumulatora bedzie wynosil ok 40A. Przy takim amperazu po kilkunastu minutach srednije wielkosci akumulator straci sporo na mocy.
    Wiec i swieca ma zdecydowanie wieksze szanse na przezycie.
    Swiece jezeli chodzi o amperaze sprawdzalem. Nie byly to jakies markowe produkty. Najprawdopodobniej uzywane Iskry. Prady ktore podalem sa z pomiarow, ktore sam robilem.
    Po za tym bawilem sie swiecami Iskry i I chyba jakimis Boscha. Przez nieuwage testowalem je na prostowniku gdzie napiecie wynosilo blisko 14V. Iskty palily sie po ok 10-15 sekundach. Te drugie wytrzymywaly po 10 minut , a ich knoty cale robily sie pomaranczowe . Wiec nadal twierdze, ze jezeli dobre swiece zostaly zalaczone przypadkowo to mogly skutecznie rozladowac akumulator.

    Jednak sam fakt rozladowania akumulatora moimzdaniem nie wynika z wadliwego dzialania obwodu swiec zarowych.
  • Poziom 9  
    Witam !!! Troszkę zajmuję się elektryką samochodową , i powiem panu miałem już kilka przypadków , ludzie którzy przyjeżdżali do mnie i twierdzili że coś rozładowuje im akumulator , (świece, alarm ,immobilaizer ) itp. najpierw trzeba sprawdzić jakie jest ładowanie akumulatora , bo czasem tak jest regulator napięcia podaje napięcie wystarczające do wyłączenia kontrolki na desce rozdzielczej , i tylko tego a alternator nie ładuje akumulatora !!! Pozdrawiam !!