Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bramka VOIP przestaje odbierać telefony po ok. 10 min.

06 Lis 2009 11:16 2003 7
  • Poziom 21  
    Kupiłem na allegro sprawną bramkę VOIP Zyxel Prestige 2002 i mam ją jeden dzień. Mam poprawnie ustawione konto SIP1 Betamax i SIP2 Freeconet (dzwonię jak i odbieram OK). Niestety po ok. 9-10 minutach na telefon podpięty pod bramkę nie można się dodzwonić ani na Betamax (na login) ani na numer stacjonarny Freeconet. Ale wystarczy bramkę VOIP zresetować lub zadzwonić z niej lub zmienić cokolwiek w panelu administracyjnym i znów ładnie działa nie więcej niż 10 minut obslugując połączenia przychodzące. Potem nie da się na nią dodzwonić

    Mam zainstalowany najnowszy soft jaki producent wypuścił, mam ustawione na sztywo IP w bramce, w logach bramki nic podejrzanego nie widać, jestem za NATem, poniżej podaję linka do galerii zdjęć z zrzutów ekranu mojej konfiguracji. Zrzuty ekranu ułożone są po kolei od góry - ustawienia SIP1, potem jego ustawienia zaawansowane, potem SIP2 i jego zaawansowane. Proszę poradźcie:

    Bramka VOIP przestaje odbierać telefony po ok. 10 min.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 21  
    Przeczytałem wskazany post ale nic mi nie pomogło. Mam ostatni soft producenta (2005 r). Mam ustawione na sztywno IP bramki (192.168.101.101) który jest w tej samem klasie co router (192.168.101.252) do którego jest podłączona. Jestem za NAT w domu, hmm, nie mam czegoś takiego jak "SIP keep time alive", mam takie coś:
    Aktualnie to wygląda tak jak widać na zrzutach ekranu:


    Bramka VOIP przestaje odbierać telefony po ok. 10 min.

    ****SIP Server Settings:
    URL Type .............SIP
    Expiration Duration..........3600
    Register Re-send timer......180
    Session Expires........180
    Min-SE......30

    W ustawieniach zaawansowanych mam:
    ****Use NAT
    [ ]Active
    Server Address............(tutaj puste pole)
    Server Port............. 5060

    **** Outbound Proxy
    [ ] Active
    Server Address...... (pusty niewypełniony)
    Server Port ..... 3478
    [ ] Enable NAT Keep Alive
    Keep Alive Interval.... (pusty niewypełniony)
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Postaw ptaszka w tym miejscu:

    [ ] Enable NAT Keep Alive

    Pozdr,
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Albo ustaw Expiration time na 60s.
  • Poziom 21  
    Próbowałem, nie nie da się postawić ptaszka w
    [ ] Enable NAT Keep Alive ponieważ muszę wyżej najpierw podać adres serwera w następującej postaci:
    [ ] Active
    Server Address...... [(tutaj wpisywałem sip.voipdiscount.com lub stun.voipdiscont.com)]
    Server Port ..... 3478 (domyślny)

    Zieniłem też czas seji ale to nic nie pomogło, po zmianie obecnie jest:
    Session Expires..........60

    Nadal problem występuje i po kilku minutach nie da się dodzwonić na bramkę. Jeśli z niej gdzieś zadzwonię lub zrestartuję to bramka znów będzie trzymała rozmowy przychodzące do 10 minut. Jakie macie nowe pomysły?
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Może spróbuj jeszcze te:
    W sekcji NAT ustaw ptaszka przy []Active i w polu Server adress podaj 192.168.101.252
  • Poziom 21  
    Oooo!!!! Pomogło ustawienie opcji: "Expiration Duration" na wartość 120. To rozwiązało mój problem.
    Ponadto przy wpisanej sugerowanej wartości 60 przy dzwonieniu z softfonu na bramkę i odłożeniu słuchawki softfonu - bramka z telefonem nadal dzwoniła jeszcze przez długie minuty (zabłąkane połączenie?) dopóki jej nie odebrałem.

    Dziękuję za pomoc, Wasze zdrowie, klikam pomógł :).