Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zamarzniety reduktor parownik.

bauingenieur 06 Nov 2009 15:04 14399 30
  • #1
    bauingenieur
    Level 14  
    Witam posiadam Faita Bravo 96 i problem jest bo zaszroniony jest parownik i woda w chlodnicy sie gotuje a chodzac na gazie po chwili gasnie. Co moze byc problemem. Chlodnica jest goraca. System LPG tartarini. I jak odlacze jeden przedo chlodzenia z reduktora to idzie para i pluje lekko a jak drugi to pluje ale wiecej. I ktory powinien byc w ktorym miejscu chodzi o przewody chlodzenia parownika.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    MELON197
    Level 15  
    Napisz jaki silnik i jak to się zaczęło,czy miałeś ubytki płynu chłodniczego,czy zmieniałeś może płyn,czy z nawiewu leci ciepłe powietrze,czy wentylator chłodnicy się włącza?Wygląda mi to na zapowietrzony układ chłodzenia,ale nie mam pewności(za mało danych).
  • #4
    bauingenieur
    Level 14  
    Zregenerowalem sobie reduktor i nastepnego dnia juz byl zaszroniony i jak jechalem zaczal szarpac. Powietrze cieple leci wentylator sie wlacza ale teraz chyba wuymienie plun bo nie wiem co w ukladzie jest kupilem taki a i jak odlaczylem jeden przewod to nie wiem czy to plyn czy woda zleci troszke bo jest brazowa prawie:P
  • #5
    MELON197
    Level 15  
    technics6 wrote:
    Zapchało Ci się, pewnie kamieniem z wody. Jeżeli lejesz wodę albo kupiłeś samochód z wodą zamiast borygo... następnym razem lej płyn do chłodnic a nie wodę.
    Wygląda na to że kolega technics6 ma rację,spuść ten szajs, przepłucz układ i zalej nowym płynem.Powodzenia.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    michalziolo1
    Level 14  
    MELON197 wrote:
    Napisz jaki silnik i jak to się zaczęło,czy miałeś ubytki płynu chłodniczego,czy zmieniałeś może płyn,czy z nawiewu leci ciepłe powietrze,czy wentylator chłodnicy się włącza?Wygląda mi to na zapowietrzony układ chłodzenia,ale nie mam pewności(za mało danych).

    A nie napisał czy odpowietrzał tak wiec raczej 100% zapowietrzony, to nie kamien bo zapchało by przed wymianą, a czym to potwierdzam to się nie będe rozpisywał
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    MELON197
    Level 15  
    Po prostu wymieni płyn(bo i tak musi),jeśli będą jakieś problemy,wtedy napisze.
  • #10
    bauingenieur
    Level 14  
    Plyn zostal wymieniony ale zauwazylem ze plyn prawie zaczal wrzec a nadmuch byl zimny i gora chlodnicy cos jak ciepla a dol zimny i jak odpalilem to z tlumika nic nie bylo a po jakims czasie smug dymu bialego i zgasl na gazie
  • #12
    bauingenieur
    Level 14  
    Znalazlem jeden na przewodach za silnikiem a drugi na chlodnicy a plyn zostal zmieniony na borygo i odpowietrzone zostalo w tych dwoch miejscach

    Dodano po 18 [minuty]:

    Ale ta chlodnice nie mozna nazwac ciepla bo to przewod dochodzacy do chlodnicy jest goracy a oan tylko w obrebie jego ciepla a reszta zimna, tak jak nadmuch d srodka powinien byc juz cieply a jest zimny. I to wszystko w momecie jak juz sie zaczyna para lekko wydobywac.
  • #13
    wiehol
    Level 14  
    Jeśli układ był odpowietrzany i zapowietrzył się ponownie, a wszystko na to wskazuje, to może "skończyła" się uszczelka pod głowicą. Kiedyś u mnie w Polonezie takie właśnie objawy były zawsze początkiem końca żywota uszelki czego Tobie nie życzę.
  • #14
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam serdecznie. Zostało tyko sprawdzić czy uszczelka pod głowicą nie ma przedmuchów. Zobacz czy w zbiorniku wyrównawczym nie czuć spalinami i czy płyn nie zmienia barwy na czarną. Pozdrawiam,
  • #15
    kwok
    Level 39  
    raczej zostało go porządnie odpowietrzyć - niestety trochę płynu na ziemię ale lepiej tak niż od razu głowicę zwalać
    parownik możesz odpowietrzyć zdejmując górny wąż i jeśli jest zamontowany wysoko to lekko zwiększ obroty silnika

    Dodano po 17 [sekundy]:

    raczej zostało go porządnie odpowietrzyć - niestety trochę płynu na ziemię ale lepiej tak niż od razu głowicę zwalać
    parownik możesz odpowietrzyć zdejmując górny wąż i jeśli jest zamontowany wysoko to lekko zwiększ obroty silnika
  • #16
    bauingenieur
    Level 14  
    Parownik mozna odpowietrzyc zdejmujac gorny przewod tzn isc po przewodzie i w najwyzszym punkcie wykrecic tak?
  • #19
    michalziolo1
    Level 14  
    Jeśli po tylu wymianach płynu (2) objawy są coraz gorsze a przed było ok to za pierwszym razem przegrzał a za drugim to już uszczelka (prawdopodobnie)albo źle odpowietrza?
  • #20
    WITEK1952
    Level 28  
    Kwok nic nie pisałem o zwalaniu głowicy a jedynie o sprawdzeniu w zbiorniku wyrównawczym.
  • #21
    bauingenieur
    Level 14  
    Pierwsza rzecz to nalezalo sprawdzic szczelnosc ukladu i czy sie nigdzie nie poci tzn czy na laczeniach np po dotknieciu palcami nie mamy mokrych palcow. Kolejno spuscic caly syf i bardzo mozliwe ze jak jest czarny plyn to moglobyc tak ze uszczelka pod glowica poszla przy zauwazeniu ze woda sie zaagotowala i nalezy sie liczyc z wymiana jej. Lecz czasami jest poprostu zanieczyszczony i trzeba tylko porzadnie wyplukac woda albo lepiej jak napisali koledzy wyzej specjalnym srodkiem do czyszczenia ukladu. Wlac plyn i przejsc ponownie kontrole szczelnosci u mnie byl nieszczelny po wlaniu i stad uciekal caly czas plyn i sie zapowietrzal.


    A jeszcze pytanie czy reduktor ma prawo szroniec delikatnie podczas pracy silnika na gazie?
  • #22
    darek_wp
    Level 28  
    bauingenieur wrote:
    A jeszcze pytanie czy reduktor ma prawo szroniec delikatnie podczas pracy silnika na gazie?


    Jeżeli układ chłodzenia silnika działa poprawnie i parownik jest dobrze wpiety w instalację reduktor nie powinien być zaszroniony.
  • #23
    bauingenieur
    Level 14  
    Zgadza sie nie powienien byc ale juz jest dobrze tylko pewnie uszczelke pod glowica diabli wzieli tak mysle bo troche bialego dymu sie wydobywa ale zobaczymy czy poziom plynu chlodzacego bedzie spadal chociaz moze byc tak ze gaz w reduktorze sie moze dostawac tez plyn i bedzie bialy dym. Wowczas trzeba zuzycie paliwa zmierzyc zgadza sie?

    Dodano po 3 [minuty]:

    I plyn zrobil sie lekko czarniejszy! Mozna w takim stanie jezdzic?
  • #24
    Jędrek59
    Level 20  
    Jeśli to uszczelka głowicy, to po uruchomieniu silnika przy zakręconym korku wlewu płynu powinny twardnieć przewody elastyczne w układzie chłodzenia (rośnie ciśnienie), po odkręceniu korka naturalnie ciśnienie maleje, ale płyn jest gwałtownie wyrzucany. Przy takich objawach nie odjeżdżaj zbyt daleko od domu bo może dojść do uszkodzenia któregoś z elementów układu chłodzenia i wycieku płynu- w efekcie: powrót na lince. Jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest usunięcie usterki (uwaga! alternatywą dla uszczelki może być pękniecie głowicy). Powodzenia w bojach.
  • #25
    MISCOALA
    Level 11  
    a ja bym wymienil termostat i sprawdzil wydajnosc pompy wodnej , uszkodzenie uszczelki pod glowica jest bardzo prawdopodobne .Mialem podobne objawy w BMW 316 compact,byl uszkodzony termostat i uszczelka a pompa tez byla slaba ,strzelily przed wymiana 2 przewody i kolanko , po wymianie autko jak nowe.
  • #26
    wezuwiusz3
    Level 12  
    To że masz bałwanka na parowniku to jest to po prostu nie szczelny parownik.Jeżeli grzeje ci się silnik,to sprawdż czy górny wąż od chłodnicy jest ciepły tak samo jak dolny.To się tyczy także chłodnicy.Ma być równomiernie ciepła,jeśli nie jest,to znajdż korek odpowietrznika na wężach od chłodzenia,odkręć korek i puść płyn ,jednocześnie dolewając do zbiorniczka wyrównawczego płynu,tak żeby cały czas był stan.Jeśli jest dojście,to płyn który będziesz opuszczał złap do jakiegoś naczynia(nie ma sensu go marnować)całą operację rób na włączonym silniku na benzynie i obrotach około 2-3 tysiące,żeby pompa szybciej przeganiała płyn w układzie.Odpowietrzaj przez co najmniej 2 pełne zbiorniczki wyrównawcze.Jak płyn będzie już bardzo gorący i nie będzie wyrzucać bąbli z powietrzem,postaraj się wkręcić korek na zapalonym silniku(tylko uważaj na gorący płyn).Nie zapomnij puścić obiegu na nagrzewnicę przed odpowietrzaniem(to bardzo ważne)Jeśli po odpowietrzeniu problem z nie równomierną ciepłotą chłodnicy występuje ,to zmień termostat na nowy.Jak byś miał walnięta uszczelkę głowicy,to po odkręceniu korka oleju,miał byś ładny deseń na garniturze z powodu plucia olejem.Po drugie w układzie chłodzenia miał byś nadciśnienie i zauważył byś bąble powietrza w zbiorniczku wyrównawczym.Jak by cisnienie poszło w olej,to sadzy z tłumika było by wiecej niż z komina.
  • #27
    kokos_bp
    Level 17  
    na 100% niedrożne przewody w którym powinien znajdować sie płyn chłodniczy.
  • #28
    User removed account
    User removed account  
  • #29
    kokos_bp
    Level 17  
    No skoro nie dolatywał płyn do parownika nawet po odpowietrzeniu to co mogło się stać skoro nie zapchać?
  • #30
    gimak
    Level 39  
    Może parownik jest najwyżej położonym elementem układu chłodzenia i dlatego nie dochodzi do niego płyn, a w czasie normalnego odpowietrzania nie dochodzi do usunięcia z niego powietrza i zalania płynem.