Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daewoo Lanos czy Renault Megane Który wybrać???

calibra92 06 Nov 2009 18:29 7931 20
  • #1
    calibra92
    Level 2  
    Zastanawiam się nad kupnem Daewoo Lanos 1.5+gaz lub renault megane 1.4+gaz obydwa samochody stoją równo cenowo.Napiszcie który samochód warto kupić
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam serdecznie. Mieliśmy w pracy Lanosy produkowane przez ukrainców na Żeraniu 2002 rok. Były mało awaryjne. Te starsze korańskie to szmelc Sypała się instalacja , blachy korodowały i silniki padały przy 200tkm. Pozdrawiam.
  • #3
    Stary1952
    Level 32  
    Kolega z pracy ma Megankę z 2000 r. , ma najechane 270tys. z grubszych napraw to jedynie cewki zapłonowe . :D
  • #4
    MustafaKa
    Level 10  
    Gdyby Lanos posiadał silnik 1.4 wtedy to był by silnik na podzespołach Opla co za tym idzie mało awaryjny natomiast silniki 1.5 są słabo wykonanymi silnikami. Renault nie Polecam w ogóle.
  • #5
    Fredw
    Level 21  
    "Renault nie Polecam w ogóle."
    Bo ?

    Jeden kumpel ma Lanosa (rocznika i silnika nie znam) z przebiegiem lekko ponad 100k km, drugi ma megi 1.4 8V ze stanem licznika prawie 190k km i obaj w zasadzie nie narzekają. Megankę poprzedni właściciel trochę zaniedbał, więc było parę napraw, ale generalnie zero problemów. Główny problem to chyba gorsze blachy niż w wersji po lifcie.
    Lanos z tego co wiem zeo problemów, no ale kumpel jak tylko coś zapiszczy to od razu leci do warsztatu :D

    Meganka w wersji po lifcie (od 99r) to już w ogóle inna sprawa, lepszy silnik, poprawione blachy. Inny kumpel ma taką (licznik już ponad 200k km ma ) i jedyne naprawy to eksploatacja i blacharka po stłuczce :D
    Gaz w megance to poezja, oczywiście jak nie trafisz na partacza ale to akurat tyczy się instalacji w każdym aucie :D
  • #6
    tomrom1985
    Level 30  
    Moja megi 1.4 8V ma 250000km- z awarii elektryki to:
    czujnik położenia wału. Blacha --> jeśli zadbana i zabezpieczana to nie powinno być kłopotów poza tylnymi nadkolami. Jestem zadowolony, silnik stworzony do gazu. Gdybym miał zamienić to tylko na partnera 2.0 hdi, ale to inny segment i inne zabawki :-)
  • #7
    Stary1952
    Level 32  
    MustafaKa wrote:
    Renault nie Polecam w ogóle.

    A to niby dlaczego - mógłbyś to wyjaśnić . ?
    Ostatnio panuje jakaś dziwna moda , Renault - be. :cry:
    Mam dużo znajomych co jeżdżą tymi samochodami z powodzeniem od lat i sobie chwalą , czego nie powiem o użytkownikach innych typów .
    Być może przemawia prze zemnie sentyment , pierwszym moim samochodem ( lata siedemdziesiąte ) był właśnie słynny Renault - 4 . :D
    Pozdrawiam .
  • #8
    gasior5
    Level 14  
    Niedawno stałem przed podobnym problemem i zdecydowałem się na Lanosa. Zachęcili mnie do tego znajomi mechanicy. W ich opiniach samochody są porównywalne (zwłaszcza starsze roczniki), awaryjność jest także zbliżona, natomiast w przypadku Lanosa niższy jest koszt napraw. Nabyłem Lanosa z 99 roku z przebiegiem okło 117 tys, przejechałem nim już ponad 20 tys i jak na razie nie mam większych problemów.
  • #9
    gego
    Level 15  
    Użytkuję Lanosa od 6 lat. Przez ten czas wymieniłem tylko tłumik końcowy. Auto ma w tej chwili 10 lat i zero rdzy na karoserii. Minimalne naloty zrobiły się na belce tylnej no i kołach (wiadomo - to nie było cynkowane)
    Mam wersję SX 1,5 16V. Silnik jest suchy bez wycieków. Mam założony gaz i zero z nim problemów. Jak sprawdzam ceny części to są bardzo tanie.
    Nigdy mnie nie zawiódł i na pewno nie stanie niespodziewanie na drodze.
    Fakty te potwierdzają koledzy na forach lanosów.

    Meganka fajna jest, ładnie się prezentuje, wygodnie się mięciutko jedzie, w miarę cicho, ładnie i przytulnie w środku.
    Wersję HB ma 2 kolegów, jeden ma clasica.
    Trzeba szukać wersji silnikowej, żeby nie miała tych pojedynczych cewek zapłonowych na świecach bo to pada notorycznie.
    Wystrzegaj się jak ognia instalacji centralnego zamka z tzw klipami na podczerwień. Jak to padnie to zablokuje Ci się immobiliser i trzeba robić sztuczki z programowaniem tych klipów albo wycinać immobilizer w kompie silnika a to już jest duża rzeźba i sporo kosztuje.
    Instalacja elektryczna w megance zimą jak zawilgotnieje to też może zgłupieć.
    Uszczelka pod głowicą padła też u kolegi.
    Mam więc porównanie co do awaryjności obu aut w tym samym okresie czasowym.
    Jak będziesz kupował megankę to przynajmniej silnik 1,6. Jak będziesz montował gaz to sekwencję bo meganki mają plastikowe kolektory aczkolwiek widziałem też z metalowym kiedyś.
  • #10
    putin2208
    Level 18  
    Mustafaka właśnie silniki 1.5 8v i 16v z daewoo są dobre. Owszem palą dużo bajury mi 8-zaworówka ( realnie 10l po mieście, w trasie zszedłem do 7,5l) Ratunkiem jest gaz:) Dobrze te silniki współpracują z gazem. Ceny stosunkowo tanie (dużo części pasuje z opla). Do tego korozja jest temu autu obca. Grunt to kupić zadbany egzemplarz.
    Megane odradzam, rdza atakuje i to francuz jest;/ czyli się sypie. Części drogie!
    tak więc;
    korea rulez!
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    mczapski
    Level 39  
    Temat sprzed dwóch tygodni więc pewno nieaktualny. Drażnią mnie jednak wypowiedzi nt Renault. Jakieś bzdury o masowym padaniu cewek zapłonowych i wadach tego rozwiązania. Ciekawe co jest lepsze? Czy jeśli uszkodzi się jedna cewka i dalej jedziemy, czy jeśli już przestajemy jechać? Indywidualne cewki to dobre rozwiązanie. Poza tym rozwiązanie stosowane już często a brak przewodów wysokiego napięcia dużą zaletą.. Jeśli zainteresowany jesteś opiniami to zwyczajnie pojeździj sobie. Nie wspominasz o rocznikach. Megane jednak z pewnością okaże swoje zalety. Tyle, że silnik 1,6 8V to trochę mało.
  • #13
    VIOLATOR-DM
    Level 12  
    barthezz wrote:
    gego wrote:
    ...Minimalne naloty zrobiły się na belce tylnej no i kołach (wiadomo - to nie było cynkowane)...


    Kłopot w tym, że żaden koreaniec nie stał nawet koło cynkowanej karoserii- KATAFOREZA to nie jest to samo, co usilnie próbują bajkopisarze-handlarzyki na bazarach/osiedlach sprzedawać.


    Bzdury lanosy mialy ocynkowane blachy,i to dobrze ocynkowane potwierdzone przez producenta,lepiej niz niejedne auta zachodnie, a lepsze byly wersje sprzed 2000r ,lepiej zmontowane i blachy z wypowiedzi uzytkownikow tez lepsze ,jak auto nie bylo bite to rdzy nie zobaczysz nawet po 10 latach . Wiecej znajdziesz konkretnych info na www.autokacik.pl
  • #15
    VIOLATOR-DM
    Level 12  
    To nie plotki podawane na portalach tylko tak podawal producent lanosow :)
  • #16
    MichałD13
    Level 10  
    Lanosy to auta prawie bezawaryjne, ale jeśli chodzi o wygodę to mają bardzo twarde siedzenia, ale za to są wytrzymałe, mieliśmy Lanosa i miał na początku 50 tyś. przebiegu a jak go sprzedawaliśmy ponad 300tyś. i jeździł jak marzenie. Łatwo było go sprzedać. Jeżeli chodzi o Megane to proponuje Coupe (wujek ma jest idealna) Mało pali i jest zadbana. Obydwa auta są fajne, wybrałbym jednak Megane Coupe, jeżeli wchodzi tylko zwykły Megane, wybrałbym jednak Lanosa.
    Gorąco pozdrawiam!!!
  • #17
    rafal149135
    Level 17  
    Nie jechalem nigdy meganka wiec nie wypowiadam sie na jej temat ale lanosem owszem, byl to hatchback 1.5 8V jeszcze tak tragicznego auta to nie widzialem twarde, mulaste i zero komfortu jak juz ktos pisal siedzenia bardzo twarde po 15minutach bolala mnie d...;) (a moze jestem za wygodny?) ale fakt faktem ze kumpel nie ma z nim problemow zadnych procz czesci ktore sie zuzywaja
  • #18
    adi90
    Level 10  
    kolega ma lanosa 99r 1.5 w gazie i nic się nie sypie ;)
  • #19
    radekch24
    Level 11  
    Kup sobie Golfa albo Audi. U mnie w rodzinie większość, ma model od tych producentów. Mówią że innych aut nie chcą. ;]
  • #20
    michal19888
    Level 10  
    miałem kiedyś lanosa i gdyby nie to, że ktoś mi w kufer wjechał dalej bym nim jeździł. Naprawdę trwałe auto i z gazem super silniki współpracują. Meganka to jakby nie było francuz a z nimi to różnie bywa
  • #21
    rafal149135
    Level 17  
    michal19888 wrote:
    miałem kiedyś lanosa i gdyby nie to, że ktoś mi w kufer wjechał dalej bym nim jeździł. Naprawdę trwałe auto i z gazem super silniki współpracują. Meganka to jakby nie było francuz a z nimi to różnie bywa

    daewoo to niby co? Jakas marka prestizowa? Koreanczyk a z nimi roznie bywa... wiec argument bezsensu