Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf 3 - nieprawidłowe wskazania czujnika temperatury

fufatek 06 Nov 2009 19:05 17645 13
  • #1
    fufatek
    Level 11  
    Witam.
    Od jakiegoś czasu wskaźnik temp. silnika pokazuje że max temp wynosi 70 stopni podczas jazdy i 80 na postoju, a było inaczej, bo więcej. dla przykładu powiem, że na postoju auto osiągało 90 stopni po czym uruchamiał się wentylator.
    Nie wiem czemu się to zmieniło. Co więcej gdy silnik się nagrzeje i ściągam wtyczkę z czujnika nie ma żadnej reakcji. Wymieniłem czujnik i jest to samo ale nie wiem dlaczego.
    Czy winę takich zachowań może ponosić termo włącznik wentylatora? A czy uszkodzony termo włącznik może mieć wpływ na pracę silnika na benzynie?
  • #2
    szelki18
    Level 11  
    teraz pytanie który czujnik wymieniłeś prawdopodobna przyczyna to przepuszczający termostat jest chłodniej i wystarczy że trochę przepuszcza i temperatura na wskażniku będzie inna niż w lato
  • #3
    PascalMK3
    Level 10  
    Kolego ja już mam golfa 2 rok i znam go jak własną kieszeń hehe to nie wina czujnika tylko termostatu.Kup termostat firmy Wahler lub Behr to sa 2 najlepsze firmy.Założę się że wymienisz i będzie ok.Termostaty w/w mają temp. otwarcia 87 stopni.Optymalna temp dla naszych golfów to 90 stopni ani mniej ani wiecej nie może być jednak pamiętaj że 90 stopni silnik osiągnie tylko na postoju.Wtedy też załanczają się wentylator lub wentylatory zależy jaką masz wersje Golfa...Po wymianie termostatu wlaniu płynu odpowietrzeniu radzę Ci pojeździć nagrzać go temp 80 stopni poźniej otwierasz maskę i ciągniesz za linke gazu...gazujesz go z 4 minuty powinien termostat się otworzyć i załączyć wentylator...:)
  • #4
    rico37p
    Level 28  
    Nie napisałeś który czujnik wymieniłeś ,czy ten czteropinowy. Jeżeli ściągnąłeś z niego wtykę i nie było reakcji na wskażniku to uszkodzenie masz prawdopodobnie w liczniku lub w instalacji .
  • #5
    DaRoRyDy
    Level 2  
    90 stopni to normalna temperatura.. no dokładniej to 87. ;
    przy 90 stopni otwiera sie termostat i robi obieg..
    mowisz przy 90 stopni zalacza Ci sie wentylator ?
    jaki to silnik ?
  • #6
    jarekma
    Level 11  
    skopiowane z jednej płyty o samochodach golf 3 1,6i
    Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem
    Termostat
    - temperatura początku otwarcia 84°C
    - temperatura pełnego otwarcia 98°C
    - skok zaworu 7 mm
    Wentylator / elektryczny, o dwóch prędkościach, sterowany termowyłącznikiem
    - temperatura włączenia
    - 1. prędkości 92...97°C
    - 2. prędkości 99...105°C
    - temperatura wyłączenia
    - 1. prędkości 84...91°C
    - 2. prędkości 91...98°C
    Czujnik temperatury cieczy chłodzącej / o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji (CTN), umieszczony z lewej strony głowicy
    - rezystancja
    - przy 0°C 5600 ± 600 W
    - przy 10°C 4000 ± 500 W
    - przy 20°C 2500 ± 500 W
    - przy 30°C 1750 ± 250 W
    - przy 40°C 1250 ± 250 W
    - przy 50°C 825 ± 125 W
    - przy 60°C 625 ± 125 W
    - przy 70°C 450 ± 50 W
    - przy 80°C 300 ± 75 W
    - przy 90°C 235 ± 35 W
    - przy 100°C 200 ± 25 W
  • #7
    Sztomel
    Level 35  
    jarekma wrote:
    skopiowane z jednej płyty o samochodach golf 3 1,6i...
    ... rezystancja
    - przy 0°C 5600 ± 600 W
    - przy 10°C 4000 ± 500 W
    - przy 20°C 2500 ± 500 W
    - przy 30°C 1750 ± 250 W
    - przy 40°C 1250 ± 250 W
    - przy 50°C 825 ± 125 W
    - przy 60°C 625 ± 125 W
    - przy 70°C 450 ± 50 W
    - przy 80°C 300 ± 75 W
    - przy 90°C 235 ± 35 W
    - przy 100°C 200 ± 25 W


    kopiujesz i to z błędami, rezystancję mierzy się w Ohmach (Ω) a nie w Watach (W).
  • #9
    fufatek
    Level 11  
    Serdecznie dziękuję panowie. ale chyba nie zostałem właściwie zrozumiany.

    Już tłumacze o co chodziło. Tak wymieniłem czujnik temperatury cieczy chłodzącej (cztreropinowy z żółtą opaską, który znajduje się w króćcu przykręcanym do bloku). Innego czujnika temp. nie mam.
    Zarówno stary jak i nowy czujnik pokazuje na liczniku temperaturę - problem w tym że wskazanie ( jeśli jest prawdziwe) pokazuje mi za mało. Jak pisałem wyżej nie mam problemu z załączeniem wentylatora itp. załącza się on tylko przy ok 80 stopniach a nie 90 jak winno byc i jak niedawno jeszcze było - oczywiście na postoju. teraz w trasie nawet po ponad godzinnej jeździe max temp to 70 stopni. sprawdzałem jak ciepłe powietrze poleci z nawiewu i lecie bardzo ciepłe. Nie rozumiem dlaczego tak wskazuje. Termostat wymieniłem niecały miesiąc temu na Whalera. Nie sadze żeby tak szybko nawalił, ale kto wie.. Poza tym skoro wentylator włącza się przy 80 to też coś jest nie tak... Przecież nim steruje inny czujnik tzw termo włącznik. Wiec nawet jesli termostat kest otwarty to dlaczego wentylator załącza się za wcześnie?
  • #10
    emeryt2
    Level 42  
    Kawałek termometru do 100stopni i zmierz rzeczywistą temperaturę na silniku , może kłamać wskaznik temperatury na szafie.
  • #11
    romoo
    User under supervision
    Skoro w temacie to czy VW czujniki 4 pinowe czarne i zielone -diesel żółte - benzyna.
    Czy nie ma się co kolorami głowe zawracać bo wg. inercars nie ma różnicy.
  • #12
    fufatek
    Level 11  
    Proszę Państwa.
    Miałem ostatnio styczność z człowiekiem który miał bardzo podobny problem na benzynie co ja ( dusi się przy gwałtowniejszym dodaniu gazu). Podpiął auto do komputera, myślał że to sonda itd. Okazało się że przewód łączący filtr powietrza i plastikową obudowę nad wtryskiem był dziurawy i przy dodawaniu gazu silnik dostawał za dużo powietrza i dlatego się dławił.
    Idąc tym tropem sprawdziłem filtr powietrza i go wymieniłem, o przewód jest cały a ja go dokładniej, szczelniej zamocowałem i dalej nic... Podstaw wtrysków też raczej jest całą bo mechanik i ja ruszał nią podczas pracy silnika i nie było reakcji...
  • #13
    Gawior22
    Level 19  
    Co do czujnika to ja już przerabiam 4-5 czujnik ( w ciągu 2-3 miesięcy ) z tych tańszych Topran Hans-Price, Febi i każdy do kitu ! Albo pada szybko albo od razu jest walnięty i po zamontowaniu pokazuje 115st.c. Termostat Wahler czy Wernet potrafią być tak samo walnięte od razu. Ja mam Wernet-a i się zawiesza. Oryginalny czujnik temperatury jaki montowała fabryka to ELTH , a termostat oryginalny to BEHR ( BEHR - THOMSON ). I tego radzę się trzymać jeżeli nie chce się wymieniać co jakieś 3 tygodnie czujnika temp. albo termostatu bo nawali. Zapraszam na www.forum.vwgolf.pl tam macie wszystko na te tematy opisane.
  • #14
    Elektrodzik7
    Level 1  
    Witam! Mam provbem ze wskazaniem temperatury cieczy chłodzącej.
    Golf 3, 1,9 TDI, 90 kucy. Wskazania były prawidłowe do momentu demontażu licznika w celu wymiany żaróweczek podświetlenia. Po zamontowaniu licznika, w czasie jazdy maksymalną temperaturę cieczy wskazówka wskazywała na 70. Wyjąłem licznik i ustawiłwm wskazówkę ( która leżała na godzinie 9 przy wystudzonym silniku) na pierwszej kresce. Zamontowałem licznik i podczas jazdy wskazania były prawidłowe (90). Po wyłączeniu i ponownym włączeniu instalcji kluczykiem wskazówka wychyliła się maksymalnie w lewo (na godzinę 9). Po uruchomieniu silnika i rozgrzewaniu go maksymalne wskazania rosły do 70, po czym włączył i po wystudzeniu wyłączył się wentylator chłodnicy. Cykle te się powtórzyły. Przy pracującym silniku ponownie wymontowałem i zdemontowałem licznik (bez wymjmowania kostki) i przesunąłem wskazówkę z 70 na 90. Zmontowałem licznik i zamontowałem go we wnęce. Wskazania w czasie pracy silnika 90. Wentylator cyklicznie się włączał i po krótkiej pracy wyłączał na dłuższą chwilę. Wyłączyłem silnik. Na drugi dzień wskazówka była po lewej stronie, minimalnie poniżej pierwszej kreski. Uruchomiłem silnik i wykonałem jazdę podczas, której wskazówka stopniowo się unosiła i maksymalnie wskazała 90. Ucieszyłem się, że rozwiązałem problem i wskazania są takie jakie powinny być. Wyłączyłem silnik i odszedłem do pracy. Po pracy powróciłem do autka. Wskazówka znowu była wychylona maksymalnie w lewo (na godz. 9) a po rozgrzaniu silnika, w czasie jazdy maksymalne wskazanie to 70. Nie mam już pomysłu co zrobić? Czy jest inna metoda by skorygować wskazania tego wskaźnika? Może przez komputer i program? Proszę o radę.