Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Corsa B 1.5TD alternator rozładowuje akumulator

wencek 07 Nov 2009 00:49 17777 7
Automation24
  • #1
    wencek
    Level 15  
    Witam.
    Posiadam Opel Corsa B 1.5TD silnik ISUZU moim problemem jest rozładowywanie akumulatora.
    Po pomiarach okazało się że upływność prądu na postoju to 4A!
    Szukając źródła obciążenia aku okazało się że to alternator na postoju rozładowuje go takim prądem.
    Wynika to na uszkodzenie alternatora ale jak odpali się silnik to ładowanie jest. Napięcie z np. 12,5V podnosi się do 14,5V
    Jeżeli na postoju alternator obciąża akumulator a w czasie pracy jest ładowanie to może problem leży po stronie modułu regulatora ładowania który jest zamontowany w alternatorze. Czy ten moduł jest wymienny?
    Jest to alternator z okrągłym złączem 4-PIN oraz zewnętrznym podłączeniem B+
  • Automation24
  • #2
    arek422
    Level 15  
    zapewne jedna dioda zwiera w mostku prostowniczym
  • Automation24
  • #3
    Anonymous
    Anonymous  
  • #4
    adam.t11
    Level 2  
    Wymiana lub naprawa alternatora to tylko połowa sukcesu. Alternatory w Corsach 1,5D i 1,5TD padają od nadmiernego prądu. Powodem jest wyeksploatowany akumulator. Świece żarowe pobierają 60 Amperów i pracują także po odpaleniu silnika, ale z połową mocy. Wyłanczają się po przekroczeniu 60 stopni Celsiusza.
    Podsumowując :
    Bateria musi być ok, bo świece, światła i dmuchawa to duży pobór energii.
  • #5
    Anonymous
    Anonymous  
  • #6
    adam.t11
    Level 2  
    Motronic wrote:
    adam.t11 wrote:
    Powodem jest wyeksploatowany akumulator.

    A to nieprawda! Zabija je podgrzewnie.



    Podgrzewanie to główny sprawca, ale akumulator w należytym stanie to podstawa. Z definicji akumulator to urządzenie magazynujące energię. Akumulator to podstawowe źródło energii z racji niskiej rezystancji wewnętrznej która wzrasta z biegiem czasu powodująć szybkie ładowanie, ale mniejszy wydatek energii. Po odpaleniu silnika oryginalne świece GM pobierają ok. 350W (1/2 mocy), zamienniki np. Bemi biorą ok 480W. Jeżeli aku nie będzie naładowany lub będzie zużyty to większość prądu bedzie musiał dostarczyć alternator. Do tego dolicz światła - 110W i nie zawsze nawiew (max. 60W).
    Corsa B 1,5D to niewypał jeżeli chodzi o zastosowanie w mieście. Jazda na krótkich trasas po kilka kilometrów i częste rozruchy to gwarancja awarii alternatora. Ja swoją Corsą dojeżdżam do pracy (ok. 20km.) i nie muszę doładowywać akumulatora. Jak na złość nie można zastosować większego alternatora od innego samochodu bo ograniczeniem jest vacu pompa od wspomagania hamulców która zamontowana jest na osi wirnika.
  • #7
    italian0
    Level 2  
    ja się podłączę pod ten temat, bo mam podobny problem, a mianowicie mam lancera 1,6 16V ('94) i na postoju mi ucieka ok 3A, objawy prawie identyczne ja w pierwszym poście, tylko z tą różnicą, że czasem jest ok. Znajomy mówił, że być może szczotki zwierają czasem w alternatorze, drugi kazał zmienić akumulator, już sam nie wiem, wymiana/naprawa alternatora pomoże?
  • #8
    domellus
    Level 29  
    Więc tak. Na poczatek to sprawdź co tak na prawdę pobiera tyle prądu i wtedy zabierz się za naprawę. Jeśli to alternator to wymontować, sprawdzić i ewentualnie naprawić lub wymienić na sprawny (zależnie od kosztów) ;) .