Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa B 1.5TD alternator rozładowuje akumulator

wencek 07 Lis 2009 00:49 13940 7
  • #1 07 Lis 2009 00:49
    wencek
    Poziom 15  

    Witam.
    Posiadam Opel Corsa B 1.5TD silnik ISUZU moim problemem jest rozładowywanie akumulatora.
    Po pomiarach okazało się że upływność prądu na postoju to 4A!
    Szukając źródła obciążenia aku okazało się że to alternator na postoju rozładowuje go takim prądem.
    Wynika to na uszkodzenie alternatora ale jak odpali się silnik to ładowanie jest. Napięcie z np. 12,5V podnosi się do 14,5V
    Jeżeli na postoju alternator obciąża akumulator a w czasie pracy jest ładowanie to może problem leży po stronie modułu regulatora ładowania który jest zamontowany w alternatorze. Czy ten moduł jest wymienny?
    Jest to alternator z okrągłym złączem 4-PIN oraz zewnętrznym podłączeniem B+

    0 7
  • #2 07 Lis 2009 00:54
    arek422
    Poziom 15  

    zapewne jedna dioda zwiera w mostku prostowniczym

    0
  • #3 07 Lis 2009 08:44
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 20 Gru 2009 18:17
    adam.t11
    Poziom 2  

    Wymiana lub naprawa alternatora to tylko połowa sukcesu. Alternatory w Corsach 1,5D i 1,5TD padają od nadmiernego prądu. Powodem jest wyeksploatowany akumulator. Świece żarowe pobierają 60 Amperów i pracują także po odpaleniu silnika, ale z połową mocy. Wyłanczają się po przekroczeniu 60 stopni Celsiusza.
    Podsumowując :
    Bateria musi być ok, bo świece, światła i dmuchawa to duży pobór energii.

    0
  • #5 20 Gru 2009 19:43
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 26 Gru 2009 14:27
    adam.t11
    Poziom 2  

    Motronic napisał:
    adam.t11 napisał:
    Powodem jest wyeksploatowany akumulator.

    A to nieprawda! Zabija je podgrzewnie.



    Podgrzewanie to główny sprawca, ale akumulator w należytym stanie to podstawa. Z definicji akumulator to urządzenie magazynujące energię. Akumulator to podstawowe źródło energii z racji niskiej rezystancji wewnętrznej która wzrasta z biegiem czasu powodująć szybkie ładowanie, ale mniejszy wydatek energii. Po odpaleniu silnika oryginalne świece GM pobierają ok. 350W (1/2 mocy), zamienniki np. Bemi biorą ok 480W. Jeżeli aku nie będzie naładowany lub będzie zużyty to większość prądu bedzie musiał dostarczyć alternator. Do tego dolicz światła - 110W i nie zawsze nawiew (max. 60W).
    Corsa B 1,5D to niewypał jeżeli chodzi o zastosowanie w mieście. Jazda na krótkich trasas po kilka kilometrów i częste rozruchy to gwarancja awarii alternatora. Ja swoją Corsą dojeżdżam do pracy (ok. 20km.) i nie muszę doładowywać akumulatora. Jak na złość nie można zastosować większego alternatora od innego samochodu bo ograniczeniem jest vacu pompa od wspomagania hamulców która zamontowana jest na osi wirnika.

    0
  • #7 20 Mar 2012 08:54
    italian0
    Poziom 1  

    ja się podłączę pod ten temat, bo mam podobny problem, a mianowicie mam lancera 1,6 16V ('94) i na postoju mi ucieka ok 3A, objawy prawie identyczne ja w pierwszym poście, tylko z tą różnicą, że czasem jest ok. Znajomy mówił, że być może szczotki zwierają czasem w alternatorze, drugi kazał zmienić akumulator, już sam nie wiem, wymiana/naprawa alternatora pomoże?

    1
  • #8 20 Mar 2012 13:16
    domellus
    Poziom 29  

    Więc tak. Na poczatek to sprawdź co tak na prawdę pobiera tyle prądu i wtedy zabierz się za naprawę. Jeśli to alternator to wymontować, sprawdzić i ewentualnie naprawić lub wymienić na sprawny (zależnie od kosztów) ;) .

    1