Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

C-360 3p olej wycieka przez odme

WKAMIL17 07 Lis 2009 20:17 28251 28
  • #1 07 Lis 2009 20:17
    WKAMIL17
    Poziom 8  

    Pomóżcie. ostatnio orałem swoim 3p i w pewnym momencie ciągnik stracił moc. Zgasiłem go i zauważyłem ze z odmy wycieka olej, potem ciągnika już nie mogłem zapalić- kreci, z tłumika leci dym a nie pali. Odpowietrzaliśmy go ale wciąż nie chce zapalić. Może wiecie co się mogło stać??????????

  • Pomocny post
    #2 07 Lis 2009 20:41
    MACIEK_M
    Poziom 27  

    Stracił kompresję, przedmuchuje do skrzyni korbowej i wydmuchuje olej odmą, może to tylko pierścienie na tłokach.

  • #3 07 Lis 2009 20:44
    WKAMIL17
    Poziom 8  

    no tak, a wiesz może jaka to może być przyczyna? czy to przegrzany silnik?- za ciężko pracował?

  • #4 07 Lis 2009 21:20
    MACIEK_M
    Poziom 27  

    Jak znajdziesz przyczyne awarii, bedziesz wiedział dlaczego, na razie to tylko przypuszczenia.

  • #5 07 Lis 2009 22:03
    WKAMIL17
    Poziom 8  

    Ok. a da się samemu wymienić tuleje w 3p?? - są chyba ciekawe nie takie jak u c-360

  • #6 07 Lis 2009 22:25
    janekwzk
    Poziom 12  

    Przyczyn może być wiele.Tak czy tak musisz ściągnąć głowice.Dymić musi,bo wtrysk do cylindra dostaje.Ztego co opisujesz tostało się nagle,napewno nie z przeciążenia bo orkę wykonuje się różnymi ciągnikami i w różnych warunkach,nawet bardzo ciężkich i szlak ich nie trafia,po prostu cos przypadkowo strzeliło.Mogła pęknąć tuleja,głowica,miałem przypadek,że pękł zawór wydechowy i zrobił dziurę wtłoku.Po wyrobach rzemielśniczych można się wszystkiego spodziewać.Więc remont musi być,ale radzę Ci kupując część zamienną,kupuj fabryczne a nie rzemiosło tańsze o 30 zł..Pierścienie to raczej nie,bo musiało by ich wcale nie być,żeby coś takiego się działo.Jak zdejmież głowicę to napisz lub zadzwoń na nr.695244885 chętnie pomogę.

  • #7 08 Lis 2009 13:17
    Grzegorz_madera
    Poziom 30  

    Tulei sam nie wymienisz. Są tam tuleje suche, mają grubość 1 mm i bez prasy ciężko złożyć wszystko tak żeby pracowało długie lata. A wyciek oleju jest objawem przedmuchów do skrzyni korbowej. Pierścienie na pewno są zużyte. Pomiar ciśnienia sprężania dałby odpowiedź. Możesz zacząć właśnie od tego, bo nie trzeba przy tym rozbierać silnika.

  • #8 08 Lis 2009 14:56
    ZGG
    Poziom 27  

    AAA uszczelkę pod głowicą sprawdziłeś ? Czy nie wydmuchało?

  • #9 08 Lis 2009 17:44
    MałyMaro
    Poziom 10  

    Mysle ze gdyby tylko wydmuchało uszczelke to nie pluło by olejem.

  • #10 09 Lis 2009 16:56
    łukaszxxx
    Poziom 9  

    Witam mam właśnie podobny problem w swoim 3p tyle że muj jest jakieś 100 godzin zegarkowych po kapitalnym remońcie i w orce też pluje olejem przez odme i dymi nią na biało ale pracuje normalnie i odpala siłe też ma,nie wiem co to może być co wy na to?

  • #11 09 Lis 2009 17:19
    niutat
    Poziom 37  

    Dziwne tylko że ciągnik kolegi WKAMIL17 nie zapala. Nawet przy dziurawym tłoku powinien odpalić na pozostałych cylindrach.
    Znajomemu w C-330 też urwał się zawór ale wrócił do domu na jednym cylindrze :D

  • #12 09 Lis 2009 17:38
    łukaszxxx
    Poziom 9  

    zapytałem tak z ciekawości ale problem będzie z głowy bo silnik poszedł dzisiaj na gwarancję do warsztatu gdzie był naprawiany.

  • #13 09 Lis 2009 19:49
    mechaniuk
    Poziom 9  

    przy demontarzu sprawdz uszczelke pod glowica bo pierscienie tak raptownie sie nie scierają

  • #14 11 Lis 2009 13:37
    WKAMIL17
    Poziom 8  

    Temat uważam za zamknięty, a przyczyną była wydmuchnięta uszczelka miedzy tulejami tłoka. Teraz już jest wszystko w porządku a jeżeli chodzi o to że ciągnik dymi na biało to według mnie przyczyną jest pompa i wtryski.

  • #15 11 Lis 2009 16:13
    MACIEK_M
    Poziom 27  

    Cytat:
    a przyczyną była wydmuchnięta uszczelka miedzy tulejami tłoka
    , możesz rozwinąć o co chodzi???

  • #16 11 Lis 2009 21:26
    łukaszxxx
    Poziom 9  

    wydmuchało mi kiedyś uszczelkę między tulejami i nie dymił na biało tylko nie miał siły.a to to jest raczej coś innego.

  • #17 12 Sty 2010 18:38
    cornic608
    Poziom 13  

    Białe dymienie jest naturalne w takim przypadku ponieważ wtryskiwane paliwo nie jest odpowidnio spreżane aby sie spaliło, poprostu odparowuje i z tąd białe dymienie.

  • #18 14 Sty 2010 20:24
    gucio233
    Poziom 11  

    łukaszxxx napisał:
    wydmuchało mi kiedyś uszczelkę między tulejami i nie dymił na biało tylko nie miał siły.


    u mnie też tak było. na biało dymił gdy lipne paliwo dostał. ale wtryski przydałoby się sprawdzić

  • #19 17 Kwi 2010 22:06
    robwetos
    Poziom 1  

    witam
    dożucę do tematu swoje zdanie:
    - na 100% wydmuchało uszczelkę pod głowicą (przedmuch pomiędzy tulejami 1-2 lub 2-3 ),,, to bardzo częsta awaria w tym typie ciągnika.
    Nowa uszczelka założona na hermetyk załatwi sprawę na kilkaset motogodzin.
    Aby usterka się nie powtarzała należałoby planować głowicę i blok silnika, bo jedna z tych żeczy jest krzywa, ewentualnie zaniżona jest tuleja.

  • #20 30 Kwi 2010 08:06
    iryston
    Poziom 9  

    Witam wszystkich.
    Ja mam problem podobny, z tym, że u mnie wyrzuca olej przez bagnet. Traktor pali tylko trzeba ciut dłużej kręcić, nie kopci ani na czarno, ani na biało, wydaje mi się siłę ma taką samą jak miał, chociaż nie chce przekroczyć 2200 obr.
    Czy to mogą być te same przyczyny co wypadku wyrzucania oleju przez odmę?

  • #21 30 Kwi 2010 09:43
    DoktorB
    Poziom 11  

    W Twoim przypadku widzę trzy możliwe przyczyny:
    1. Ustawienie wtrysku
    2. Zużycie TPC - tłok-pierścień-cylinder
    3. Za duży poziom oleju

    Zaczął bym od ustawienia wtrysku. Trzeba to zrobić dokładnie i pewnie. Nie ma mowy o podejściu "mniej wiecej". Trzeba ustawić znak na kole zamachowym i do tego precyzyjnie ustawić pompę. Tutaj milimet w lewo czy milimetr w prawo to duża różnica.
    Bark dymienia oznacza dobre wtryskiwacze i dobra pompa. Lekkie przestawienie wtrysku może być przyczyną utrudnionego rozruchu.

    Drugą rzeczą jest słabe ciśnienie sprężania wynikające ze zużycia TPC. Sprawdzić to można przez pomiar ciśnienia sprężania po wykręceniu wtryskiwaczy. Żeby tego uniknąć proponowałem najpierw ustawić wtrysk. Jak to nie przyniesie poprawy, to dopiero wtedy należy zmierzyć ciśnienie spreżania. Żeby mieć jeszcze więcej informacji można zrobić jeszcze jeden test. Napisałeś, że ciężko odpala. Trzeba sprawdzić, czy rozgrzany silnik też cieżko odpala? Jak rozgrzany będzie odpalał dużo lepiej niż zimny, to bez pomiaru ciśnienia sprężania będzie to świadczyło o zużyciu TPC. Naprawa- wymiana tulei cylindrowych i tłoków z pierścieniami i sworzniem.

    W międzyczasie sprawdz poziom oleju w misce olejowej. Jak jest pomiędzy min a max to wszystko w porządku. Jak jest za dużo, a dawno nie dolewałeś, to też może znaczyć o przeciekach paliwa do mieski olejowej przez zużyty TPC.
    Napisz jeszcze jaki olej lejesz? Jak Superol CC SAE 30 przez cały rok, to nic dziwnego, że zużycie TPC szybko postępuje. Powinien być co najmniej np. Superol CD Falco 15W-40, a najlepiej byłoby Turdus CH-4 15W-40.

  • #22 30 Kwi 2010 10:46
    Kruszek9393
    Poziom 10  

    Po mojemu to Ci sie wypaliła uszczelka pod głowicą, tak samo było w moim przypadku. Tak się dzieje przez to ze dostał trochę w pizde i dopiero po jakimś czasie tak sie dzieje, traci na sile aż wkońcu pizda zimna i nawet nie chce zapalić. Zdejmij głowicę i zmien uszczelkę tą miedzianą.

    PS.Tak było w moim przypadku i terazchodzi jak zyleta :)

    Moderowany przez robokop:

    A po mojemu, to kolega zacznie znowu pisać na forum jak się nauczy. Blokada pisania za wulgaryzmy.

  • #23 01 Maj 2010 01:47
    iryston
    Poziom 9  

    Dziękuję DoktorB i Kruszek9393.
    Zaraz po weekendzie zacznę od sprawdzenia ustawienia wtrysku, potem ciśnienie sprężania nim się dobiorę do uszczelki. Traktor pracuje na Turdusie, ale faktycznie łatwiej odpala jak jest ciepły. Poziom oleju nie wzrasta, czyli można wnioskować, że ani paliwo, ani woda nie dostaje się do miski olejowej, ale po kilku godzinach - ok. czterech - dość ciężkiej pracy (bijakowy rozdrabniacz gałęzi) musiałem dolać 1,5 litra oleju, żeby uzupełnić do mniej więcej połowy bagnetu. Musiałem kupić nowy bagnet, bo stary "wyparował", a cała miska z zewnątrz upaćkana olejem.
    Jeszcze raz dzięki i napiszę co mi się uda ustalić po sprawdzeniu ciśnień. Może coś jeszcze wypatrzę to też poinformuję.
    Fajnego długiego weekendu życzę.

  • #24 01 Maj 2010 10:57
    685832
    Usunięty  
  • #25 01 Maj 2010 11:10
    DoktorB
    Poziom 11  

    Po "wyparowaniu" oleju w czasie ciężkiej pracy można z dużym prawdopodobieństwem stwierdzić zużycie TPC.
    To "wyparowanie" to w dużej mierze przepompowanie oleju do kompry spalania. Duże zużycie TPC sprzyja dużemu zużyciu oleju, a to z kolei paradoksalnie gwarantuje stosunkowo wysokie ciśnienie sprężania i dobre parametry pracy, takie jak moc i brak dymienia. Jest to przejściowe, bo z biegiem czasu będzie coraz gorzej.
    Musisz zrobic tak jak napisałeś: 1- sprawdzić ustawienia, 2- następnie ciśnienie sprężania.

    Statyczny kąt wtrysku to 17 st. Na kole zamachowym jest kilka kresek, więc nie pomyl.
    Ciśnienie sprężania powinno wynosić 2,7 - 3,1 MPa (27 - 31 bar).

    Dodano po 4 [minuty]:

    bodek434 napisał:
    Możesz na ciepłym silniku zdjąć pokrywę zaworów i odpalić na chwilę silnik, zwróć uwagę czy przy którejś lasce popychacza zaworów nie idzie większa "mgiełka" do góry.


    W tym silniku popychacze są wpasowane w głowicę i nie można zobaczeć tych przedmuchów od góry. A szkoda.

  • #26 01 Maj 2010 11:36
    karwo
    Poziom 21  

    Ja dorzucę swoje 3grosze do tematu.
    Dawno temu mieliśmy C-360-3P (1989 rok produkcji) który pracował także z kombajnem podwieszanym. Olej to był Superol CC i był wymieniany co najmniej 2 razy w roku (przy okazji wymieniany był także filtr paliwa). Ciągnik pracował tak z 6-8 lat (jak dobrze pamiętam to maił jakieś 3500 tyś motogodzin) i do momentu jego sprzedaży nie był ani razu remontowany silnik! Zero wycieków, nieszczelności itp. Zimą odpalał za raz bez problemu. Jedynie pompa paliwowa i wtryski były regenerowane ale to z winy lipnego paliwa jakim został raz zalany.

    Teraz mam MF255 (taki sam silnik - 3 cylindrowy Perkins, 1991 rok produkcji) i już 2 razy wymieniałem uszczelkę pod głowicą między innymi z powodu przedmuchu pomiędzy tłokami a pracuje z ładowaczem czołowym i jakieś lekkie prace polowe.
    Z doświadczenia już wiem że są uszczelki i 'uszczelki' pod głowicę nawet te 'markowane' jako oryginały. Należy zwracać uwagę na "metalizację" do okoła tuleji i pomiędzy tulejami.

    Dodam jeszcze jedno. Powodem ubytku oleju w układzie smarowania silnika może być puszczający uszczelniacz na wale po stronie koła zamachowego, wtedy widać "pocenie się" od spodu okolicy koła zamachowego i sprzęgła. Żeby osunąć tą usterkę trzeba "rozpołowić" ciągnik, zdjąć koło zamachowe, misę olejową i wymienić uszczelniacz na wale korbowym.

    Mam nadzieje że komuś przydadzą się moje informacje, które zdobyłem podczas eksploatacji tych maszyn.
    Pozdrawiam
    karwo

  • #27 10 Maj 2010 10:49
    iryston
    Poziom 9  

    Witam ponownie.
    Nim wykonałem sugerowane przez DoktoraB czynności (sprawdzenie ciśnień, ustawienie wtrysku) musiałem wykorzystać traktor do kolejnych prac, których jak wiadomo wiosną nie mało.
    I oto co zaobserwowałem, a czego nie bardzo mogę zrozumieć - oleju nie ubywa.
    Wykonuję różne roboty, cięższe i mniej ciężkie. Raz traktor dostaje ostro po palić, innym razem pracuje kilka godzin na wolnych obrotach (chemiczne zwalczanie chwastów) i poziom oleju jest wciąż ten sam, praca silnika bez zmian.
    Panowie, czy możliwe jest żeby wyrzucenie oleju przez bagnet zdarzyło się z jakiejś prozaicznej przyczyny?, że nie był to wynik poważnej usterki? A może coś się gdzieś zapchało i to spowodowało wzrost ciśnienia w skrzyni korbowej i wyrzucenie oleju przez bagnet?
    Może to niezbyt mądre pytanie, ale nie umiem sobie tego wyjaśnić, że raz jest źle, a teraz, od jakiegoś czasu wszystko O.K.
    Poobserwuję go jeszcze przez jakiś czas, może coś się wreszcie wyjaśni.
    Pozdrawiam.

  • #28 10 Maj 2010 11:13
    niutat
    Poziom 37  

    iryston napisał:

    A może coś się gdzieś zapchało i to spowodowało wzrost ciśnienia w skrzyni korbowej i wyrzucenie oleju przez bagnet?
    Pozdrawiam.

    O ile dobrze pamiętam w korku wlewu oleju jest jakaś wkładka, może ona jest zanieczyszczona.

  • #29 10 Maj 2010 21:06
    mpgem
    Poziom 11  

    W bagnecie powinna być uszczelka, a sam bagnet powinien wchodzić ciasno. Może tylko to było przyczyną.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME