Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda CB 400N - nie pali na zimnym silniku - padnięty aku ?

slawek90 07 Lis 2009 20:21 3042 4
  • #1 07 Lis 2009 20:21
    slawek90
    Poziom 9  

    Witam! Jeśli temat napisałem w nieodpowiednim dziale to z góry przepraszam. Mój problem jest następujący. Podczas ciepłych dni moja Honda paliła zawsze od pierwszego pyknięcia rozrusznikiem elektrycznym ale kiedy przyszły chłodne i wilgotne dni już tak nie jest. Na początku zdawało mi się, że mam padnięty akumulator i dlatego nie chce palić na zimnym silniku ale jednak nie... na ciepłym silniku odpala od razu bez zająknięcia. Z "pycha" odpala też od razu (choć odpalić taki motocykl z pycha to nie lada wyczyn jak dla mnie). Rozrusznik kręci bardzo dobrze i bardzo szybko (tak ja w ciepłe dni) ale Honda i tak nie chce zapalić na zimnym. Czym to jest spowodowane ? Iskra na świecach jest taka jak powinna być, świece są czyste i niezalane. Robiłem kilka testów. Jak była zupełnie zimna, podłączyłem prostownik pod zaciski akumulatora ustawiłem szybkie ładowanie (ok. 15A) i Honda odpala (na włączonym pełnym ssaniu nie odpali, próbowałem różne pozycje ssania i tylko odpala na wyłączonym ssaniu) lecz tak jakby chciała a nie mogła ale co najważniejsze odpala. Na wolnym ładowaniu prostownikiem nawet nie drgnie, jedynie tylko jak dostanie duży prąd na akumulator. Po wielu testach okazuje się, że akumulator jest sprawny, ponieważ nie spada mu napięcie i dobrze je trzyma (ok. 13V). Rozrusznikiem mogę kręcić 5 min bez przerwy i nie słabnie. Odłączyłem również aku, wstawiłem do pokoju na całą noc żeby nie stał w zimnym garażu (temp. pokojowa ok. 20*C), podłączam go rano z powrotem, rozrusznik kręci jak porąbany lecz motocykl nadal nie chce zapalić co jest bardzo dziwne. Światła wszystkie działają, kierunkowskazy, klakson itp. Mam 2 akumulatory żelowe (6V12Ah), więc podłączyłem je szeregowo uzyskując 12V12Ah (tak jak mój kwasowy aku) ale na nich jest jeszcze gorzej chociaż są nowe - rozrusznik ledwo kręci. Paliwo dochodzi i potwierdzam, że to nie jest wina układu paliwowego na 100%. Czekam na Wasze propozycje, na każde pytanie odpowiem.

    0 4
  • #2 07 Lis 2009 22:21
    pawel0777
    Poziom 14  

    Mam taką Hondke od 11lat :D .Zapłon ma CDI więc sam akumulator nie ma żadnego wpływu na jakość iskry.Nie wiem po co kombinujesz z jakimiś "cudacznymi" akumulatorami skoro bez problemu można kupić dedykowaną m.in. do tego modelu np.Yuase za sto pare złotych...oprócz pojemności ważny jest również prąd rozruchowy.
    Zacznij od rozkręcenia gaźników,sprawdzenia zaworków iglicowych, sprawdzenia pływaków (15,5mm) no i porządnie wyczyść i przedmuchaj te gaźniczki sprężonym powietrzem.

    ps.dlaczego uważasz że nie jest to na 100% wina układu paliwowego
    Pozdrawiam

    0
  • #3 07 Lis 2009 22:29
    slawek90
    Poziom 9  

    Tylko dlaczego pali od razu na pycha i z prostownika to paliwo musi dochodzić dlatego tak uważam.

    0
  • #4 07 Lis 2009 22:55
    pawel0777
    Poziom 14  

    Honda cb400 jest dobrą i niezawodną konstrukcją ALE jak każdy japoński motocykl wymaga okresowej obsługi i regulacji.Chyba nawet na elektrodzie widziałem serwisówkę do tego moto.Zacznij od podstaw: gaźniki,zawory i nie "piłuj" rozrusznika z prostowników po 5 min.

    0
  • #5 08 Lis 2009 10:06
    slawek90
    Poziom 9  

    Chodzi Ci o Manual Servis ? Mam taką tylko że w języku niemieckim (zajmuje 18,9 mb), tylko nie wiem czy to jest ta sama co tutaj. Myślałem jeszcze że podczas jak moto stoi w zimnym to wiadomo jest wilgotno i kable WN mogą dostawać przebicie i wtedy nie zapali na zimnym. A jeżeli moto jest ciepło to wilgoć pod wpływem temperatury odparowuje. Wystawiłem moto na dwór w nocy i kręciłem ją ale nie widziałem aby przeskakiwała sobie gdzieś iskra po kablach i fajce... nawet dobrze dotykałem przewody i fajkę całą dłonią czy mnie nie kopie ale nic... zobaczę jeszcze co z tymi gaźnikami, może gdzieś dysza główna się przypchała albo wpadł jakiś syf.

    0