Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

micra k12 nie odpala, zwarcie??

hondarad 07 Lis 2009 20:50 8624 7
  • #1 07 Lis 2009 20:50
    hondarad
    Poziom 9  

    Mama problem z micrą k12 1,2 benz auto jak w temacie nie odpala, właściciel bawił się i zwarł coś prawdopodobnie we wtyczce czujnika na skrzyni, Objawy są takie:
    załączam zapłon i włącza się wiatrak chłodnicy
    przekręcam kluczyk i rozrusznik kręci jakieś 1 do 2 sekund i staje
    po upływie kilkunastu sekund znowu można załączyć rozrusznik, dodam że zadna kontrolka nie miga i nie świeci ( oprucz tych które powinny), czy to może byś uwalony komp?? Proszęo sugestie co to może być

    2 7
  • #2 08 Lis 2009 11:13
    Doktorr
    Poziom 34  

    Zakładam, że rozrusznik sprawny, akumulator również, masa silnika ok. Weź miernik i sprawdź napięcie na akumulatorze w czasie pracy rozrusznika a potem czy w tym czasie nie powstaje napięcie między korpusem silnika a ujemnym słupkiem akumulatora.

    0
  • #3 09 Lis 2009 23:33
    hondarad
    Poziom 9  

    wszystko już ok małe zwarcie i problem usunięty. Dziękuję i pozdrawiam

    4
  • #4 30 Lis 2009 17:41
    yamadori
    Poziom 2  

    Witam nie mogę założyć nowego tematu więć tutaj.
    Mam problem z Nissanem Micrą 2003 rok. Samochód po prostu czasami nie odpala. Po jakimś czasie jednak sytuacja się zmienia i samochód odpala lecz z problemami. Praca na wolnych obrotach po uruchomieniu jest nierówna co po chwili znika. Cały czas pali się pomarańczowa kontrolka silnika na tablicy zegarowej.
    W samochodzie wymieniono już szereg elementów:
    - rozrząd z napinaczem
    - czujnik położenia wału ( sprawdzony sprawny - po wymianie na nowy także nie odpalał)
    - świece i przewody nowe
    - akumulator nowy

    Samochód przeszedł już kilku mechaników i dalej nic. Wykonano kompleksową diagnostykę elektroniczną i elektryczną. Brak usterek. Firma JETRONIC z Wrocławia siedziała nad tym trzy dni i nic. To ich przerosło i nawet pieniędzy nie wzięli.
    Jak pojechałem do pierwszego salonu NISSANA to po podłączeniu pod komputer stwierdzili, że wymienią rozrząd a później zobaczą co się stało.
    W drugim salonie NISSANA po wstępnej diagnostyce stwierdzono, że uszkodzony jest WAŁ KORBOWY co jest dla mnie kompletnie niezrozumiałe.

    Cała historia zaczęła się po wymianie sprzęgła. Może to miało jakiś wpływ? Nie wiem co mam robić i proszę o pomoc. :?:

    0
  • #5 01 Gru 2009 11:18
    tomo19811
    Poziom 18  

    CZeść , w twoim problemie będzie chodziło o brak synchronizacji sygnałów z czujnika wałka rozrządu i wału korbowego {to jest częsty problem tych samochodów , dlatego ci wymienili rozrząd } , ale skoro piszesz że wszystko zaczęło się dziać po wymianie sprzęgła to dobrze by było sprawdzić , czy czasem nie jest uszkodzona tarcza impulsowa na wale korbowym {stąd diagnoza o uszkodzeniu wału } , mogło być tak że ktoś chcąc zablokować koło zamachowe przy dokręcaniu sprzęgła wspomógł się używając jako podparcia właśnie tej tarczy i ją uszkodził . Kurcze wiesz już dokładnie nie pamiętam ale najprawdopodobnie właśnie czujnik wału pracuje z kołem zamachowym{a nie tak jak w almerze z tarczą przykręcona do wału od wewnątrz komory korbowej}. W każdym razie możesz podsunąć swoim mechanikom aby to dla ciebie zweryfikowali.

    0
  • #7 27 Cze 2012 12:04
    witohit
    Poziom 2  

    hondarad
    napisz proszę gdzie to zwarcie miałeś bo mam ten sam problem :cry:

    1
  • #8 12 Sty 2014 16:30
    lexus11
    Poziom 1  

    witam
    miałem ten sam problem nie odpalała i po przekręceniu kluczka włączał się wentylator.
    wywaliło bezpiecznik który znajduje się pod lewym reflektorem w białej skrzynce a wcześniej paliło cewki jedna po drugiej:(:( otóż powód był banalny na silniku są dwie masy przy skrzyni oraz przy alternatorze i otóż ta masa się poluzowała i nie dawała stałego przepływu. bezpiecznik, cewka wymienione a masa porządnie przykręcona i usterka usunięta autko śmiga.

    0
  Szukaj w 5mln produktów