Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pompa wtryskowa PASSAT 1997 rok 1.9 TDI 110 KM

08 Lis 2009 10:00 23417 17
  • Poziom 9  
    Witam serdecznie.
    Mam taki problemik, od jakiegoś czasu walczę z szarpaniem silnika, objeździłem już wszystkich mechaników, każdy tylko drapie się po głowie, albo sprawdza i mówi trzeba wymienić, to i to, i jeszcze tamto, i w sumie nikt nic nie wie.
    Szarpie mi na zimnym silniku przy obrotach około 2000 no i czuję, że nie ma tego kopa co miał kiedyś.
    Robiłem już cuda włącznie z czyszczeniem nastawnika, w środku był czysty jak łza, nie było żadnych opiłków metalu.
    Myślę, że przyszedł czas na wymianę pompy wtryskowej.
    Moje pytanie jest takie, czy jak kupię pompę wtryskowa od Anglika, to po wymianie odpalę auto, czy muszę ją zaadaptować w samochodzie, a jeśli tak to jak to zrobić? Pozdrawiam.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 30  
    Odpalisz normalnie,immo jest w liczniku.Tylko patrz na numer.
  • Poziom 9  
    Czyli mogę kupić pompę i ją wymienić bez strachu że nie odpalę autka , muszą zgadzać się numery pomp , tak ?? A czym różnią się pompy wtryskowe V37 90 a 110 koni ??
  • Poziom 9  
    Dziękuję za odpowiedź. Jeszcze jedno , a jak później ustawić takie same parametry ,czyli kąt wtrysku , dawkę paliwa , domyślam się że za pomocą Vaga ale gdzie to jest w Vagu ???
  • Poziom 17  
    Jeżeli masz możliwość to proponuję oddać twoją pompę do regeneracji. Koszt porównywalny z zakupem używanej pompy ( i nigdy nie wiesz na co trafisz ) ,a tak będzie sprawdzona i na gwarancji.
  • Poziom 9  
    No tak , wiem że lepiej by było oddać do regeneracji tylko , gdzie u mnie w mieście nie ma takiego zakładu , który się tym zajmuje a wysyłać gdzieś w Polskę , ile to będzie trwało ?? Po za tym z tego co czytałem to regeneracja polega na wyczyszczeniu nastawnika , a u mnie on jest czysty !!!!!!!!!
  • Poziom 17  
    zakładasz pompe z anglika i jedziesz nic nie ustawiasz
  • Poziom 34  
    BODEK-A1 napisał:
    A czym różnią się pompy wtryskowe V37 90 a 110 koni ??


    z całą pewnością nie różnią się nastawnikiem (chyba, że ktoś zaraz wspomni o nastawniku potencjometrycznym z Audi 80 B4), różnić się mogą jedynie wtyczką od nastawnika (może być 8 lub 10 pinowa lub okrągła - od Audi) poza tym, sposobem regulacji kąta wtrysku (w silnikach 1Z, AHU, ALE, AFN, AVG ustawia się go ruszając całą pompą wtryskową a w silnikach AHH tylko kołem pasowym pompy). Poza tym pompa z silnika AHH VP37 jest o zwiększonej wydajności, tzw. jedenastka i rozpoznać je można od tych zwykłych dziesiątek po numerze - jedenastka 038 130 107 J. Pompy z silnika AHH nie włożysz do swojego AFN bez przeróbek, do Twojego pasują te z ww. silników.
    Zanim jednak zdecydujesz się na wymianę pompy lub oddanie jej do regeneracji to lepiej podjedź do kogoś obeznanego w diagnostyce silników TDI i niech go podepnie pod Vaga bo pewne modyfikacje w ustawieniach pompy można wykonać za jego pomocą i bez konieczności demontowania pompy a po drugie takie zachowanie silnika wcale nie musi być spowodowane przez pompę wtryskową. Konieczny będzie odczyt parametrów pracy silnika i sprawdzenie ewentualnych błędów.
  • Poziom 9  
    No właśnie nie mam nikogo w pobliżu kto się na tym dobrze zna , byłem u jednego niby dobrego , podłączył się z kompem , niestety nic nie pokazało , wymienił tylko czujnik temperatury w nastawniku pompy , ale to nic nie pomogło !!! Ten problem z szarpaniem ,zawsze zaczyna się jesienią kiedy przychodzą chłodniejsze dni , najgorzej jest zimą . jest jeszcze jedna rzecz o której nie pisałem , rano mam zawsze w przewodzie paliwowym powietrze ,tak jak by się cofało gdzieś z pompy ,tylko jak ??? Odpala zawsze super . Zauważyłem jeszcze coś takiego gdy rano jest jeszcze zimny gwałtownie wcisnę gaz w podłogę ,silnik gaśnie i nie mogę go zapalić , muszę pokręcić bo się zapowietrza , gdy zapali , z tłumika wydobywają się kłęby białego dymu (efekt powietrza w paliwie ) Wymieniałem ,filtr trzy razy , nie mówiąc o opaskach i przewodach ,ale to nie to !! W zeszłym roku zrobiłem takie doświadczenie , było ponad -10 stopni mrozu , polałem pompę gorącą wodą , odpaliłem i pojechałem na test , auto zachowywało się tak jak po rozgrzaniu , nie szarpało !!! Myślę że to coś jednak z pompą i Vagiem tego nie usunę !!! proszę się wypowiedzieć na ten temat !!!
  • Poziom 10  
    .... jeśli masz taką możliwość sprawdź przewody elektryczne do pompy paliwa u mnie sie działo tak że raz odpalał równo a czasem nie, czasem dopiero po rozgrzaniu silnika przy większym depnięciu na pedał gazu szarpało silnikiem niemiłosiernie.... okazało sie, że mam uszkodzone przewody od pompy paliwa.... po połączeniu przewodów okazało sie również że jest uszkodziły sterownik silnika co troszke pociągło mnie to po kieszeni....
  • Poziom 9  
    Dziękuję za odpowiedź , oczywiście sprawdzę te przewody od pompy , ale tak jak pisałem to szarpanie jest tylko jesienią i zimą gdy temperatura zbliża się do 0 stopni i poniżej a na wiosnę wszystko mija , gdyby to były przewody myślę że nie miało by to znaczenia jaka jest temperatura na zewnątrz !!!!
  • Poziom 19  
    A nie zapowietrza się przez uszczelniacz wałka ?
  • Poziom 9  
    Przez uszczelniacz wałka ?? chodzi o ten wałek na którym jest zamocowane koło zębate paska rozrządu , tak ?? a czy można dostać gdzieś taki uszczelniacz ?? Może ktoś tu na forum miał taki przypadek , proszę o odpowiedź !!!
  • Poziom 19  
    Tak chodzi o ten wałek ,za uszczelniaczem jest kanał ssący dlatego pompka przetłaczająca zasysa troche powietrza (ważne by wałek nie miał za dużego luzu poprzecznego ) Szukaj w DCP Krakowiaków 55 W-wa
  • Poziom 9  
    Można , dokładniej , z tym adresem !! Bo to chyba jakiś adres , prawda ???
  • Poziom 9  
    Dziękuję za ten adres i dziękuję wszystkim za odpowiedzi , będę próbował , może uda mi się ją naprawić !!!!!