Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna 2.0 klekotanie silnika na niskich obrotach

r-o-b-a-c-z-e-k 09 Nov 2009 12:01 21195 11
  • #1
    r-o-b-a-c-z-e-k
    Level 9  
    Witam!
    Kupiłem dwa miesiące temu Lagunę z 2000 roku, benzynka 2.0 z gazem sekwencyjnym 3-letnim, przebieg 170 tyś km, rozrząd wymieniany przy 145tyś. Od zakupu przejechałem nim już 3 tyś. km i wszystko było ok...do zeszłego tygodnia. Pojawił się następujący efekt:
    gdy silnik jest zimny, samochód śmiga jak strzała, płynnie, cicho, z dobrym przyspieszeniem. Nawet jeżeli przełączy się na gaz. Ale juz po przejechaniu ok. 5-10 km, gdy pożądnie się rogrzeje, po zrzuceniu na luz lub na niskich obrotach (poniżej 2tyś), silnik pracuje jak diesel, słychać takie suche klekotanie, płynne, bez szarpania czy drżenia, ale jednak dość głośne i drażniące. Gdy na luzie dodaję powoli gazu patrząc na obroty, klekotanie jest,...jest...i tuż przy 2tyś pojawia się lekkie drżenie gałki zmiany biegów i dźwięk jakby luźnej śrubki czy łożyska (metaliczne grzechotnięcie), które po przekroczeniu 2tyś zanika i silnik pracuje cicho. W skrócie wygląda to tak jakby silnik pracował na dwa sposoby, poniżej 2 tyś głośno, powyżej 2 tyś cicho a tuż na przejściu z jednego cyklu do drugiego, pojawia się brzęczący oddźwięk (chyba) ze skrzyni biegów.

    Ponadto ten oddźwięki pojawia się też w trakcie jazdy - gdy jadę na 2ce, przy około 30km/h. na 3ce przy około 50km/h, na 4ce przy około 65km/h i na 5ce przy 80km/h.
    Im gwałtowniej jadę, szybko przyspieszając i cisnąć gaz mocno, tym oddźwięk ten jest mocniejszy! Mam również wrażenie, że moc silnika wtedy znacznie spada.

    Czy ktoś ma pomysł co z tym zrobić??
  • #2
    Zdunek 25
    Level 16  
    Kolego przyczyn może być wiele ? Sugeruje uszkodzenie popychaczy
    zaworów nie napisałeś jaki to silnik czy 16 zaworowy.Przed jaką kolwiek
    wizytą w warsztacie weź taki stetoskop lekarski zdejmij mębranę i samą rurką osłuchaj silnik ,może być poszarpany pasek klinowy ? lub dzwięki
    z głowicy to zawory,
  • #3
    r-o-b-a-c-z-e-k
    Level 9  
    Jest to silnik 2.0 16V.
    Niestety z mechaniki samochodowej jestem zupełnie zielony i rozróżnienie dla mnie gdzie są zawory a gdzie popychacze to dla mnie duże wyzwanie;-)

    Z moich wstępnych nasłuchów, klekotanie napewno nie dochodzi z okolic paska klinowego, rozrusznika, czy tam pompy wody, lecz z góry, tam gdzie wlewa się olej;-))) prostym słownictwem opisując;)

    Czy zawory....można regulować czy raczej wiąże się to z ich wymianą (jeżeli to faktycznie one źle pracują)??

    Moderated By Michu10:

    Co to robi w tym dziale? Przenoszę do początkujących

  • #5
    r-o-b-a-c-z-e-k
    Level 9  
    Eh....już u jednego byłem...to zaoferował krótko mówiąc "rozebranie połowy silnika, żeby dokładnie sprawdzić co to";-/ umówiłem się już do następnego ale póki co chciałem tylko Waszych opinii zasięgnąć...
  • #6
    Anonymous
    Anonymous  
  • #7
    r-o-b-a-c-z-e-k
    Level 9  
    Z tego co widzę po innych tematach, trafiają się ludzie życzliwi i znający na rzeczy, którzy faktycznie potrafią pomóc i podsunąć dobre pomysły.
    Już chociażby sam pomysł ze stetoskopem jest ciekawy....i z pewnością lepszy niż "dziwne" anegdoty o szewcach i kierowcach pizzachutu!
  • #8
    sadek1979
    Cars specialist
    a napisz co dzieje się po wciśnięciu sprzęgła bo może złym torem idziemy Czepiamy się silnika a może to sprzęgło ??? sprawdz jak ono się zachowuję

    Dodano po 4 [minuty]:

    http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?showtopic=41961&hl=klekocze+ciep%B3y popatrz tu bardzo podobnie http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?showtopic=35386&hl=klekocze+ciep%B3y nic dobrego nie wróży http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?showtopic=28625&hl=klekocze+ciep%B3y i wiele innych podobnych przypadłości laleczek poszukaj tu Daj znać co było i powodzenia
  • #9
    Anonymous
    Anonymous  
  • #10
    r-o-b-a-c-z-e-k
    Level 9  
    Mechanik stwierdził, że to na 80% koło zmiennych faz rozrządu. Dlatego silnik na niskich obrotach klekocze a na wysokich jest OK. Szukam jeszcze w innych serwisach potwierdzenia, bo krzykneli mi za wymianę koła ponad 1000zł + dobrze by było cały rozrząd za 400zł;-(((
  • #11
    Michu10
    Level 32  
    Mechanik może mieć rację, swoją drogą jak mamy Tobie pomóc nie słysząc pracy silnika na wolnych, skieruj się jednak ku sugestii o wymianie tego koła
  • #12
    Specyk
    Level 11  
    Witam, wiem, że trochę nie w porę, bo temat jest już stary i pewnie problem został dawno rozwiązany, jednak zdecydowałem się odpowiedzieć na wątek, wierząc iż moje doświadczenia mogą być pomocne dla innych forumowiczów.
    Posiadam Renault z 2000r z takim samym silnikiem 2.0 16V (F4R). miałem dokładnie takie objawy: na wolnych obrotach pracował jak diesel wibrował i nie miał pełnej mocy na wyższych, okazało się, że przyczyną było koło zmiennych faz, wymieniłem i silniczek pracuje jak nowy. Niestety KZFR nie występuje w zamiennikach a oryginalne koło kosztuje około 600PLN, wymianę polecam zrobić w autoryzowanym serwisie lub w specjalizującym sie w Renault, bez specjalnego przyrządu można uszkodzić wałek rozrządu podczas odkręcania koła (mój kolega, który ma takie samo auto z tym samym silnikiem, po wykonaniu takiej naprawy przez „Pana Zdzicha" musiał wymienić silnik, gdyż po 300 km od wymiany pękł mu wałek rozrządu odpowiedzialny za zawory dolotowe. Biegły ekspert PZMotu stwierdził, że przyczyną była źle przeprowadzona wymiana KZFR bez użycia specjalnej dodatkowej blokady wałka R. (narzędzie specjalistyczne Renault) Ja naprawę zleciłem serwisowi specjalistycznemu nieautoryzowanemu i problemów nie miałem.
    Pozdrawiam.