Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Merceds W126 I seria centralny zamek

09 Lis 2009 17:17 2144 5
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Pierwsza seria, czyli przed 1985 rokiem (druga seria nie stanowi problemu, bo tam jest sterowanie jak w W124). Sterowanie niby masami, ale nie chce działać poprzez pobudzanie impulsami, pracuje natomiast z równoczesnym przesunięciem siłownika pneumatycznego. I teraz jak tam podłączyć sterownik zewnętrzny? Samochody te są jeszcze wyposażane w namiastkę systemu alarmowego (rozblokowywany z kluczyka), który zaczyna "rozrabiać", jak się niewłaściwie auto otworzy.
  • Relpol przekaźniki
  • Specjalista - Alarmy Samochodowe
    Powinno sterować 1 przewodem na niebieskim lub zielonym z drzwi kierowcy to, że steruje manualnie to może uszkodzony jest siłownik w drzwiach kierowcy (jakaś nieszczelność), sprawdź czy działają jak wysterujesz z drzwi pasażera.
  • Relpol przekaźniki
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To, co mówisz, to druga seria - sterowanie zmianą stanu, tak jak w późniejszych modelach. Pierwsza seria ma to inaczej. Do wtyczki na klamce idą trzy przewody: brązowy, żółty, zielony. I próbowałem już tego na dwóch autach. Samo zwieranie pinów we wtyczce nic nie daje. Dopiero jak to połączyć mechanicznie z siłownikiem, to działa poprawnie. Tak jakby system wykrywał spadek ciśnienia.
    A co do nieszczelności, to wiem. Ale to stare auta, a klienci nie kwapią się do płacenia za przegląd instalacji, który w tym aucie może trochę zająć, szczególnie, jak ktoś ma fotele pompowane (wg. terminologii mercedesa - ortopedyczne), które też są obsługiwane pompką centralnego .
  • Użytkownik usunął konto  
  • Specjalista - Alarmy Samochodowe
    norbert.s. napisał:

    Ja jeszcze się zastanawiam, czy to nie jest takie rozwiązanie jak w beczce w123, gdzie pneumatyka jest mechaniczna i ma "akumulator podciśnienia"?


    no właśnie też o tym pomyślałem, pod tylna półką ma tzw "jajka"
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Doszedłem do sterowania - sterowanie naprzemienne, plusami, stan, a nie impuls. Pompa ma stałą masę i dwa przełączane na stałe plusy. Pompę wyłącza wyłącznik ciśnieniowy po osiągnięciu właściwego ciśnienia/podciśnienia w układzie. Układ sprawdziłem manometrem na szczelność i o dziwo szczelny. Można to wysterować na przewodach (przepinanie na przekaźnikach), tylko jeszcze nie wiem, czy 3 sekundowe impulsy nie będą w tym wypadku za krótkie.
    Do tego w aucie jest jeszcze tan archaiczny oryginalny system alarmowy, który całkiem odłączyłem, bo nie było najmniejszej pewności, co do jego działania.