Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Obrotomierz,diesel jak podłączyc-brak wyjścia W na alternato

bartexostry666 09 Nov 2009 20:39 16109 23
  • #1
    bartexostry666
    Level 2  
    Mam obrotomierz cyfrowy do diesla który podłączamy do wyjścia w w alternatorze. Tylko że u mnie brak takiego wyjścia na altku. Mam samochód peugeot 406 z silnikiem 1.9tdi. Alternator firmy valeo. Czekam na wskazówki i schematy. Pomóżcie. Pozdrawiam
  • #2
    mercedesik
    Level 26  
    musisz rozebrać altek i sam zrobić wyjście w

    Obrotomierz,diesel jak podłączyc-brak wyjścia W na alternato




    Sorry za pomyłke juz poprawiłem
  • #3
    viper555
    Level 39  
    Nie tak bo pokazywał będzie trzy razy więcej , z jednej fazy uzwojenia przed prostownikiem.P

    Obrotomierz,diesel jak podłączyc-brak wyjścia W na alternato
  • #4
    bartexostry666
    Level 2  
    to który schemat jest ok??

    Dodano po 3 [minuty]:

    A jak poznać te elementy w kole w alternatorze?? Są jakieś specyficzne że łatwo je rozróżnić? Schodzą się w jeden punkt jak na schemacie? Jestem w tym ciemny więc temu pytam. Zrobić to zrobię sam, tylko muszę mieć konkretne namiary :) i 100% pewność powodzenia operacji
  • #5
    enricofatal
    Level 13  
    schemat pierwszy, wystarczy ze zdem. oslone i masz wszystko
    na wierzchu podp. pod jedna z trzech faz raptem jeden przewod
    i ma dzialac
  • #7
    deidzi2d
    Level 1  
    Witam,
    Z powodu zbyt małej ilości punktów niemoge założyć nowego tematu. Więc podepne się tutaj...
    Mam problem z obrotomierzem w silniku diesela. Obrotomierz podłączony jest do alternatora. Licznik co jakiś czas nie pokazuje obrotów, natomiast zegar motogodzin przeskoczył z 2500mtg na 11500mtg. Co może być tego przyczyną??
    Prosze o pomoc
  • #8
    mercedesik
    Level 26  
    Obrotomierz nie pokazuje jak altek nie ładuje więc sprawdź na początku to
  • #10
    Macosmail
    Level 34  
    Do dowolnego z tych trzech widocznych przewodów.
  • #11
    viper555
    Level 39  
    Do jednego przewodu stojana obojętnie którego.P
  • #12
    bieniek1984
    Level 10  
    koledzy a jak to podłączyć wyproadzić poprostu kabel na zewnątrz alternatora ? czy podpinać sie pod oryginalne wyjscie W w alternatorze ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    p.s dodam że mam ten sam problem co kolega anaba255 i własnie nie wiem dokłanie skąd to wyprowadzić :/
  • #13
    viper555
    Level 39  
    Tutaj jest pokazane w jaki sposób jest zrobione wyprowadzenie na obrotomierz w oryginalnym mostku długopisem zaznaczyłem podłączenie stojana.P



    Obrotomierz,diesel jak podłączyc-brak wyjścia W na alternato Obrotomierz,diesel jak podłączyc-brak wyjścia W na alternato
  • #14
    romoo
    User under supervision
    Tylko kwestia przełożenia, skoro to nie orginalny alternator i nie orginalne koła pasowe.
  • #15
    bieniek1984
    Level 10  
    kurcze tylko teraz mam problem bo ciągle mi sie zwarcie robi :/ gdzies ni nie wiem gdzie :/ a nie chce zeby mi auto społoneło. Problem jest taki że jak go składam to nie ma zwarcia a jak go skręcę to się robi i sam nie wiem gdzie to może się dziać :/
  • #16
    marcin3k86
    Level 5  
    Witam podepnę się pod temat.Też mam problem z obrotomierzem tyle że mam diesla 1.9 td a silnik jest 1.3 benzyna.Obrotomierz jest podpięty pod wyjście W z alternatora,ale pokazuje 5.5 tys.obr/min. Teraz pytanie czy jest możliwość wykonania potencjometru tak aby można było wyregulować ręcznie obroty?
  • #17
    Gerri
    Mercedes specialist
    marcin3k86 wrote:
    mam diesla 1.9 td a silnik jest 1.3 benzyna

    ????????? - Mógłbyś jaśniej?
  • #18
    Megawe
    Level 33  
    Potencjometr to można podłączyć szeregowo w cewkę magneto indukcyjną która wychyla wskazówkę. W nowszych licznikach wskazówką steruje silnik krokowy i tu potencjometru nie da się zastosować.
    Czeska ciężarówka Liaz najpierw miała obrotomierz podłączony do wyjścia W w alternatorze potem to zmieniono i wstawiono czujnik magneto indukcyjny czytający impulsy z wieńca zębatego na kole zamachowym od rozrusznika i ten sam obrotomierz działał w obu przypadkach.
  • #19
    marcin3k86
    Level 5  
    Gerri wrote:
    marcin3k86 wrote:
    mam diesla 1.9 td a silnik jest 1.3 benzyna

    ????????? - Mógłbyś jaśniej?


    Oryginalnie jest obrotomierz z 1.3 a mam silnik 1.9td z VW

    Dodano po 9 [godziny] 10 [minuty]:

    Megawe wrote:
    Potencjometr to można podłączyć szeregowo w cewkę magneto indukcyjną która wychyla wskazówkę. W nowszych licznikach wskazówką steruje silnik krokowy i tu potencjometru nie da się zastosować.
    Czeska ciężarówka Liaz najpierw miała obrotomierz podłączony do wyjścia W w alternatorze potem to zmieniono i wstawiono czujnik magneto indukcyjny czytający impulsy z wieńca zębatego na kole zamachowym od rozrusznika i ten sam obrotomierz działał w obu przypadkach.

    U mnie nie jest to nowy licznik bo suzuki samuraj jest napewno sprzed 1989 roku bo do tego roku wychodziły te zegary.Alternator mam valeo 180a.Na biegu jałowym pokazuje 5.5 tys i po dodaniu gazu ładnie się wychyla ale trzeba coś wykombinować,myślałem o ręcznej regulacji na elektronice się nie znam.Nawet byłbym w stanie zapłacić bo już ponad rok walczę z tematem. Obrotomierz,diesel jak podłączyc-brak wyjścia W na alternato
  • #20
    carrot
    Moderator of Cars
    To nie zadziała, obrotomierz od silnika benzynowego jest normalnie podłączony do cewki zapłonowej i czyta impulsy z jej uzwojenia pierwotnego, dwa na obrót wału korbowego, w alternatorze masz sinusoidę o częstotliwości zależnej od budowy alternatora i przełożenia pomiędzy nim a silnikiem

    Jak masz w tym silniku nieużywaną wakupompę, to mógłbyś w jej miejsce wsadzić aparat zapłonowy z hallem i użyć impulsów z niego do obrotomierza
  • #21
    marcin3k86
    Level 5  
    carrot wrote:
    To nie zadziała, obrotomierz od silnika benzynowego jest normalnie podłączony do cewki zapłonowej i czyta impulsy z jej uzwojenia pierwotnego, dwa na obrót wału korbowego, w alternatorze masz sinusoidę o częstotliwości zależnej od budowy alternatora i przełożenia pomiędzy nim a silnikiem

    Jak masz w tym silniku nieużywaną wakupompę, to mógłbyś w jej miejsce wsadzić aparat zapłonowy z hallem i użyć impulsów z niego do obrotomierza

    Wakupompa to mam taką i jest potrzebna chyba że idzie ją przerobić jeśli tak to proszę o wskazówki Obrotomierz,diesel jak podłączyc-brak wyjścia W na alternato a z tym czujnikiem halla też pomysł można by go zbudować na kole pasowym walu.Tylko proszę o konkretny model czujnika aby to działało z tym obrotomierzem bo zrobić podstawkę pod czujnik nie problem tylko elektronika to już nie mój dział,muszę wiedzieć co kupic
  • #22
    carrot
    Moderator of Cars
    Jak wakupoma jest potrzebna to lipa, w tych silnikach jest wałek pośredni, który napędza pompę oleju, właśnie przez przekładnię kątową na wakupompie w dieslu, lub aparat zapłonowy w benzynie, bloki są konstrukcyjnie bardzo podobne

    Najprościej chyba będzie kupić zegary z VW td z obrotomierzem współpracującym z alternatorem
  • #23
    marcin3k86
    Level 5  
    A ciekawe czy jakbym kupił oryginalny obrotomierz z golfa lub passata 1.9td i podmienił środkowy mechanizm może to zadziała.Bo teraz myślałem że jakiś opornik lub kondensator zastosować żeby ten impuls alternatora podzielić ale to już musiałby elektronik się wypowiedzieć

    Dodano po 14 [minuty]:

    Od mojej vacupompy przewód mi idzie do serwa. A co jeślibym zastąpił vacupompe aparatem zapłonowym ale tylko do obrotomierz jest taka opcja?tylko czy w aparacie to też jest vacupompy cz co to za wyjście jest?
    Obrotomierz,diesel jak podłączyc-brak wyjścia W na alternato
  • #24
    anaba255
    Level 25  
    marcin3k86 wrote:
    Od mojej vacupompy przewód mi idzie do serwa. A co jeślibym zastąpił vacupompe aparatem zapłonowym ale tylko do obrotomierz jest taka opcja?tylko czy w aparacie to też jest vacupompy cz co to za wyjście jest?

    To co pokazałeś na zdjęciu na pewno podciśnienia nie wytwarza, to jest raczej od przyspieszania kąta zapłonu(nie wiem jak się poprawnie nazywa ten element, kompletnie nie znam się na benzynowcach).
    Bez pompy vaku hamulce będą nadal działać, choć bez wspomagania z serwa. Może da radę założyć pompę vaku napędzaną z paska osprzętu, dużo samochodów tak ma oryginalnie, trzeba by było dorobić pod nią łapę pasującą do bloku VW.
    Na tej stronie są instrukcję jak przerobić obrotomierz z benzyny na diesla w golfach mk1/mk2;
    http://vwdiesel.net/forum/index.php/topic,3741.0.html