Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW e36 318i automatyczne ssanie jak działa

Lajba 09 Lis 2009 22:53 10432 11
  • #1 09 Lis 2009 22:53
    Lajba
    Poziom 11  

    Witam. Jak w temacie... jak działa automatyczne ssanie w bmw e36 318i z 1991r? Prosiłbym krok po kroku na czym to polega, co tym steruje, co wykonuje, na podstawie jakich czujników? Jeśli nikt nie wie to prosiłbym o opis zasady działania w jakimkolwiek samochodzie na wtrysku wielopunktowym. PILNIE POTRZEBNE. Moje auto nie może ustawić sobie obrotów, przy niskiej temp otoczenia, dopiero po rozgrzaniu powietrza pod maską jest ok (nie płynu chłodzącego, ani silnika). Skutek-huśtające się obroty w zakresie 1500-0 obr/min. ZA POMOC Z GÓRY DZIĘKUJĘ.

    0 11
  • #2 10 Lis 2009 15:54
    kwansterp
    Poziom 22  

    W tym aucie jest automatyczne ssanie sterowane przez ECU, Wszystkie czujniki są ważne, jednak ten od temperatury chłodziwa mówi ECU, kiedy ma zmienić dawkowanie.
    Falowanie może być spowodowane nieszczelnością dolotu, uwalonym krokowcem, sondą lamda.

    0
  • #3 10 Lis 2009 20:56
    Piotr520
    Poziom 22  

    W pierwszej kolejności sprawdz rezystancje czujnika temp płynu(ten co daje sygnał na ECU).Czy zaczyna falować od razu po zapaleniu czy musi upłynąć około 1-2min co by wskazywało na sonde.Sprawdz lewe powietrze jak radzi kolega wyżej.

    0
  • #4 10 Lis 2009 21:05
    lowlander
    Poziom 16  

    Falowanie obrotów w niskiej temperaturze może być też spowodowane LPG nawet sekwencyjnym (wiem bo mam i BMW i sekwencje) latem jest ok zimą niestety przy zimnym silniku falują obroty przy rozgrzanym już ok. Silnik nie gaśnie ale wariuje i pewnie takie objawy masz, z reszta chyba wszystkie samochody którymi zdarzyło mi się jeździć miały z tym problem przy niskiej temperaturze otoczenia

    Pozdrawiam

    0
  • #5 11 Lis 2009 16:03
    Lajba
    Poziom 11  

    Mam zwykłą instalację, ale po przełączeniu na gaz falowanie się znaczne zmniejsza. Problem zaczyna się od razu po odpaleniu silnika. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej wymieniłem na nowy. Sprawdziłem również szczelność, jest ok. Wczoraj podmieniłem silnik krokowy na inny, ale tego samego typu. Po pierwszym odpaleniu na nowym krokowcu, przez chwilę podniosły się obroty do 1500 obr/min i zaczynały spadać po woli, po chwili zrobił nagły przeskok do 800 obr/min i z powrotem do 1300 i powoli obniżał. Tak kilka razy, aż w końcu z powrotem zwariował i zaczął skakać, jak na starym. Zastanawiam się nad DME. Czytałem, że odłączenie przewodu zapłonowego od świecy może uszkodzić go. A muszę się przyznać, że miałem kiedyś przebicie na jednym z przewodów. Co o tym myślicie. Pozdrawiam.

    0
  • #6 11 Lis 2009 16:16
    pawel0777
    Poziom 14  

    Moje M40 też tak wariowało.Winny był wytarty potencjometr w przepływomierzu.Początkowo zmieniłem delikatnie ustawienie suwaka...ale to pomogło na bardzo krótko.Znalazłem "zdrowy" przepływomierz i problem zniknął.
    Załatw sobie jakąś przepływkę na próbę.Pasuje również od nowszego M43.

    0
  • #7 13 Lis 2009 16:48
    Lajba
    Poziom 11  

    Podmieniłem przepustnice, zawór regulacja biegu jałowego (silnik krokowy) i nie pomogło. Pomaga całkowite odłączenie zaworu odpowietrzania zbiornika benzyny. podmieniłem go, lecz dalej jest to samo. 100% że jest to związane z regulacją powietrza. Pytanie: Czy tłoczek w silniku krokowym powinien dać się delikatnie przesunąć ręcznie? Czy po podłączeniu żarówki do złączki elektrycznej, silnika krokowego lub/i zaworu odpowietrzania zbiornika paliwa, powinna ona pulsować. Czy po podłączeniu żarówki 20W również powinna pulsować. Sprawdzałem na 5W i pulsowała 20W nie chciała. Czy może być uszkodzony przewód i nie podawać odpowiedniego natężenia prądu potrzebnego do prawidłowej regulacji?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Co do silniczka krokowego. Próbowałem przestawić ręcznie tłok silniczka i się nie da. Czy to normalne?

    0
  • #8 28 Maj 2010 18:50
    Sulzer
    Poziom 9  

    Witam i odświeżam pytanie. Mam problem z E36 318 M40, na ssaniu (zimnym silniku) ewidentnie dostaje za mało benzyny. Nigdzie nie mogę znaleźć jak dokładnie realizowane jest ssanie w tym silniku. Z góry dzięki za pomoc forumowiczom.

    1
  • #9 28 Maj 2010 19:06
    D.J. Slim
    Poziom 20  

    Witam, tak jak napisano na samym początku sprawdz omomierzem czujnik temperatury płynu który umiejscowiony jest w głowicy. Sama zasada sterowania silnikiem i "ssaniem" opisana jest bardzo precyzyjnie na forum "obd2" tutaj nie moglem się doszukac, pozdrawiam.

    Moderowany przez robokop:

    Doigrał się kolega - ostrzeżenie, regulamin pkt.8.4, 10.7. Nie udało się zabłysnąć.

    0
  • #10 28 Maj 2010 20:26
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 28 Maj 2010 20:29
    robokop
    Moderator Samochody

    Ogólna zasada działania "ssania" w silnikach z elektronicznym wtryskiem paliwa jest taka sama: elektronika wzbogaca mieszankę dużo ponad wartość stechiometryczną - na realizowane jest to poprzez wydłużenie czasu otwarcia wtryskiwacza[y], na podstawie wskazań czujnika temperatury silnika i pomiaru prędkości obrotowej silnika. Założenia są następujące: silnik na zimno ma mieć obroty biegu jałowego, ewentualnie niewiele większe, ma pracować równomiernie, bez wypadania zapłonów (mieszanka paliwowa na zimno o wiele gorzej się zapala). I to tyle - albo masz uszkodzony czujnik temperatury - sterownik podstawia wtedy wartość zastępczą, możliwa jest jego praca aczkolwiek daleka od maksymalnych osiągów i minimalnego zużycia paliwa, albo usterkę gdzieś w ukladzie dolotu, typu nieszczelność, na zimno układy IAC nie są w stanie sie wyrobić fizycznie w granicach regulacji.

    0
  • #12 28 Maj 2010 20:32
    Sulzer
    Poziom 9  

    Na obd2 nic konkretnego nie znalazłem. Jeśli ma ktoś coś konkretnego do powiedzenia na temat ssania w M40 będę niezmiernie wdzięczny.

    Moderowany przez robokop:

    Jakieś problemy z czytaniem ?Proszę przeczytać post powyżej - w układach elektronicznego wtrysku paliwa NIE MA żadnego ssania.Wątek zamykam.

    0