Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy można określić przedział obrotów jakie ma osiagać silnik

09 Lis 2009 23:48 1293 3
  • Poziom 9  
    Witam!
    Mam trochę nietypowe pytanie, otóż posiadam silnik trójfazowy 2,2kW 2880 obr/min będzie on sterowany falownikiem jeszcze nie wiem jakim, prosił bym też o pomoc w dobraniu odpowiedniego, chodzi mi o to ze chciałby sterować prędkością tego silnika w zakresie od 0 obr/min do 2388 obr/min bo nie chce stosować większej przekładni w urządzeniu dlatego chciałbym ograniczyć te obroty do takiego zakresu. Jak to zrealizować? dodam jeszcze ze nie mam żadnego doświadczenia z falownikami to mój pierwszy kontakt z tym zagadnieniem. Zależy mi na tym żeby to urządzenie cicho pracowało i wydaje mi się ze jeśli silnik nie będzie osiągał maksymalnych obrotów to będzie możliwe uzyskanie cichej pracy.
    Za odpowiedzi z góry dziekuje.
  • Poziom 17  
    Cześć,
    właściwie każdy falownik na 2,2kW, który weźmiesz się sprawdzi, chociaż nie tak od 0 obr/min. - przy częstotliwościach poniżej 5Hz występuje tzw. utyk. Co do obciążenia momentem - zazwyczaj moment obciążenia jest w jakimś stopniu proporcjonalny do obrotów, więc jeśli silnik "daje radę" przy znamionowych obrotach, to przy zmniejszonych też pociągnie.
  • Poziom 20  
    Jeśli przewidujesz częste i dynamiczne hamowania, powinieneś pomyśleć o falowniku z chopper'em i oporniku hamującym. I jeszcze jedno, jeśli silnik ma pracować przez dłuższy czas poniżej swojej prędkości znamionowej, powinieneś zapewnić wymuszone chłodzenie silnika.

    kaltron napisał:

    właściwie każdy falownik na 2,2kW, który weźmiesz się sprawdzi

    Pod warunkiem, że napędzasz pompę lub wentylator. Jeśli to będzie podajnik (lub inny układ liniowy) powinien to być falownik "o oczko" większy.

    kaltron napisał:

    przy częstotliwościach poniżej 5Hz występuje tzw. utyk.

    Większość falowników ma funkcję boost - podbicie napięcia dla najniższych częstotliwości.

    kaltron napisał:

    Co do obciążenia momentem - zazwyczaj moment obciążenia jest w jakimś stopniu proporcjonalny do obrotów

    Dla wentylatorów i pomp ten moment jest funkcją kwadratową. Dla innych obciążeń (np. podajniki, mechanizmy jazdy) jest stały.
  • Poziom 9  
    Chodzi mi o napęd trochę nietypowego urządzenia jakim jest bieżnia elektryczna silnik właściwie przez cały czas będzie pracował poniżej swoich obrotów nominalnych. Przy maksymalnej prędkości bieżni którą będzie 18km/h silnik będzie obracał się z prędkością 2746 obr/min a jego nominalna prędkość jest 2880 obr/min. Czy można to tak zrealizować czy może zastosować większą przekładnie tak żeby silnik osiągał swoje maksymalne obroty przy maksymalnej prędkości pasa bieżni? A może ktoś ma jeszcze inny pomysł na zrealizowanie tego. Może zastosować jakiś inny silnik??