Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel calibra C20NE uszkodzona sonda lambda

10 Lis 2009 14:07 4825 9
  • Poziom 10  
    Witam jak w temacie mam uszkodzoną sondę lambdę (została zmierzona) która zazwyczaj chodzi na LPG czy warto ją zmieniać i jeśli tak to czy zamiennik będzie dobry?
    Oraz drugie pytanie ponieważ do porównania zmierzyłem również u znajomego sondę i co się okazało na PB ok tzn gdy zwiększam obroty napięcie wzrasta na sondzie do 1V ale gdy zmienię na LPG to miernik mi wskazuję odwrotnie czyli na wolnych obrotach około 0,8V a jak zwiększam obroty to napięcie maleje a z tego co wiem to powinno być odwrotnie i działać powinno tak samo jak na PB ??
  • Poziom 42  
    W zasadzie to nie wiem o co Ci chodzi?
  • Poziom 10  
    O to czy warto zmieniać sondę oraz o to dlaczego w drugim samochodzie są takie anomalia czyli na PB sonda chodzi ok a na LPG chodzi odwrotnie czyli zamiast rosnąć napięcie maleje
  • Poziom 42  
    Nie rozumiem "czy warto?", można jeździć z pękniętą szybą, można ciągle pompować koło przebite itp. itd.
    A sonda nie zawsze jest uszkodzona, czasami ciśnienie paliwa za małe, źle ustawiony gaz itp. itd.
    Trzeba umieć coś sprawdzić i podjąć decyzję, my za Ciebie tego nie zrobimy
  • Poziom 10  
    Ok rozumiem, więc ja zmierzyłem ją tak :

    "Sonda lambda - minus miernika do akumulatora, zas plus czarny przewód biegnący od sondy lambda. Wskazania powinny zawierać sie od 0-0,9 (sonda 1V), poruszanie zas powinno odbywać się w całym zakresie pomiarowym podczas operowania pedałem gazu. Przy odpuszczonym gazie i silniku schodzącym do wolnych obrotów wskazanie powinno być niskie, bliskie 0,0V, a przy dodaniu gazu powinno gwałtownie rosnąć do pełnych 0,9V. Jeśli sonda nie reaguje nadaje się wówczas do wymiany. "

    - więc w moim samochodzie są wachania napięcia oczywiście przy zagrzanym silniku ale te wachania są rzędu 0,2 - 0,3V nic więcej nic mniej o tyle że na zimnym silniku niema żadnego wskazania napięcia wiec jest tylko 0V jest to sonda z grzałką czyli 3 żyłowa
  • Użytkownik obserwowany
    Jeśli jezdzisz na gazie to niewarto zmieniać. Bo i tak masz albo nie masz emulacji a na rozruch sonda nie ma nic do rzeczy.
  • Poziom 42  
    Sonda po rozgrzaniu cały czas /na wolnych obrotach/ pracuje /oscyluje/ w granicach o,2 do 0,9V , z częstotliwością 1 Hz.
    Miernik masz elektroniczny /Liczydło/ czy wskazówkowy?
  • Poziom 10  
    LPG jest II generacji , miernik jest elektroniczny i według mnie sonda jest wadliwa gdyż porównałem u znajomego sondę i oscylowała a moja nie a jeszcze dodam że błąd 13-Sonda Lambda - brak sygnału o zmiennym napięciu, wyskakuje tylko i wyłacznie na PB ale z tego co mi wiadomo to jeśli wyskoczy błąd to on zawsze przechodzi w tryb awaryjny
  • Poziom 42  
    To "dziurawy" klucz w dłoń i wymieniamy czujnik O2.
  • Poziom 10  
    Czy taka sonda będzie w miare dobra?
    Link